آموزش اتوکد
موضوعات داغ

دانلود فونت کاتب اتوکد به همراه آموزش نصب در 2 دقیقه

دانلود فونت کاتب اتوکد به همراه آموزش نصب در 2 دقیقه

با درود فراوان خدمت همه کاربران سایت بانک آرک در این بخش مجموعه فونت های فارسی کاتب را برای دانلود و همچنین آموزش نصب و استفاده از آن ها را آماده کردیم.پس در ادامه با ما همراه باشید.

برای دوستانی که با آموزش ویدیویی راحت هستند هم ویدیویی آموزشی تهیه شده است که میتواند با دیدن آن روند نصب این فونت را به آسانی یاد بگیرید و این مشکل همیشگی را پایان دهید. 

 یکی از مشکلاتی که همیشه دانشجویان با آن روبرو هستند عدم ساپورت نرم افزار اتوکد از زبان فارسی است که به صورت پیش فرض در این برنامه وجود ندارد. اما این مشکل با برنامه های جانبی نظیر فارسی نویس کاتب کاملاً برطرف شده است و شما با دانلود فونت کاتب اتوکد به راحتی می توانید فونت های دلخواه خود را وارد اتوکد کرده و به زبان فارسی تایپ کنید.

دانلود فیلم آموزش اتوکد 2 بعدی و 3 بعدی+فیلم آموزش فاز 1 و فاز 2 با اتوکد

شاید اکثریت کسایی که با نرم اقزار اتوکد کار میکنن به این مشکل بر خورده باشند که در برخی از فایل های اتوکدی فونت فارسی ناخوانا خوانده می شوند  یا این که با حروفی مثل علامت سوال و یا علامت تعجب نشان داده می شود .

 همچنین در این آموزش شما یاد میگیرید که با فارسی نویسی و نصب صحیح فونت کاتب دیگر مشکل برعکس افتادن و جدا جدا شدن حروف در هنگام پرینت را ندارید و همچنین میتوانید از تنوع بسیار خوبی برای فونت های فارسی استفاده نمایید.

 اولین قدم برای نصب فونت فارسی دانلود فونت کاتب اتوکد است که ما در اینجا کامل ترین و فول ترین پکیج فونت فارسی کاتب ( شامل 1100 فونت کاتب اتوکد ) را برای شما عزیزان آماده کرده ایم که در لینک پایین می توانید این مجموعه فونت را دانلود کرده و در محل نصب پوشه فونت اتوکد کپی نمایید.

 دانلود فونت کاتب اتوکد-حجم 14 مگابایت 

 

آموزش گام به گام نصب فونت فارسی کاتب در اتوکد :

1- وقتی که فایل را از حالت فشرده خارج کردید، پوشه را باز کنید، همه فایل های داخل پوشه کاتب  را کپی کرده و در پوشه فونت اتوکد  Past  کنید.

2-همچنین فایل KATEB.lsp را کپی کرده و در پوشه support ، جایگذاری(Past) کنید.(پوشه Font و Support اتوکد در جایی است که اتوکد نصب شده است که به صورت پیش فرض مسیر زیر است:
C:\Program Files\Autodesk\AutoCAD 20..\Fonts)

توجه: اگر اتوکد باز است آن را ببنیدید و بعد از نصب دوباره باز کنید. اگر هم یکبار سیستم تان را ری استارت کنید بهتر هست.

3- یک Text style با نام دلخواه و با یکی از فونتهای موجود در پوشه font (که در بالا دانلود کردید) بسازید؛ با ذکر این نکته که حتما تیک Backwards را بزنید. 

دانلود فونت کاتب اتوکد

4- با تایپ کردن دستور kateb و فشردن Enter، متن فارسی دلخواه خود را تایپ کنید.لازم به ذکر است که پس از تایپ کلمه “Kateb” و اینتر کردن نشانگر موس خود را به سمت چپ برده و دو بار کلیک کنید تا فونت شما در جهت راست به چپ نوشته شود.

جمع بندی و نکات پایانی

فونت های نرم افزار اتوکد، که دارای پسوند اختصاصی shx می باشند، فونت های خاصی هستند که اگر در پوشه ی مخصوص فونت اتوکد نباشند اصلا کار نمی کنند. بنابراین دقت کنید که حتما در پوشه ایی که در بالا توضیح دادم (پوشه ی Fonts نرم افزار اتوکد) کپی کنید.

سوالات متداول:

آیا این فایل برای تمامی ورژن های اتوکد قابل استفاده است ؟

شما با خیال راحت می توانید این فایل و این آموزش نصب را برای تمامی ورژن های اتوکد استفاده کنید .

آیا با نصب این فونت مشکل ناخوانا بودن فونت فارسی در هنگام پرینت گرفتن بر طرف می شود ؟

بله شما با نصب این فونت به راحتی میتوانید بدون آن که محتوای اتوکدی شما ناخوانا شود آن را پرینت بگیرید.

دانلود ویدیو

 

دکمه بازگشت به بالا