دانلود پروژه مرمتپروژه مرمت در استان اصفهان

پروژه مرمت و احیای شاه عباسی ورزنه به همراه پلان ها

پروژه مرمت و احیای شاه عباسی ورزنه به همراه پلان ها

کد:M 152

شناخت کاروانسرای شاه عباسی ورزنه مستندات تاریخی کاروانسرای شاه عباسی ورزنه

 جزو یکی از (۹۹۹) کاروانسرایی است که به دستور شاه عباس صفوی حدود در سال ۱۰۲۱ هجری قمری برابر با سال ۱۹۱۲ میلادی) در کنار شریانهای اصلی کشور ساخته شده است. این کاروانسرا در زمان محمد علی بیک ورزنه ای – حاکم وقت شهر ورزنه – ساخته شده و با توجه به اینکه ورزنه در مسیر یکی از راههای مهم منشعب از جاده ابریشم قرار داشته این بنا ساخته شده تا محلی برای استراحت کاروانیان باشد.

مرمت کاروانسرای ورزنه

عوامل مؤثر در ساخت کاروانسرای شاه عباسی ورزنه

چند عامل مهم در ساخت کاروانسرای شاه عباسی ورزنه مهم می باشد: الف) قرار گیری در مسیرهای فرعی جاده ابریشم ب) جاده از کرمان گذشته به یزد سیره به اصفهان منتهی می شود ج) جاده ای که از بوشهر گذشته به شیراز رسیده و به اصفهان منتهی می شود. دو جاده ای که ذکر شد در مکانی مشخص به هم پیوسته و به شهر ری منتهی می شده است (همانطور که می دانیم ری در مسیر اصلی جاده ابریشم بوده است. کاروانسرای شاه عباسی ورزنه در محل تقاطع این دو جاده نزدیکی سه راهی شیراز یزد اصفهان بنا شده است و کاروانسراهایی که در یک امتداد قرار داشتند و فاصله آنها از هم یک منزل بوده است به ترتیب: کاروانسرای خرگوشی، ورزنه، کوهپایه، مورچه خورت می باشند.

موقعیت کاروانسرا نسبت به بافت شهر در گذشته کاروانسرا در گذشته

در بیرون از حصار شهر قرار داشته است. شهر ورزنه دارای 6 دروازه به نامهای دیزی، گوشت، پچويز، لاشکش، قمی و علی چزه(دروازه عباس) بوده است که کاروانسرا با فاصله حدودا ۵۰ متر از حصار شهر در شرق بافت قدیمی ورزنه در مجاورت دروازه شرقی – دروازه دیزی – شهر بنا شده است. از جلوی درب ورودی کاروانسرا، جاده ای می گذشته است که یکی از مسیرهای فرعی جاده ابریشم بوده است. نزدیکترین کاروانسرا به کاروانسرای ورزنه، کاروانسرای خرگوشی است که به فاصله یک منزل ( تقریبا 60 کیلومتر) در شرق کاروانسرای شاه عباسی ورزنه قرار دارد، که به قلعه خرگوشی نیز معروف است و دیگری کاروانسرای کوهپایه است که در غرب این کاروانسرا و به فاصله یک منزل واقع شده است.

دسترسی های بنا در بافت شهر

 کاروانسرا در کنار یکی از محورهای اصلی شهر واقع شده است. این محور در جهت شرقی-غربی است که از طرف غرب به مسجد جامع شهر و از طرف شرق به امامزاده زین العابدین ختم می شود. این خیابان در حال حاضر به خیابان شهید رضا عالم معروف است. لازم به ذکر است بازار اصلی شهر در گذشته در دو طرف این خیابان شکل گرفته بوده است که در اثر گذشت زمان و اجرای طرحهای شهری در ادوار مختلف بازار از بین رفته است. از طرفی کاروانسرا در مجاورت خیابان شهید بهشتی که به خیابان خندق نیز معروف است قرار دارد. لازم به ذکر است این خیابان، خندق اطراف باروی شهر در زمانهای گذشته بوده است که در زمان رضا خان این خندق پر شده و تبدیل به خیابان شده است. این محور یکی از شریانهای اصلی شهر است که بسیاری از دسترسی ها را به هم متصل می سازد.

——————————————————————————————————————-

نام محصول:پروژه مرمت و احیای شاه عباسی ورزنه به همراه پلان ها

فرمت فایل: پاورپوینت
تعداد صفحات: 110
حجم فایل:35 مگابایت

قیمت قبل از تخفیف 150000 تومان

قابل پرداخت با کلیه کارت های بانکی


نحوه خرید :

 ۱- کلیک روی دکمه خرید و پرداخت ۲- ثبت ایمیل و مشخصات ۳- پرداخت مبلغ با کلیه کارتهای بانکی ۴-  نمایش لینک دانلود فایل  و ارسال یک نسخه به ایمیل شما

دوستان عزیز در صورت هرگونه مشکل در خرید یا دانلود فایل و همچنین سوال در مورد محصول لطفا با شماره ۰۹۱۰۰۸۹۴۹۰۶ از طریق تلفن و تلگرام باما در ارتباط باشید.

پروژه مرمت و احیای شاه عباسی ورزنه به همراه پلان ها،پروژه مرمت و احیای شاه عباسی ورزنه به همراه پلان ها،پروژه مرمت و احیای شاه عباسی ورزنه به همراه پلان ها

دکمه بازگشت به بالا