اخبار معماری ایران و جهانتازه های معماری جهان

طراحی مجموعه تفریحی ورزشی هلسینکی

طراحی مجموعه تفریحی ورزشی هلسینکی

نمونه موردی و تحلیل فضاهای تفریحی ورزشی

مجموعه ورزشی هلسینکی در فنلاند یک مجموعه ورزشی است که در مجاورت مجموعه ورزشی المپیک شهر هلسینکی قرار دارد.این مجموه که در دهه 1940 میلادی تا کنون احداث شده است.برای برگزاری رویداد های بزرگتر آماده می شود.از این رو طرح گشترش این مجموعه تفریحی ورزشی در دستور کار قرار گرفت تا به ساختمان های ورزشی مجاور نیز خدمت رسانی نماید. بدین ترتیب طرح جدید شامل فضاهای عمومی،اقامتی،امکانات ورزشی ،رستوران ها،خدماتی و فروشگاه خواهد بود.

شکل مجسمه گون بام سبز مجموعه به راحتی از سالن های ورزشی اطراف قابل تشخیص است. نمای ساختمان از شیشه و چوب ساخته شده است. در داخل، سطوح و سازه های چوبی یک جو گرم و جذاب ایجاد می کند.

راه حل ساده طرح اجازه می دهد تا بازدید کنندگان به راحتی بین سطوح مختلف حرکت می کند. ساختمان جدید و محل برگزاری  مسابقه هاکی سابق با یک سقف مشترک با یک لابی مرکزی متصل می شوند. عرصه جدید، آمفی تئاتر، در زیر زمین قرار دارد. در سطح زمین، استادیوم یک بام سبز باز را تشکیل می دهد.

تمام خدمات، هتل ها و آپارتمان ها در اطراف فضای بام سبز پخش می شود. بام سبز یک فضای عمومی است که برای همه بازدیدکنندگان باز است.

دانلود رساله معماری

دانلود پایان نامه معماری

منبع:تحریریه معماری گروه بانک آرک

جهت بزرگ نمایی بر روی عکس ها کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا