نمونه موردی و تحلیل پلان کتابخانه

تحلیل و بررسی دو نمونه کتابخانه خارجی، به همراه پلان ها و تصاویر

نمونه موردی کتابخانه

تحلیل و بررسی نمونه کتابخانه خارجی

کد:494

کتابخانه دانشگاه فیلیپ اکستر اثر لویی کان

در سال ۱۹۶۵ لویی کان توسط آکادمی اکستر فیلیپس برای طراحی یک کتابخانه گماشته شد . آکادمی خیلی سختگیر و دقیق در شناساندن نوع ساختمان که آن ها می خواستند بود . یک بیرون آجری و خشتی برای جور بودن با ساختمان های اطراف و یک درونی با ایده آل برای مطالعه . ” کیفیت یک کتابخانه ، از طریق الهام و القای یک دانشگاه برتر و جذب دانش آموزان برتر ، موثر بودن یک مدرسه را معین می کند . نه مثل گذشته یک انبار انحصاری کتاب ها و مجله ها.

کتابخانه مدرن یک آزمایشگاه برای پژوهش می شود . یک گوشه نشینی و انزوای ساکت و آرام برای مطالعه ، خواندن و تفکر و بازتاب ، مرکز فکری و عقلانی جامعه ، از دیدگاه لویی کان بشمار می رفت.” از طبقه اول یک مجموعه بزرگ پله های سنگی به سمت طبقه اول بالا می رود.

تحلیل و بررسی نمونه کتابخانه خارجی

 کتابخانه ملی کلمبیا

جیانکارلو مازانتی معماری را در فاصله سال های ۱۹۸۳ تا ۱۹۸۷ میلادی در دانشگاه خوریانا در کلمبیا اموخت و سپس به ایتالیا رفته و در دانشگاه فلورانس به ادامه تحصیل در رشته طراحی صنعتی و تئوری معماری پرداخت. مازانتی که در سال ۲۰۰۶ جایزه ملی معماری کلمبیا را از ان خود ساخت در نظر بسیاری از منتقدین یکی از تاثیرگذارترین معماران نصل جدید امریکای جنوبی است که تاثیرات و شهرت وی بیش از مرزهای زادگاهش پیش خواهد رفت. هرچند که توجه به شاخصه های معماری امریکای جنوبی در معماری مازانتی شباهتی به شیوه بومی گرایی در اثار روجلیو سالمونا دیگر معمار به نام کلمبیایی ندارد اما با این وجود پیوندی عمیق میان پروژه های وی و بسترهای قرار گیری انها احساس می شود. در این خصوص می توان به کتابخانه اسپانا اشاره نمود که در ان تمامی ویژگی های معماری مازانتی با وضوح قابل مشاهده می باشند.

تحلیل و بررسی نمونه کتابخانه خارجی

پس از پرداخت آنلاین لینک دانلود فایل همان لحظه به طور خودکار به ایمیل شما ارسال خواهد شد.


جهت آموزش خرید از سایت اینجا کلیک کنید.

——————————————————————————————————————-

نام محصول:  تحلیل و بررسی دو نمونه کتابخانه خارجی، به همراه پلان ها و تصاویر

فرمت فایل:powerpoint

تعداد صفحات: 74 صفحه

حجم فایل: 8 مگابایت

قابل پرداخت با کلیه کارت های بانکی

قیمت قبل از تخفیف 120000 تومان


تحلیل و بررسی نمونه کتابخانه خارجی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا