اخبار معماری ایران و جهانتازه های معماری جهان

تحلیل مجموعه ورزشی تیانجین در کشور چین به همراه پلان ها و تصاویر

تحلیل مجموعه ورزشی تیانجین در کشور چین به همراه پلان ها و تصاویر

اطلاعات پروژه:

موقعیت: چین، تیانجین

شرکا: آکادمی طراحی معماری و برنامه ریزی شهری دانشگاه تیانجین

توسعه دهنده: دپارتمان دانشگاه طراحی و برنامه ریزی تیانجین

کارفرما: دانشگاه تیانجین

مساحت: 13835.0 m2

سال اجرا: 2010

نام پروژه: مجموعه ورزشی تیانجین

مجموعه ورزشی تیانجین توسط گروه معماری KSP   ، واقع در بخش شمال شرقی دانشگاه تیانجین طراحی شده است این بنا 120 متر طول، ساختمان 58 متر گسترده ای برای دانشگاه و رویدادهای ورزشی ملی است.  ورزشگاه تیانجین حدود 5000  صندلی تماشاگر دارد  و نشان دهنده یک پیوند مهم بین دانشگاه و مرکز شهر است.

فرم مجموعه ورزشی تیانجین:

غلاف پلاستیکی شفاف طلای پانل فولادی یک عنصر متمایز در عرصه است. ابزار شکاف به خصوص برای تولید شکاف ساخته شده است، که با شکل مثلثی خود قالب پانل را می گیرد. این فرم یک ساختار لوزی است که بر شکل پویا و قدرتمند عرصه تاکید دارد. یک اثر ویژه بوسیله نصب پانل های فولادی چهار متر در مقابل دیواره واقعی بیرونی، بیشتر تأکید بر عمق فضایی و سبک بودن نمای فلزی است.

دو فضای بزرگ فضای باز از مجموعه ورزشی تیانجین به محوطه دانشگاه باز می شود. این دو فضای از طریق جداره‌ی بیرونی ساختمان برداشته شده است و این شکاف با گسترهای بزرگ شیشه تقریبا تمام قد ساختمان 24 متر است. این یک ورودی روشن و پر از نور است. علاوه بر این، سقف های شیب دار سالن های ورودی یک منطقه ورودی ایجاد می کند که به سمت بالا گسترش می یابد.

دیوارهای اتاق های ورودی پرتقالی روشن هستند و در مقابل پله های بتنی باز در معرض دید بسیار هیجان انگیز قرار می گیرند. این سرپوش از فضای مستقیم به تماشاگر در داخل عرصه ایستاده است. ردیف صندلی های تماشاگر، رنگ نارنجی و خاکستری، با رنگ فضای داخلی، یک طرف بسکتبال 24×44 قرار دارد. برای اهداف روزمره دانشگاه، منطقه بازی را می توان به دو زمین بسکتبال کوچکتر یا حداکثر 12 زمین بدمینتون تقسیم کرد. تمام اتاق های اضافی مانند اتاق های گنجه در سطوح زیر پایه قرار دارند.

منبع:تحریریه معماری گروه بانک آرک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا