رساله معماریفرهنگی

مطالعات و رساله مجموعه فرهنگی ورزشی

کد محصول:1032

چکیده:

هر کسی ورزش کرد ورزشکار نبوده است . زیرا در فرهنگ ما ورزشکار را حرمتی شگرف آمده است . و این واژه دلالت بر آدمی می کند که ورزش کرده یا می‌کند ، از ورزش شرف گرفته و شریف شده است ، ورزش ما راه به معبد داشته و هاله قدسی گرفته است و حرمت از نام مولای متقیان گرفته و این غیر از رکود شکنی، مدال گیری و کرسی نشینی و مانند اینهاست ، ورزشکار را نباید از روی درجات ورزشی رده بندی کرد . حق اینست که از روی کمالات انسانی درجه بندی کنیم ،‌ کسی را ورزشکار می نامیم که صفات راستی ، درستی ، شرافتمندی ، عزت نفس ، بزرگواری را دارد ، واژه ورزشکار ما به یقین و دقیق ، افلاکی است و از آن دیگران، خاکی است ، تلفیق فرهنگی در درازای زمان روی دو جنبه یاده شده ، یعنی شرافت و تقدس ،‌چنان کارگر شده که در ذهن هر یک از مردم این سرزمین احترام به ورزشکار با شنیدن نام او یا کلمه ورزشکار نوعی تداعی خود بخودی است ، همینکه می شنوی فلانی ورزشکار است به ذهنت می رسد که جوانمرد، شرافتمند، بزرگوار، بخشنده،‌ بلند نظر و فروتن و … هم است. حیف است ، دریغ و افسوس است که بدکاران گرچه ورزش نیز کرده باشند خود را ورزشکار بنامند و خود را در پناه قداست این واژه پنهان نموده و زشتکاری کنند .

مرام ورزشکاری چیز دیگریست که هیچ وقت قابل توصیف کردن نیست شاید ورزش راهی برای رسیدن به افتخار باشد ولی ورزشکار شدن که درفرهنگ ماه نهفته است ماورای دیگر فرهنگهاست ورزشکار یعنی صداقت و مردانگی در تمام زمینه ها ،

یکی از شرط های مهم ورزشکاری آزادگی است ، آزاده باید از قید شهرت رها باشد ، از بندی که دوستی ها و زد وبندها ، به گردنش می افکند ، آزاد باشد .

راه راست ورزشکاری از کوچه عدالت عبور می کند، در این کوچه رسم بزرگ، رسیدن حق به حقدار است روح ظلم ستیزی ورزشکار ، پهلوان و جوانمرد از همین کوچه می گذرد و پرورده می شود در مرام ورزشکاری « ظلم سرنگون می شود تا عدل جای او نشیند » ظلم برای آنکه ضد عدل است مذموم و ستردنی می شود .

از اینجا راه ورزشکار از راه عامه جدا می شود . او از آزادگی صعود کرده به آزادی خواهی می رود که رسالت اندیشه به دیگران و بشریت و معیارهای انسانیت از آزادی خواهی و عدالت جوئی متجلی می شود این صفات ‌،‌ این خلق ها ، این آیین‌ها، این سیره ها و پندارها بوده که ورزشکاران را آفرین و واژه ورزشکاری را در ذهن فرهنگی عامه عزیز و شریف ساخته است .

دانلود فهرست رساله مجموعه فرهنگی ورزشی

قابل توجه دوستان عزیز

با توجه به محتوا و کیفیت رساله ها و نقشه های ارائه شده قیمت ها به صورت حداقل تعریف شده است؛ و تمامی رساله های ارائه شده در سایت مطابق با استانداردها و آیین نامه های پژوهشی تدوین گردیده است. همچنین تمامی فایل های نقشه با نرم افزار اتوکد طراحی گردیده است و کاملا قابل ویرایش هستند .همینطور رندر ها ، پوسترها و شیت بندی های هر کار با بالاترین کیفیت ارائه شده است. لازم به ذکر است رساله ها و نقشه های ارائه شده درسایت bankarc  در هیچ سایت دیگری وجود ندارد. لذا تمامی حقوق مادی و معنوی برای این سایت محفوظ  است و هرگونه کپی برداری در سایت های دیگر پیگرد قانونی دارد.

توجه! لطفا  هنگام تایپ ایمیل خود از وارد کردن www خودداری فرمائید.

پس از پرداخت آنلاین لینک دانلود فایل همان لحظه به طور خودکار به ایمیل شما ارسال خواهد شد.

جهت آموزش خرید از سایت اینجا کلیک کنید.


———————————————————————————————————————————————————————————————

نام محصول: مطالعات و رساله مجموعه فرهنگی ورزشی
قیمت 14 هزار تومان
فرمت فایل:word
تعداد صفحات:133 صفحه
حجم فایل:9
 مگابایت

قابل پرداخت با کلیه کارت های بانکی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا