رساله معماریسایر بناها

مطالعات و رساله معماری خوابگاه دانشجویی

کد محصول:1018

چکیده:

عدم توجه به لحاظ كيفي و كمي به فضاي سكونت دانشجوياني كه دور از خانه خويش به سر مي برند مشكلات را براي آنهايي به وجود مي آورد كه خانه خويش را به قصد تحصيل علم ترك گفته اند و گاهي اين كاستي ها آنها را حتي از هدف اصلي شان كه تحصيل علم و دانش است باز مي دارد لذا طراحي مناسب خوابگاه و بالا بردن سطح كيفي خوابگاه ها در راستاي تحقق هدف والاي دانشگاه قرارمي گيرد.

نيازهاي جوان در اين مرحله از زندگي آرامش روحي – رواني و كاهش محدوديت و موانع فيزيكي مي باشد. فضاي شخصي بدون اختلال در آرامش، فضاي آرام و بي تنش جهت مطالعه و آزاد بودن در فضاي شخصي (تنظيم اوقات استراحت، مطالعه، خواب، معاشرت و….) از موارد مهمي است كه در طرح يك خوابگاه بايد لحاظ شود.

برای تهیه این رساله با مطالعه نمونه هاي خارجي، عوامل موثر در طرح آنها تحليل و بررسي شد و نیز  با مشاهده ي نمونه هاي داخلي ، فضاهایشان نقد گردیده و مزايا و معايب شان تحلیل گردید. همچنین اطلاعات لازم از كتب تخصصي مرجع و سمينارهاي داخلي پيرامون خوابگاه جمع آوری گردید ودر نهایت پس از مطالعه شرايط اقليمي  تهران اطلاعات و راهكارهاي مفيدي را مقدمه ي كار اين طراحي ساخت.

سکونت در خوابگاه و زندگی  جمعی نباید حس امنیت و آسایش را از دانشجو سلب کند. بهترین راه برای تامین این مهم ، مطالعه الگوی رفتاری جوانان و ایجاد فضاهای مختلف برای پاسخگویی به نیازهای متفاوت آنها اعم از روحی و جسمی می باشد. بدین ترتیب اعمال متفاو ت باعث اختلال در انجام دیگر کارها نمی شود و فضای خوابگاه پاسخگوی نیاز جوان امروز خواهد بود. در نظر گرفتن عوامل موثر بر محیط خوابگاه نظیر تهویه مناسب ، نورگیری کافی و …  و نیزتوجه به اقلیم ، کیفیت زندگی دانشجویی را ارتقا خواهد بخشید.

در خوابگاه دانشجويي دختران دانشگاه مازندران كمبودها و نواقص بسياري مشاهده مي شود كه اينجانب به خاطر سكونت دو ساله در آن و لمس مزايا و معايب آن از نزديك بر آن شدم تا با طراحي يك بلوك مسكوني تا حدي اين كاستي ها را جبران كنم.

دانلود فهرست مطالعات و رساله خوابگاه 

قابل توجه دوستان عزیز

با توجه به محتوا و کیفیت رساله ها و نقشه های ارائه شده قیمت ها به صورت حداقل تعریف شده است؛ و تمامی رساله های ارائه شده در سایت مطابق با استانداردها و آیین نامه های پژوهشی تدوین گردیده است. همچنین تمامی فایل های نقشه با نرم افزار اتوکد طراحی گردیده است و کاملا قابل ویرایش هستند .همینطور رندر ها ، پوسترها و شیت بندی های هر کار با بالاترین کیفیت ارائه شده است. لازم به ذکر است رساله ها و نقشه های ارائه شده درسایت bankarc  در هیچ سایت دیگری وجود ندارد. لذا تمامی حقوق مادی و معنوی برای این سایت محفوظ  است و هرگونه کپی برداری در سایت های دیگر پیگرد قانونی دارد.

توجه! لطفا  هنگام تایپ ایمیل خود از وارد کردن www خودداری فرمائید.

پس از پرداخت آنلاین لینک دانلود فایل همان لحظه به طور خودکار به ایمیل شما ارسال خواهد شد.

جهت آموزش خرید از سایت اینجا کلیک کنید.


———————————————————————————————————————————————————————————————

نام محصول: مطالعات و رساله معماری خوابگاه دانشجویی
قیمت 10 هزار تومان
فرمت فایل:word
تعداد صفحات:105 صفحه
حجم فایل:9
 مگابایت

قابل پرداخت با کلیه کارت های بانکی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا