اخبار معماری ایران و جهانتازه های معماری جهان

طراحی مرکز نو آوری های پایدار در آمریکا

طراحی مرکز نو آوری های پایدار در آمریکا

دانلود تحلیل و بررسی نمونه موردی مرکز فرهنگی

اطلاعات پروژه:

معمار:گروه معماری نابی

موقعیت پروژه:آمریکا

مساحت:  متر مربع22000

سال ساخت : 2010

نام پروژه: مرکز ماسارو برای نوآوری پایدار

مرکز نو آوری های پایدار ماسرو،وابسته به دانشگاه پیتزبورگ ساختمان مدرنی است مه در پردیس اصلی  اوکلند واقع شده است.این مرکز بر روی ستخت و تهیه فناوری های پایدار به ویژه نانو فناوری تاکید ویژه ای دارد.این مرکز با امکانات متنوعی که دارد در جهت پیش برد اهداف پایدار سالانه پذیرای دانشجویان زیاد از سراسر جهان است که به این مرکز پژوهشی  می آیند.

این پروژه دارای دو بخش است: اضافه کردن 22،000 فوت مربع به خانه مرکز ماسارو برای نوآوری پایدار، و بازسازی کامل در مراحل ساختمان های موجود، از جمله ارتقا کامل سیستم مکانیکی ، برق، لوله کشی و سیستم های ایمنی زندگی.

این پروژه با برنامه ریزی گسترده و با نیازها و خواسته های بیش از 70 اساتید و مدیران پژوهشی آغاز شد. هر دو  هدف تکمیل و بازسازی در حالی انجام شد که ساختمان به طور کامل اشغال شده و کارآمد بود، و برنامه ریزی، مدیریت حرکت و مدیریت ساخت و ساز به یک چالش مهم تبدیل شده بود.

علاوه بر این، مسکن مرکز ماسارو برای نوآوری پایدار، یک لینک مطرح شده در سمت شمالی سایت بین برج اصلی و سالن نمایش را تشکیل می دهد. ساختار بتنی که در محل قرار گرفته است، از طریق زیر زمین و محوطه زیر محوطه آزمایشگاه های زیر تحت آزمایش قرار می گیرد، که توسط نیروگاه های شیب دار با حمایت از ساختمان بیش از خیابان اوهارا بیان شده است.

علاوه بر این پانل فلزی و پرده دیوار پوششی حاوی آزمایشگاه های کامپیوتری، فضاهای کنفرانس و فضاهای اداری است که به عنوان یک آزمایشگاه برای تحقیقات متقابل انضباطی به ساخت و ساز پایدار و طراحی محصول کمک می کند. همچنین شامل یک سالن چهار طبقه پله باز است که سه ساختمان مجلس را به هم متصل می کند و یک ورودی جدید را به زیرزمین اصلی ساختمان باز می کند تا یک مرکز آموزش و یادگیری جدید ایجاد کند.

این پروژه گواهینامه طلایی LEED را به دست آورد. با این حال، مهمترین ویژگی پایدار، کارهایی است که در داخل انجام می شود، تحقیق در مورد استفاده از آب، استفاده از انرژی، سیستم های ساختمانی ساختمان و همکاری با صنایع تکنولوژی پایدار است.

دانلود تحلیل و بررسی نمونه موردی مرکز فرهنگی

منبع:تحریریه معماری گروه بانک آرک

جهت بزرگ نمایی بر روی عکس ها کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا