تحلیل فضای شهری

تحلیل و بررسی خیابان انقلاب،محدوده میدان انقلاب تا چهار راه ولیعصر(پروژه تحلیل فضای شهری)

کد:T124

خیابان انقلاب، خیابانی غربی شرقی و یکی از خیابان های مهم و مرکزی شهر تهران که از سوی غرب از میدان انقلاب و امتداد خیابان آزادی آغاز شده و در شرق به میدان امام حسین و آغاز خیابان دماوند ختم می شود. این خیابان تاکنون بستر تحولات فرهنگی، اجتماعی، سیاسی، اقتصادی بسیاری بوده است. شناخت هویت و نقش خیابان در طول تاریخ برای شناخت زندگی امروز و باز طراحی آن ضروری است.

خیابان انقلاب که شاه رضا نامیده می شد، از جمله خیابان های مهم تهران است که اوایل قرن حاضر در پی اقدامات دوره پهلوی اول برای تغییر چهره تهران سنتی دوره قاجار، به تهران جدید، بر روی خندق و دیوار شمالی حصار تهران احداث شد. خیابان انقلاب، خیابانی نسبتا جدید است که قسمت اعظم بافت کالبدی آن در چند دهه اخير شكل گرفته است، اما به لحاظ تاریخی یکی از عمده ترین محورهای اولیه لایه های گسترش تهران در آستانه ورود به مدرنیسم به ایران شناخته می شود. این خیابان به عنوان یکی از عناصر اصلی کالبدی تهران جدید به نحو بارزی متأثر از جنبش مدرن و جریان سبک بین الملل بوده و انواع الگوها و طرح های معماری و ساخت و سازهای شهری کشور برای اولین بار در این خیابان اجرا شدند.

در طراحی خیابان انقلاب اهمیت ابعاد و جنبه های فعالیتی و اجتماعی خیابان مهم تر از جنبه های کالبدی آن است و با توجه به تنوع فعالیتی آن، نقش فعالیت های اجتماعی این خیابان از سایر عوامل برجسته تر است.

این خیابان به عنوان یک خیابان اصلی، به لحاظ قرارگیری در موقعیت مرکزیش هر به عنوان مهم ترین و اصلی ترین ارتباط دهنده شرق و غرب تهران، اساسا یکی از مهم ترین محورهای فعالیتی شهر تهران محسوب می شود که پیوسته در جهات شمالی جنوبی و شرقی-غربی پذیرای تحرکات روزانه شهری است و یادآور خاطرات جمعی (مواردی از قبیل انقلاب اسلامی و حوادث دانشگاه و وقوع برخی رویدادهای مستمر از قبیل نماز جمعه و راهپیمایی های مردمی است.

پس از پرداخت آنلاین لینک دانلود فایل همان لحظه به طور خودکار به ایمیل شما ارسال خواهد شد.

——————————————————————————————————————-
نام محصول:تحلیل و بررسی خیابان انقلاب،محدوده میدان انقلاب تا چهار راه ولیعصر(پروژه تحلیل فضای شهری)

فرمت فایل:powerpoint
تعداد صفحات:80صفحه
حجم فایل:5 مگابایت

قابل پرداخت با کلیه کارت های بانکی

قیمت قبل از تخفیف 90000 تومان

تحلیل و بررسی خیابان انقلاب،محدوده میدان انقلاب تا چهار راه ولیعصر،تحلیل و بررسی خیابان انقلاب،محدوده میدان انقلاب تا چهار راه ولیعصر(پروژه تحلیل فضای شهری)،پاورپوینت خیابان انقلاب،محدوده میدان انقلاب تا چهار راه ولیعصر،پروژه تحلیل فضای خیابان انقلاب،محدوده میدان انقلاب تا چهار راه ولیعصر

دکمه بازگشت به بالا