دانلود پروژه مرمتپروژه مرمت در استان کرمانشاه

پروژه مرمت و احیای خانه ی یزدی کرمانشاه به همراه پلان ها

پروژه مرمت و احیای خانه ی یزدی کرمانشاه به همراه پلان ها

کد:M 137

 مطالعه و بررسی خانه یزدی همانگونه که گفته شد، خانه یزدی در محله فیض آباد کرمانشاه واقع است که به همین دلیل در این بخش ابتدا به معرفی مختصر محله مذکور، موقعیت بنا در محله، دسترسی ها و مجاورت های خانه یزدی پرداخته و سپس ویژگی های معماری، سازه ای و … این خانه بررسی می شود.

معرفی محله فیض آباد

شاخص ترین محله بافت قدیم کرمانشاه، فیض آباد است. به عبارتی چنانچه بخواهیم هویت شهری کرمانشاه را در بافت محلات جستجو کنیم، بهترین الگو همین محله است. همجواری با نهر آبشوران، فضاهای مطلوبی ایجاد نموده و ارتباط تنگاتنگ با ارگ حکومتی، مسجد جامع و سبزه میدان باعث گردیده این محله از اهمیت خاصی برخوردار باشد. بدین جهت یکی از هسته های اولیه بازار در فیض آباد به وجود آمده است. مسجد فیض آباد( جلیلی)، تكیه بیگلربیگی، سرات
همدانی و خانه های اعیانی فراوان، از عناصر شاخص معماری این محله به حساب می آیند. علاوه بر این مسجد آل آقا، مسجد معتمد، حسينية دار الشفا، مسجد نظام و حمام نظام نیز از بناهای مهم فیض آباد هستند.

 دسترسی های محله فیض آباد

با توجه به اینکه بافت تاریخی کرمانشاه در مرکز شهر واقع شده، از راه های متعددی می توان به درون بافت دسترسی پیدا کرد. محله فیض آباد نیز از این امر مستثنی نبوده و به دلیل ویژگی های خام آن از قبیل همجواری با خیابان مدرس که در دوره پهلوی در درون بافت تاریخی کشیده شده و قرار داشتن در کنار مرکز مواصلاتی شهر ( میدان آزادی، راه های مختلفی برای دسترسی به درون محله وجود دارد.

موقعیت بنا در محله

بنای مذکور در قسمت جنوبی محله فیضآباد واقع است و نسبت به مرکز شهر و بازار تاریخی آن، موقعیتمطلوبی دارد. این بخش از بافت نسبت به سایر قسمت ها دچار تغییرات کالبدی کمتر شده و بیشتر خانه های اعیانی در این بخش واقع است.

دسترسی ها و چگونگی ارتباط بنا با محیط پیرامون دسترسی اصلی در گذشته از طریق خیابان امام جمعه بوده است که ارتباط مستقیم با سبزه میدان و بازار تاریخی کرمانشاه داشته است اما در اثر تحولاتی که در بافت مذکور ایجاد شده، به ویژه با احداث خیابان مدرس در درون بافت تاریخی در دوره پهلوی اول، هم اکنون دسترسی اصلی از طریق خیابان مدرس و انشعابات آن می باشد. با توجه به بافت ارگانیک محله فیض آباد، از طریق بسیاری می توان به بنای مذکور دسترسی پیدا کرد. گذری که این خانه در آن قرار دارد تقریبا در جهت شمال شرقی به جنوب غربی کشیده شده است که در انتهای شمالی به دو مسیر رسیده که مسیر غربی آن بن بست و مسیر شرقی آن به درون بافت مسکونی کشیده و در انتها به خیابان جلیلی می رسد.

انتهای جنوبی آن نیز (گذری که خانه یزدی روی آن قرار دارد) از طریق خیابان امام جمعه نهایتا به سبزه میدان و بازار می رسیده که اکنون با ایجاد تحولاتی که در بافت صورت گرفته تغییراتی در این مسیرها رخ داده است. در حال حاضر اصلی ترین دسترسی به این خانه از خیابان مدرس می باشد. خیابان مدرس در زمان پهلوی در دل بافت تاریخی کشیده شد و بافت را به دو قسمت شرقی و غربی تقسیم کرد.

پروژه مرمت و احیای خانه ی یزدی کرمانشاه تبریز

پس از پرداخت آنلاین لینک دانلود فایل همان لحظه به طور خودکار به ایمیل شما ارسال خواهد شد.
جهت آموزش خرید از سایت اینجا کلیک کنید.

——————————————————————————————————————-

نام محصول:پروژه مرمت و احیای خانه ی یزدی کرمانشاه به همراه پلان ها

فرمت فایل: پاورپوینت
تعداد صفحات: 125
حجم فایل:15 مگابایت

قیمت قبل از تخفیف 150000 تومان

قابل پرداخت با کلیه کارت های بانکی

پروژه مرمت و احیای خانه ی یزدی کرمانشاه به همراه پلان ها،پروژه مرمت و احیای خانه ی یزدی کرمانشاه به همراه پلان ها،پروژه مرمت و احیای خانه ی یزدی کرمانشاه به همراه پلان ها

دکمه بازگشت به بالا