انسان طبیعت معماریپاورپوینت های دروس معماریمعماری اسلامی

پاورپوینت باغ های اصفهان

کد:B93

دوران صفوی اوج باغسازی ایرانی، در شهر اصفهان است. همان گونه که معماری ایرانی در دوران صفوی به اوج شکوه خود می رسد و شاهکارهایی چون مسجد شاه عباس و مسجد شیخ الطف الله را می آفریند، باغسازی در این دوران از  اصفهان، باغشهر می سازد.
شاه اسماعیل صفوی بود که باغ نقش جهان را در اصفهان ساخت و پس از او شاه عباس اول که اصفهان را  پایتخت ایران کرد قسمتی از این باغ را به میدان و قسمت‌های دیگر آن را به چهار باغ و باغ‌های گوناگون اطراف آن تبدیل کرد. از مهم‌ترین این باغ‌ها می‌توان باغ چهلستون، باغ گلدسته، باغ نارنجستان، باغ بادامستان، باغ دمور، باغ نگارستان، باغ خیمه‌گاه و باغ بلبل در ضلع شرقی چهارباغ، باغ تخت در ضلع غربی چهارباغ  را نام برد. آنچنان که از شرح باغ های چهارباغ  در سفرنامه «پیترو دلاواله» برمی آید، دیوارهای باغ‌های چهارباغ مشبک‌ بوده‌ است‌ و رهگذران‌ می‌توانسته‌اند فضای‌ پر درخت و با طراوت ‌و پرگل‌ باغ ها، حوض ها، فواره ‌ها، آبشارها و کوشک ‌مرکزی‌ آنها را‌ به ‌شکلی‌ مبهم‌، برانگیزاننده‌ و دعوت‌ کننده‌ ببینند.
از دیگر سو باید گفت پیشتر از صفوی در دوران سلجوقی نیز  ، باغسازی از مهمترین عناصر شهرسازی بوده چنانکه “باغ کاران” “باغ فلاسان” “باغ بکر” از آن دوران بوده و “باغ کاران” شهرت بسیار داشته تا آنجا که حافظ نیز در اشعارش یاد زنده رود و باغ کاران را گرامی می دارد.

b93ee

پس از پرداخت آنلاین لینک دانلود فایل همان لحظه به طور خودکار به ایمیل شما ارسال خواهد شد.
جهت آموزش خرید از سایت اینجا کلیک کنید.

——————————————————————————————————————-
نام محصول:پاورپوینت باغ های اصفهان
فرمت فایل:powerpoint
تعداد صفحات 45صفحه
حجم فایل4 مگابایت

قابل پرداخت با کلیه کارت های بانکی

قیمت قبل از تخفیف 120000 تومان

دکمه بازگشت به بالا