پاورپوینت های دروس معماریمبانی نظریمعماری اسلامی

دانلود پاورپوینت بررسی و تحلیل جایگاه هنر باغ سازی و منظر در جهان

ساده ترين تعريف منظر، آنچه كه در كتاب هاي لغت آمده، تصويري از طبيعت است كه از دور دست در برابر چشم ما قرار گرفته اولين بار لغت منظر (Landscape) در زبان هلندي و براي مشخص كردن نه يك محيط طبيعي، كه يك تابلو به كار برده شد.

پيش از آن منظر صرفاً بخشي از طبيعت بود: زيبايي از عناصر طبيعت كه داراي جنبه هاي رمانتيك و احساس برانگيز باشد. امروز مراد از آن معنايي بيش از عينيت طبيعت واژه هاي چشم انداز و دورنما به عنوان معادل هاي منظر در فارسي به كار برده شده كه با تعريف عاميانه آن سازگار است.

منظر تنها يك محيط خارجي و عيني نيست بلكه عينيتي است كه در انسان ذهنيتي خاص را به وجود مي آورد. به تعبير وقتي عنصري بيروني براي ما ذهنيتي گسترده را تداعي مي كند. به آن منظر مي گوييم.

منظر حاصل تعامل انسان با محيط و جامعه با تاريخ است. از اينجاست كه يك طبیعت ثابت براي افراد مختلف با فرهنگ هاي مختلف و در زمان هاي متفاوت در حال تغيير نسبي و پويا است.

عناصري طبيعي كه در طول تاريخ انتخاب شده ومي تواند مفهوم منظر و ذهنيت خاصي را براي ناظر تداعي كند بسيار متنوع است. در حقيقت وظيفه معمار منظر مديريت ذهنيت و فهم مشترك انسان ها با استفاده از اين عناصر منتخب طبيعي (عناصر منظر) است.

پس از پرداخت آنلاین لینک دانلود فایل همان لحظه به طور خودکار به ایمیل شما ارسال خواهد شد.
جهت آموزش خرید از سایت اینجا کلیک کنید.

——————————————————————————————————————-
نام محصول:  پاورپوینت بررسی و تحلیل جایگاه هنر باغ سازی و منظر در جهان
فرمت فایل:powerpoint
تعداد صفحات50 صفحه
حجم فایل:20مگابایت

قابل پرداخت با کلیه کارت های بانکی

قیمت قبل از تخفیف 120000 تومان

دکمه بازگشت به بالا