رساله معماریفرهنگی

مطالعات پردیس گفتگوباخویشتن (مجموعه ای برای آرامش)

کد محصول:1054

چکیده:

در اين روزگاران كه زمين آبستن گذار از هزاره اي به هزاره اي ديگر است، مناسبات اجتماعي، فرهنگي، صنعتي و الگوهاي زندگي روزبروز بر تعداد كلان شهرها و شهروندان آنها مي افزايد. زندگي آدميان در چنين مجتمع هاي زيستي، به ويژه در كشورهاي جهان سوم و در حال توسعه دست خوش بسيار تنش ها و ناآرامي هاست كه حاصلي جز فشارهاي ذهني و رواني براي عموم آنها ندارد و با توجه به اين كه طبق آمار منتشر شده مبتلايان به اضطراب، ترس، نگراني و افسردگي بيشترين آمار را در جهان دارا مي باشند و اين بيماري ها به صورت يكي از مشكلات عمده جوامع كنوني در آمده است. بسياري از روانشناسان راه رهايي از فشار هاي رواني را دور شدن از محيط پر تنش،‌ مسافرت كردن، استراحت كردن و همجواري با محيط طبيعي مي دانند زيرا دوري از این محيط فرصتي جهت بهبود و سازگاري صحيح براي اين گونه افراد فراهم مي كند. در اين رساله سعي بر آن بوده است تا با بررسي مباني نظري تاثير گذار بر ذهنيت آدمي و شناخت عوامل موثر بر تامين آرامش روان انسان، به خصوص معماري و فضا و نقش آن در اين مهم، مجموعه اي تحت عنوان پردیس گفتگوباخویشتن  در يكي از مناطق كلان شهر تهران، در قالب بخش عملي اين رساله شكل يابد. اين مجموعه با ارائه گونه اي از معماري كمينه گرا سعي در خلق فضاهايي دارد كه براي مراجعين، تجربه اي در جهت دريافت و نيل به آرامش ذهني كه همانا غايت نهايي زندگي آدمي است را، رهگشا باشد. پردیس گفتگوباخویشتن نيز يك مجموعه آموزشي، استراحتي،‌ درماني، ‌تفريحي براي همه افرادي است كه از فشارهاي زندگي،‌ دچار خستگي و ناراحتي عصبي شده اند و با اقامت در اين مجموعه كه در ميان طبيعت و در محيطي آرام واقع شده مي توانند به استراحت پرداخته و نيروي از دست رفته را به دست آورند.  كمبود اين مكان در تهران محرز است و سعي بر آن شده است كه در اين پروژه اين نياز بر طرف شود.

كليد واژه: آرامش،‌ تنش، اضطراب،‌روان، انرژي دروني،‌ذهن كيهاني، خودآگاهي، تمركز، سادگي، خلوص، فضا، كمينه گرايي، عمق، تعالي، نور، آب

دانلود فهرست رساله پردیس گفتگوباخویشتن (مجموعه ای برای آرامش)

قابل توجه دوستان عزیز

با توجه به محتوا و کیفیت رساله ها و نقشه های ارائه شده قیمت ها به صورت حداقل تعریف شده است؛ و تمامی رساله های ارائه شده در سایت مطابق با استانداردها و آیین نامه های پژوهشی تدوین گردیده است. همچنین تمامی فایل های نقشه با نرم افزار اتوکد طراحی گردیده است و کاملا قابل ویرایش هستند .همینطور رندر ها ، پوسترها و شیت بندی های هر کار با بالاترین کیفیت ارائه شده است. لازم به ذکر است رساله ها و نقشه های ارائه شده درسایت bankarc  در هیچ سایت دیگری وجود ندارد. لذا تمامی حقوق مادی و معنوی برای این سایت محفوظ  است و هرگونه کپی برداری در سایت های دیگر پیگرد قانونی دارد.

توجه! لطفا  هنگام تایپ ایمیل خود از وارد کردن www خودداری فرمائید.

پس از پرداخت آنلاین لینک دانلود فایل همان لحظه به طور خودکار به ایمیل شما ارسال خواهد شد.

جهت آموزش خرید از سایت اینجا کلیک کنید.


———————————————————————————————————————————————————————————————

نام محصول: مطالعات پردیس گفتگوباخویشتن (مجموعه ای برای آرامش)
قیمت 30 هزار تومان
فرمت فایل:word
تعداد صفحات:180 صفحه
حجم فایل:7
مگابایت

قابل پرداخت با کلیه کارت های بانکی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا