دانلود پایان نامه معماریدیپلماتیک

سفارت ایران در ژاپن+مطالعات+تمامی نقشه های اتوکدی+رندرها و شیت بندی

کد محصول:243

چکیده:

بسیاری از ما حداقل یک بار به کنسولگری یا سفارتخانه یک کشور خارجی مراجعه کرده ایم. با توجه به تعدد کشورهای دنیا به داشتن نمایندگی دیپلماتیک در دیگر کشورها نیاز دارند و همچنین تنوع بناهای دیپلماتیک، می بینیم که این بناها از نظر کمیت، با سینما، تئاتر یا مکان های ورزشی یک پایتخت قابل رقابت هستند.

«سفارت خانه» ساختمانی است که سرشار از بار نمادین که منحصرا متوسط سیاست ملی ،امور خارجه و مجموعه ای پیچیده از ضرورت های نمودی (تصویری) تعریف می شود. از سوی دیگر ساختمان یک سفارت خانه آیینه ای است تمام نما از فرهنگ کشور میهمان را در کشور میزبان ارائه می دهد و از آن جا که بسیار از حکومت ها هویت ملی خود را در تاریخ جستجو می کنند و بنابراین عناصر نشان دهنده آن فرهنگ لاجرم از نوع تاریخی هستند. پس چالش دیگر طراحی فضاهای دیپلماتیک، چالش بین تاریخ و زیبایی شناسی معاصر است.

با توجه به پیشینه فرهنگی و قدمت تاریخی کشور ژاپن، بدیهی است که ساختمان سفارتخانه این کشور باید در بر دارنده مفاهیم عمیقی که ریشه در فرهنگ آن دارد، باشد. از آنجا که باغ و باغسازی یکی از زیباترین تجلی گاه های هر ملت و آیین می باشد، توجه به هنر باغ آرایی ژاپنی در طراحی ساختمان سفارت خانه امری اجتناب ناپذیر می باشد. باغ و باغسازی بر خلاف معماری همیشه زاییده نیازهای نخستین بشری نیست، از این رو انسان دنیای آرمانی و تخیلهای دست نیافته اش را به واسطه علاقه همیشگی به محیطهای طبیعی، در باغسازی می جوید و باغ آیینه ای تمام نما برای هر فرهنگ می گردد. تمامی هنرها در باغ حضور می یابند. تمامی حکمت ها جلوه می کنند و خلاقیت های مهندسی به اوج می رسند، باغ استعاره تمدن بشری و محملی مناسب برای شناخت خصوصیات و ویژگی های هر فرهنگ است، برای بهتر شناختن خود باید به دیگری نظر کنیم به استعاره باغ بر خلاف برخی نظریه ها که به دنبال فرو کاستن فرهنگها به عناصر مشترک مبتنی بر رسمیت «به واسطه به» رسمیت شناختن دیگری و «تشابه های سطحی بی مایه اند» خودی «میان فرهنگی «و حفظ تشخص فردیت روی می دهد، از این رو گفتگوی » شناختن تفاوتها است و فی نفسه دیگری ما حصل گذر از تعصبات و خود محوری ها در سایه سار پذیرش مدرن و دمکراتیک است. اصل اساسی در فرهنگ ژاپنی تغییر پذیری و تساهل فرهنگی در عین حفظ هسته اصلی و جوهره ژاپنی امور است. هنر و باغسازی ژاپنی هم از این اصل و تداوم فرهنگی ما حصل آن مستثنی نیست.

فلذا بررسی تجربه ژاپنی در مواجهه با مدرنیسم می تواند مورد توجه قرار گیرد.

اصل اساسی در فرهنگ ژاپنی تغییر پذیری و تساهل فرهنگی در عین حفظ هسته اصلی جوهره ژاپنی امور است . هنر و باغسازی هم از این اصل و تداوم فرهنگی ماحصل آن مستثنی نیست. فلذا بررسی تجربه ژاپنی در مواجهه با مدرنیسم می تواند مورد توجه و مداقه ما قرار گیرد.

در این پایان نامه ابتدا به بیان طرح مساله و سپس معرفی سفارتخانه می پردازیم در این رابطه تعدادی سفارتخانه معرفی می شود و روند طراحی و کانسیت آنها بررسی می گردد و سپس به مطالعه در رابطه با کشور، فرهنگ و تاریخ ژاپن پرداخته می شود و به باغ و باغسازی ژاپنی اشاره می شود . سپس به مقایسه تطبیقی فرهنگ و باغسازی ایران و ژاپن می پردازیم و در انتها کانسیت اصلی طرح ارائه می گردد.


نکات مهم:

1-تمامی رساله های موجود در سایت مطابق آیین نامه های پژوهشی تدوین گردیده است.

2-تمام رساله ها دارای منابع درون متنی در پایان هر سطر و همچنین فهرست منابع در انتهای رساله می باشند.

3-نمونه های موردی که در هر رساله آورده شده شامل پلان و نقشه می باشد.

4-ظوابط و استاندارد های طراحی در هر رساله آورده شده است.

5-هر رساله شامل بخش اقلیم و تحلیل سایت می باشد.


———————————————————————————————————————————————-

نام محصول:فایل کامل سفارت ایران در ژاپن
قیمت:20 هزار تومان
فرمت فایل:word  (قابل ویرایش)
تعداد صفحات:172 صفحه
حجم فایل:15 مگابایت

قابل پرداخت با کلیه کارت های بانکی

—————————————————————————————————————————————

نام محصول:فایل اتوکدی نقشه های  سفارت ایران در ژاپن +رندرهای داخلی و خارجی+شیت بندی
قیمت:45 هزار تومان
فرمت فایل:dwgوjpg (قابل ویرایش)
حجم فایل:15 مگابایت

قابل پرداخت با کلیه کارت های بانکی

———————————————————————————————————————————————-


دانلود رساله و پایان نامه معماری،دانلود پایان نامه معماری،دانلود پایان نامه و رساله معماری،دانلود مطالعات معماری،دانلود رایگان پایان نامه معماری،دانلود رساله معماری،دانلود طرح نهایی معماری،دانلود پایان نامه،دانلود رساله،دانلود پایان نامه سفارتخانه،مطالعات سفارتخانه،دانلود رساله سفارتخانه،دانلود طرح نهایی سفارتخانه،دانلود پلان سفارتخانه،دانلود نقشه سفارتخانه،نمونه موردی سفارتخانه،ظوابط و استاندارد های سفارتخانه،برنامه فیزیکی سفارتخانه،پایان نامه سفارتخانه

رساله  سفارتخانه, پروپوزال سفارتخانه،طراحی سفارتخانه,مطالعات سفارتخانه , برنامه فیزیکی  سفارتخانه,دانلود  سفارتخانه،دانلود سفارتخانه،رساله  سفارتخانه، رساله  سفارتخانه ، طراحی  سفارتخانه ، رساله  سفارتخانه ،نمونه  سفارتخانه،پایان نامه  سفارتخانه

دانلود پایان نامه و رساله معماری

دانلود رایگان پایان نامه معماری،دانلود رساله معماری،دانلود طرح نهایی معماری،رساله معماری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا