اخبار معماری ایران و جهانتازه های معماری ایران

تحلیل و بررسی کافه رستوران ماینس وان در تهران

تحلیل و بررسی کافه رستوران ماینس وان در تهران

اطلاعات پروژه:

نام: کافه رستوران ماینس وان/

آدرس: تهران، سعادت آباد، بلوار فرحزادی، پایین تر از اریکه ایرانیان، نبش بهار، پلاک ۱/

شركت مشاور: اوژن دیزاین استودیو/

معمار: اوژن سلیمی/

تيم طراحی: علی مرآتی، صابر تاجیک

تاریخ: ۱۳۹۷/

مساحت: ۱۸۶/۵ مترمربع/

نوع: رستوران/

مدير اجرایی: اورنگ کیانی /

تيم اجرايی: یاسر نوربخش/

مدیر پروژه: امیر حسین بالازاده/

نظارت: علی مرآتی/

طراح سه بعدي: اوژن سلیمی/

مصالح: بتن، آهن، چوب، سنگ، شیشه/

كارفرما: محمد فتاح/

گرافیست: اوژن سلیمی، صابر تاجیک

عکاس: محمد حسین حمزه لویی/

کافه رستوران ماینس ­وان در طبقه منفی یک ساختمانی چند منظوره در مجاورت یکی از خیابان های اصلی منطقه سعادت آباد تهران واقع شده است. دسترسی اصلی این پروژه از طریق پله برقی موجود در یک باکس شیشه ای شفاف، خالص و درخشان می باشد که هویت بصری متمایزی در ذهن عابرین و مخاطبین خود ایجاد نموده است و این امر به عنوان یکی از مهم ترین کانسپت های طراحی هویت سازمانی پروژه در نظر گرفته شده است.

با توجه به موقعیت قرارگیری پروژه نسبت به زمین بکارگیری مناسب از قابلیت های نورپردازی، ایجاد سیرکولاسیون هوایی مطلوب و بهره مندی از المان ها و مصالح طبیعی چون چوب، گیاه و قلوه سنگ ها از مهمترین زمینه های شکل گیری پروژه جهت ایجاد فضایی مطلوب برای تعامل افراد با یکدیگر میباشد.

شبکه خطی سه بعدی موجود در پروژه منجر به ایجاد فضایی نظام مند با رعایت حریم خصوصی برای مخاطبانش شده و همچنین خالق فریم های متعددی از زیبایی شناسی منطق مدار پروژه است. فضای قدرتمند بار روایتی از نبودن یک باکس سیاه رنگ در فضاست، باکسی که عهده دار عملکرد آشپزخانه در پروژه است.

فضای خالص و تک رنگ بار با کانتر شیشه ای خود و لغزش نورهای خطی بر جداره بار جایی برای تجمع میهمانان است تا برای لحظاتی شاهد روند تهیه سفارشات خود از نزدیک باشند. در کافه رستوران ماینس­ وان خطوط نور در میان لوور های چوبی و آهنی میزبان میهمانانی است که چشمانشان با کنجکاوی حضور ریتمیک و چشم نواز آنان را می ستاید.

منبع:تحریریه معماری گروه بانک آرک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا