اخبار معماری ایران و جهانتازه های معماری جهان

طراحی ویلا در استرالیا به همراه پلان ها و تصاویر

طراحی ویلا در استرالیا به همراه پلان ها و تصاویر

معمار: استدیو طراحی کاملوس

موقعیت:استرالیا

سال ساخت:2018

دسته بندی: مسکونی

ویلای شارواتر در 20 کیلومتری شهر دوانپورت  استرالیا واقع شده که  این شهر در سالهای اخیر به عنوان یکی از  مقاصد  گردشگری تابستانی در تعطیلات های مختلف با استقبال مردم رو به رو شده ،  این منطقه با سواحل بی نظیر و پارک ملی نروانتاپ، که به صورت یک کمربند سبز و پوشیده از جنگل در سراسر بندرگاه ادامه پیدا کرده است.. خانه شارواتر، که در ابتدای این شهر  واقع شده ، مکان یابی پروژه به صورت ویژه ای طراحی شده است. این ویلا خانه با شکوهی است که بر روی تپه های ماسه ای قرار گرفته است ،  و در اطراف آن منظره ای بی نظیر از جنگل و درختچه های کم ارتفاع در اطراف ویلا قرار گرفته اند.

به منظور هماهنگی بیشتر فضای داخلی و ایجاد هارمونی و بخشیدن حس آرامش به ساکنان از منحنی های سقفی که با آینه کاری تزیین شده اند در فشای سقف بهره گیری شده است.همچنین به نمظور استفاده از حداکثر چشم انداز طبیعی و استفاده از منظره جنگل و دریا از پنجره های بلند که از کف تا سقف ادامه دارد استفاده شده است.

برای تزیین نمای ساختمان از چوب استفاده شده است که هم نماد این منطقه از استرالیا می باشد و هم به مسائل زیست محیطی و طبیعت کمک می کند و علاوه بر این موارد ذکر شده به پیوند میان فضای داخلی و خارجی کمک می کند.

 در طبقه پایین از یک استخر روباز استفاده شده است که در ترکیب با سایه و روشن و فضای پر و خالی بالکن کنتراست زیبایی را ایجاد می کند.همچنین در جهت هماهنگی بیشتر کفپوش طبقات نیز از رنگی استفاده شده که بیشترین هماهنگی را ایجاد می کند.به منظور ایجا چشم انداز  بیشتر درختان جدیدی به محوریت حیاظ ویلا کاشته شده اند که چیدمان منحنی دارند.

منبع:تحریریه معماری گروه بانک آرک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا