تحلیل فضای شهری

تحلیل و بررسی میدان فاطمی تهران(پروژه تحلیل فضای شهری)

کد:T121

میدان فاطمی یکی از میدان‌های اصلی تهران است که در خیابان فاطمی واقع شده‌است. نام قدیمی این میدان در دوره پهلوی میدان پورسینا، میدان ایران‌نوین و پس از فروپاشی حزب ایران نوین، میدان آریامهر بوده‌است. نام این میدان برگرفته از نام دکتر حسین فاطمی است. نام دیگر این میدان، میدان جهاد است.

ترافیک سنگین خودروها در میدان فاطمی به عنوان یکی از میادین اصلی و پرتردد تهران، علاوه بر تبدیل این میدان به پارکینگ بزرگی از خودرو، مشکلات بسیاری را برای عبور و مرور شهروندان از این منطقه تهران به دنبال داشته‌است. علاوه بر مرکزیت میدان فاطمی در محورهای ترددی پایتخت، وجود وزارت کشور ایران، مراکز اداری و دفاتر شرکت‌های خصوصی و دولتی در این منطقه نیز موجب شده تا شمار خودروهای ترددکننده در این نقطه از پایتخت به‌طور قابل ملاحظه‌ای افزایش یابد.

ساختمان وزارت کشور و تالار بزرگ کشور که متعلق به وزارت کشور ایران است در نزدیکی این میدان جای گرفته‌اند. تالار کشور به عنوان یکی از معدود مراکز بزرگ تجمعی شهروندان جهت برگزاری همایش‌ها، کنسرت‌های موسیقی، گردهمایی‌ها و حتی جشن‌های خیریه‌است که تقریباً همه روزه به خصوص عصرها ترافیک سنیگنی را در این منطقه از پایتخت پیش روی شهروندان قرار داده‌است.

کاربری ها و عناصر مهم

مهمترین عناصر در محدوده مورد مطالعه در وضع موجود عبارتند از:

ساختمان وزارت کشور است که در سطح کلان، نقش ایفا می کند. این ساختمان با ۲۲ طبقه و مقیاس بزرگ با عملکرد خاص فراشهری و موقعیت خاص خود به عنوان یک نشانه شهری ایفای نقش می کند.

ساختمان وزارت جهاد کشاورزی، سازمان بازنشستگی، مسجد نور و بیمارستان امام سجاد نیز از دیگر عناصر مهم در محدوده مورد مطالعه هستند. ساختمان بیمارستان سجاد به دلیل عدم تنوع در فرم، مصالح و همچنین عقب نشینی نسبت به معبر و میدان نتوانسته است تأثیر زیادی در منظر شهری داشته باشد.


پس از پرداخت آنلاین لینک دانلود فایل همان لحظه به طور خودکار به ایمیل شما ارسال خواهد شد.

——————————————————————————————————————-
نام محصول:تحلیل و بررسی میدان فاطمی تهران(پروژه تحلیل فضای شهری)


فرمت فایل:powerpoint
تعداد صفحات:77صفحه
حجم فایل:5 مگابایت

قابل پرداخت با کلیه کارت های بانکی

قیمت قبل از تخفیف 90000 تومان

تحلیل و بررسی میدان فاطمی تهران(پروژه تحلیل فضای شهری)،تحلیل و بررسی میدان فاطمی تهران(پروژه تحلیل فضای شهری)،پاورپوینت میدان فاطمی تهران،پروژه تحلیل فضای شهری میدان فاطمی تهران

دکمه بازگشت به بالا