اخبار معماری ایران و جهانتازه های معماری جهان

طراحی مرکز فرهنگی آموزشی مووکس، فرانسه

طراحی مرکز فرهنگی آموزشی مووکس، فرانسه

دانلود پاورپوینت نمونه موردی مرکز فرهنگی آموزشی

اطلاعات پروژه:

معمار: آتلیه معماری کینگ کونگ

موقعیت: مووکس، فرانسه

مساحت: 3295 متر مربع

سال ساخت: 2017

نام پروژه: مرکزهنری

این مرکز فرهنگی آموزشی توسط آتلیه معماری کینگ کنگ طراحی شده است. موووکس برای اولین بار یک مرکز شهری ایجاد کرد که در آنجا یک مدرسه، واحدهای مسکونی و سالن ورزشی ساخته شد. سپس یک مرکز فرهنگی ، در یک قطعه زمین احداث شد به آن افزوده شد و منطقه توسعه شهری را به دست آورد. هدف این پروژه ایجاد یک ابزار فرهنگی شامل سالن اجرای نمایش، محل برگزاری انجمن ها، محل برگزاری سمپوزیوم ها و کنفرانس ها و کارگاه های آموزشی برای فعالیت های هنری مانند تئاتر، موسیقی و هنرهای تجسمی و تصویری بود.

این ساختمان تما اثر جالب توجهی را به خود اختصاص می دهد و از نور طبیعی استفاده می کند. به علت تعدد عملکرد طراحی، با خطوط شیشه‌ای در کنار لابی ورودی به دو قسمت تقسیم می‌شود. خط گسل شبیه یک “خیابان پوشیده شده” است و استحکام ساختاری است که در اطراف دو مکان متفاوت در سراسر سه طبقه ساختمان (طبقه همکف و دو آشکوب بالاتر) توزیع می شود. سالن اجرای حرفه ای در سمت چپ آن قرار دارد در حالیکه تمام فعالیت های دیگر به سمت راست است و از فضای عمومی مرکز قابل مشاهده است. خط گسل پس از آن به صورت یک مرز و مکان ملاقات به کار می رود و وسیله ای کارآمد برای گردش از طریق ساختمان و ایجاد نور طبیعی به مرکز آن است.

دستور این طرح به واسطه هندسه قطعه زمین، که از آن، به عنوان سبک نو یاد شده است.در اینجا، دو حجم بتونی در هر دو طرف خط گسل با پانل های تراس پلاستیکی می شود و این نقاشی ها نیز به دیوارهای کوره ساختمان، مخصوصا آنهایی که در سالن  اصلی قرار دارند، خم شده اند. سالن کنفرانس یک نقطه تیز را شکل می دهد و ورودی آن از طرف یک مثلث بزرگ است.

صندلی های ممتد در ردیف ها، دایره ها و یک مرحله همه قابل جمع است، به این معنی که سالن عملکرد می تواند به صورت مجددا تنظیم شود:

دانلود رساله معماری

دانلود پایان نامه معماری

منبع:تحریریه معماری گروه بانک آرک

جهت بزرگ نمایی بر روی عکس ها کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا