تحلیل فضای شهری

تحلیل و بررسی میدان شهدا تهران(پروژه تحلیل فضای شهری)

کد:T120

میدان شهدای تهران در تقاطع محور شمالی جنوبی ۱۷ شهریور و محور شرقی – غربی پیروزی واقع شده است که از سمت غرب خود از طریق محور مجاهدین اسلام محدوده شرقی تهران را به مرکز شهر متصل می کند.
میدان شهدا از جمله میادینی است که بر اساس برنامه شهر سازی زمان پهلوی اول در محل تقاطع مسیر های مهمی ایجاد شد. هویت تاریخی و اجتماعی این میدان آن را از سایر میادین شهر متمایز میکند. به جز یک مقطع خاص (در سالهای منتهی به انقلاب اسلامی) همواره این فضا نقش عبوری و ترافیکی داشته و جنبه های اجتماعی در آن پر رنگ نبوده است.
میدان شهدا از جمله میادینی است که بر اساس برنامه شهرسازی زمان پهلوی اول در محل تقاطع مسیر های مهمی ایجاد شد. در شهرسازی دوران پهلوی اول، کوشش می شود شهر تهران ساختی مشخص به خود بگیرد. میادین در انتهای خطوط عمده شهری و یا در محل تقاطع آنها احداث می گردید و اطراف آن قرینه سازی می شد. ساختمانهای مهم در انتهای محور خیابانها یا در محل فضاهای باز شهری قرار می گرفت و قرینه سازی شکلی اهمیت ویژه ای داشت. میدان ژاله محصول این دوره است و هم اکنون فرم کالبدی ساختمان های فرسوده ای که جداره های این میدان را در دو ضلع شمال غربی و جنوب شرقی تشکیل میدهند از این قاعده پیروی میکنند. مصالح به کار رفته در ساختمانهای قدیمی اج بوده که در بازسازی ها با توجه به هویت بخش بودن آن باید مورد توجه قرار گیرد. ساختمانهایی که بعدها ساخته شدند از هیچ گونه ضابطه ای پیروی نمی کنند و مصالحی از جمله سنگ در آنها به کار رفته است.

پس از پرداخت آنلاین لینک دانلود فایل همان لحظه به طور خودکار به ایمیل شما ارسال خواهد شد.

——————————————————————————————————————-
نام محصول:تحلیل و بررسی میدان شهدا تهران(پروژه تحلیل فضای شهری)

فرمت فایل:powerpoint
تعداد صفحات:53صفحه
حجم فایل:5 مگابایت

قابل پرداخت با کلیه کارت های بانکی

قیمت قبل از تخفیف 90000 تومان

تحلیل و بررسی میدان شهدا تهران(پروژه تحلیل فضای شهری)،تحلیل و بررسی میدان ژاله تهران(پروژه تحلیل فضای شهری)،پاورپوینت میدان شهدا تهران،پروژه تحلیل فضای شهری میدان شهدا تهران

دکمه بازگشت به بالا