تازه های معماری جهان

استفاده از بامبو در معماری داخلی

بامبو برای صدها سال در بسیاری از زمینه های مختلف و برای اهداف مختلف استفاده شده است. به عنوان مصالح ساختمانی، بامبو، به عنوان پوشش بام، سازه سقف، دیوار و عنصر باربر سازه ساختمان مورد استفاده قرار گرفته است. خانه های سنتی بامبو به طور کلی در مناطق روستایی کشورهایی که بامبو در آنها رشد می کند، یافت می شود. این خانه ها معمولا با استفاده از روش های سنتی بر اساس سنت جوامع محلی ساخته شده است.

1
هر یک از کشورهایی که در آنها بامبو رشد می کند دارای نوع خاصی از روش های سنتی استفاده از بامبو در معماری بومی خود، بدون دخالت حرفه-ای و یا پشتیبانی ، بدون هدایت طرح یا برنامه و بدون امکان یادگیری از تجربه دیگر کشورها است.

2

به تازگی ورقه‌های سه لایه بامبو که صد در صد بازیافتی است، به منظور استفاده در دکوراسیون و طراحی داخلی ساختمان ها به بازار آمده که دارای قابلیت های چشمگیری است.

3

این روزها به دلیل گسترش بکارگیری انواع مصالح و تجهیزات بازیافتی و به اصطلاح سبز در صنعت ساخت و ساز کشور، بسیاری از تولیدکنندگان به سوی تولید این گونه مصالح روی آورده‌اند که به ویژه در بخش دکوراسیون داخلی به رشد قابل توجهی دست پیدا کرده است.

ورقه‌های سه‌ لایه بامبو نیز یکی از این مصالح مخصوص دکوراسیون داخلی است که رقص نور و جلوه های ویژه‌ای را درفضا به وجود می‌آورد. این چوب‌های بامبو به قدری از قدرت انعطاف پذیری بالایی برخوردارند که می توان به راحتی در آن کش و قوس‌های خلاقانه با سطح بادوام و محکم ایجاد کرد.

6

ابزارآلات
این پنل‌ها که با نام تخصصی PlybooStrand به بازار عرضه شده اند، می توانند همچون یک چوب سبک و منعطف در کلیه کاربردهای تکنیکی و فنی مانند ماشین آلات CNC و سایر ابزارآلات دستی و ماشینی به کار گرفته شوند.

بَست و چسب
پنل های PlybooStrand به راحتی در تکنیک‌های مربوط به بَست مثل نازک‌کاری، پیچ، براد استخوان و گیره و روش چسب مورد استفاده قرار می گیرند.

7

سنباده زدن  
این پنل‌های دکوری مانند یک چوب سخت به راحتی قابل سنباده زدن هستند و آن‌چنان سطح صاف، صیقلی و براق پیدا می کنند که درخشندگی قابل توجهی به فضای داخلی خانه، رستوران، کافی شاپ و مکان های اداری و تجاری می‌دهند.

مرحله نهایی
در این مرحله پنل های PlybooStrand با روش‌های متعارف همچون دستی، اسپری و قلم مو نهایی شده و به مرحله بهره‌برداری می‌رسند. همچنین می توان با اشعه ماوراء بنفش به نوعی رنگ و نمای این پنل‌ها را زنده کرده و شفافیت آنها را بالا برد.

5

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا