دانلود پروژه مرمتپروژه مرمت در استان اصفهان

پروژه مرمت و احیای خانه بنی کاظمی کاشان به همراه پلان ها

پروژه مرمت و احیای خانه بنی کاظمی کاشان به همراه پلان ها

کد:M 148

سیر تحول خانه بنی کاظمی

تاریخ ساخت این بنا طبق کتیبه موجود در نمای جبهه غربی آن به سال ۱۲۰۰ بر می گردد. این بنا شامل قسمت های دوگانه اندرونی و بیرونی بوده است. بیرونی خانه در قسمت غربی حیاط قرار داشته است که امروزه از بنا جدا شده است. معمار این بنا استاد علی مریم کاشانی که طراحی و معماری بدیع ترین و زیباترین بناهای نیمه دوم قرن سیزده هجری قمری کاشان از ظرایف و دقایق چشم نوازی برخوردار می باشند ، بوسیله وی انجام شده است .

ساختمانهایی نظیر : خانه طباطبایی ، خانه عامریها ، خان امین الدوله و کاروانسرای معروف و دیدنی امین الدوله ، چنانچه آمده در باب خانه در کوچه کوشک صفی نزدیک به گذری به همین نام و تقریبا در شرق خانه معروف عامریها واقع شده اند که یکی از این خانه ها به نام بنی کاظمی و دیگری بنام حسینی که البته هر دو خانه که دیوار به دیوار هم قرار دارند نامیده می شود . این خانه ها قبلا متعلق به یکی از تجار و بافندگان ( کارفرما و صاحب کارگاههای قالی بافی) معروف فرش در کاشان ، بنام حاج آقا رضا حسینی بوده است و در حدود چهل سال قبل یکی از خانه ها را به یکی از کارگزاران خود بنام آقای بنی کاظمی فروخته است و لذا یکی از خانه ها به نام خانه بنی کاظمی موسوم گردیده است .


آقای بنی کاظمی تا سال ۷۶ نیز ساکن خانه بود ، لكن با توجه به اینکه هر دو خانه به مالکیت شهرداری کاشان در آمده است ، از خانه مذکور نقل مکان نمود ، خانه غربی که به آقای بنی کاظمی تعلق داشته است ، دارای سرپوشیده زیبایی است که دارای کتیبه و نقاشیهای بسیار نفیس و هنرمندانه است در یکی از ترنج های که روی دیوار شمالی سر پوشیده بانی و مالكان بعد از آن :
خانه با تملک شخصی به نام مریم خانم ساخته شد . بنا به گفته آقای بنی کاظمی خانم بسیار ثروتمندی در محله کوشک صفی زندگی می کرده است بنام مریم خانم در حوالی سال ۱۲۰۵ ه. ق مریم خانم مذکور دو باب خانه مورد بحث را به معماری استاد علی ساخته است ، نظر به اینکه تقریبا در اوایل استاد کار شدن علىبوده و مستقل از حاج شعبانعلی کار کردن وی ، برای مدت چند سال استاد على ، فقط برای مریم خانم کار می کرده است لذا به استاد علی مریم معروف و مشهور شده است .

در واقع خانه بنی کاظمی اندرونی خانه ای بود که بیرونی آن در جوارش و امروز به نام خانه حسینی شهرت دارد . این خانه بعدها تحت تملک دو پسر عمو به نامهای رضا و محمود حسینی در آمد – البته مشخص نیست که این خانه از صاحب اصلی به ارث رسیده یا اینکه خریداری شده است این دو پسر عمو خانه را تفکیک کرده و در بخش اندرونی و بیرونی هر یک تحت تملک یکی از آنها در آمد . بعدها آقای بنی کاظمی که پیشکار یکی از این دو پسر عمو بود بخش اندرونی و را خریداری کرد و تغیراتی را در آن انجام داد. فضاها برای استفاده تغییر بسیار کردند، بسته شدن ورودی اصلی ، جابه جایی یا تغییر فرم پله ها ، اضافه یا کم شدن بعضی اسپرها و درها ، اضافه شدن پوشش به بعضی قسمتها و بسته شدن راههای ارتباطی دو خانه ، بخشی از فضاها به پارکینگ ، پوشیده شدن بعضی از تاقچه ها و…

——————————————————————————————————————-

نام محصول:پروژه مرمت و احیای خانه بنی کاظمی کاشان به همراه پلان ها

فرمت فایل: پاورپوینت
تعداد صفحات: 140
حجم فایل:25 مگابایت

قیمت قبل از تخفیف 150000 تومان

قابل پرداخت با کلیه کارت های بانکی


نحوه خرید :

 ۱- کلیک روی دکمه خرید و پرداخت ۲- ثبت ایمیل و مشخصات ۳- پرداخت مبلغ با کلیه کارتهای بانکی ۴-  نمایش لینک دانلود فایل  و ارسال یک نسخه به ایمیل شما

دوستان عزیز در صورت هرگونه مشکل در خرید یا دانلود فایل و همچنین سوال در مورد محصول لطفا با شماره ۰۹۱۰۰۸۹۴۹۰۶ از طریق تلفن و تلگرام باما در ارتباط باشید.

پروژه مرمت و احیای خانه بنی کاظمی کاشان به همراه پلان ها،پروژه مرمت و احیای خانه بنی کاظمی کاشان به همراه پلان ها

دکمه بازگشت به بالا