پاورپوینت های دروس معماریمعماری اسلامی

پاورپوینت تحلیل و بررسی باغ های شمال

کد:B82

باغ های احداث شده در امتداد ساحل بحر خزر دارای محیط و آب و هوا و اوضاعی طبیعی است که با وضع طبیعی فلات بزرگ ایران که غالباً خشک لم یزرع و شوره زار است کاملاً متفاوت می باشد.

جوناس هانوری که در سال 1744 از مازندران دیدن کرده می نویسد: « مردم این منطقه از یک بهار طولانی استفاده می کنند. چمنها و مرغزارهای آن سرزمین از گل پوشیده شده، پیچک و گل نسترن و گل سرخ همه جا به چشم می خورد. خاک این منطقه بسیار حاصلخیز است.

تقریباً کلیه انواع میوه خودرو در آنجا به دست می آید و علاوه بر انواع مرکبات مانند پرتقال، لیمو و غیره، هلو و انار نیز به عمل می آید و انگور در آن به وفور یافت می شود. همه این خصوصیات، این منطقه را به صورت بهشتی درآورده است.»

هانوری خاطر نشان می سازد که شاه عباس به سواحل جنوبی دریای خزر به خصوص مازندران علاقه و توجهی خاص داشت و ما اینک به شرح و تفصیل کاخها و باغ های او در این ناحیه می پردازیم.

طبق گزارشها و اطلاعاتی که در دست می باشد شاه عباس در فواصل دو فرسنگ به ساختن یک سرای کوچک مبادرت می ورزید تا هنگام مسافرت در کرانۀ بحر خزر جایگاهی برای استراحت و تناول طعام و تنقلات داشته باشد. پیداست که به فرمان وی شاهراه های عالی ساخته شد تا این مسافرتها به راحتی انجام گیرد. شش باغ از باغ های شاه عباس هنوز باقی است.

b82

پس از پرداخت آنلاین لینک دانلود فایل همان لحظه به طور خودکار به ایمیل شما ارسال خواهد شد.
جهت آموزش خرید از سایت اینجا کلیک کنید.

——————————————————————————————————————-
نام محصول:پاورپوینت تحلیل و بررسی باغ های شمال
فرمت فایل:powerpoint
تعداد صفحات 45 صفحه
حجم فایل7 مگابایت

قابل پرداخت با کلیه کارت های بانکی

قیمت قبل از تخفیف 120000 تومان

دکمه بازگشت به بالا