اخبار معماری ایران و جهانتازه های معماری جهان

مرکز نمایشگاهی بین المللی شیمو در هنگ کنگ،به همراه پلان ها و تصاویر

مرکز نمایشگاهی بین المللی شیمو در هنگ کنگ،به همراه پلان ها و تصاویر

معماران: SHUISHI گروه

موقعیت پروژه: شنژن، هنگ کنگ

دسته بندی:مراکز نمایشگاهی

مساحت:6000 متر مربع

سال ساخت پروژه:2013

شرح متن ارائه شده توسط معماران پروژه:

 

مرکز بین المللی شیمو شنژن هنگ کنگ واقع در شرق CBD از لانگ گنگ، شنژن، یک مرکز بین المللی است که  از چشم انداز منحصر به فرد شهری برخوردار است و مرکز نمایشگاه آن پیش از احداث به سمت پارک سبز دانشگاه لانگ گنگ ساخته شده است، که طرف شرق آن را به برج اصلی برج بزرگ (این ممکن است بلندترین ساختمان چین باشد)، و  سمت شمالی آن نزدیک به فضای سبز مرکزی، و سمت غرب آن با  نمظره کوه ها همخوانی دارد.

 این مرکز نمایشگاه به نقش برنامه ریزی نمایش، بازاریابی تجاری، نمایشگاه هنر، فعالیت های فرهنگی و غیره توجه خواهد کرد و پتانسیل جدیدی را در منطقه شهری تزریق می کند. و به عنوان اولین مرکز کسب و کار بین المللی شنژن هنگ کنگ به مردم  منطقه خدامات رسانی خواهد کرد.

 ذر این پروژه طراح معماری علم و تکنولوژی مدرن را با فرهنگ سنتی ترکیب می کند و به عنوان مفهوم اصلی طرح ارائه می دهد: فرم به شکل صفحه های  مارپیچی است که همراه با صفحه نمایش شفاف LED تلفیق شده ، و یک بوم کاغذی را ارائه می دهد، و همه اینها منجربه تصاویر  و چشم اندازی  با جذابیت بصری و غنای ملی و فرهنگی را در سطوح و جهت های مختلف یک باغ چند لایه ای ایجاد میکند که در همه جهات با مناظر همخوانی دارد. ترکیب این دو به معنای ایجاد گالری نمایشگاهی با غنای فرهنگی قابل توجهی می باشد.

گالری نمایشگاه همچون آینه ای روی آب است، و با بازتاب های زیبا و رویایی خود پر از  حس کنجکاوی جالب برای بیننده و بازدید کننده است .سازه این مجموعه از نوع کششی و  دارای  سیستم لایه ی روی هم رفته قرار گرفته است، تغییر جهت در همه زمان ها، و اضافه کردن نور و زیبایی به حوزه های اطراف. “به صورت دایره ای” در حال چرخش و چرخاندن به سمت بالا،  منجر به ایجاد فضای آرام، آرام و یا وسیع ، فضای معماری با شکوه در دوره های و سیکل های  مختلفی از نور و سایه روشن می گردد.

غرفه نمایشگاه کریستال که فضای اصلی نمایشگاه در آن تعبیه شده ، نمونه ای ازیک فضای باز هنری و عمومی است. چشم انداز تراس که به دنبال چرخش فرم ساختمان ایجاد شده است و یک باغ “لایه ای” ایجاد کرده که هدف آن ایجاد تجربه ای برای  تجلی نور در باغ و همپنین پیوند فضای داخلی و خارجی است.

 سیستم سازه ای اسپیرال اسکرول که در این نمایشگاه به کار رفته است یک سیستم دیوار پرده دو لایه را شامل می شود که  دیوار داخلی به منزله پرده داخلی است و عملکردی شبیه به پرده دارد، و قسمت بیرونی نقش سازه ای را ایفا میکند و در مرکز این سیستم از  صفحات LED شفاف استفاده شده است.

در طول روز، صفحات شیشه ای در انعکاس با نور خورشید حال و هوای خاص وظریفی مانند طلوع خورشید ایجاد می کند، که علاوه بر آرامش بخش بودن بسیار با شکوه است.

در  هنگام غروب خورشید، تصویر غروب خورشید بر روی اسکرول می افتد، و ساختمان و آسمان به هم می پیوندند؛ و منظره رویایی همچون بوم نقاشی ایجاد می کند زمانی که پرده شب می افتد، نقاشی های چشم انداز با شکوه پویا در اطراف ساختمان، به وسیله صفحات LED بسیار بزرگ ایجاد می گردد که زیبا و هیجان انگیز است. .

منبع:تحریریه معماری گروه بانک آرک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا