خلاصه کتاب های معماری

دانلود خلاصه کتاب پارادایم های پردیس،نوشته آزاده شاهچراغی

دانلود خلاصه کتاب پارادایم های پردیس،نوشته آزاده شاهچراغی

کد محصول: K 10

در این بخش از خلاصه کتاب های معماری به معرفی کتاب پارادایم های پردیس می پردازیم این کتاب از مهمترین کتاب های منبع برای کنکور کارشناسی ارشد و دکترا در رشته معماری می باشد. در این کتاب که به خصوصیات باغ ایرانی پرداخته می‌شود این کتاب در اصل در ۱۱ فصل تهیه شده است .که ما در این مطلب آن را در ۷۰ اسلاید پاورپوینت قابل ویرایش برای شما عزیزان تهیه کرده ایم تا بتوانید جهت کنکور کارشناسی ارشد و دکترا از آن استفاده کنید .

و همچنین رویکرد اصلی ما در تهیه این خلاصه کتاب استفاده از نکات کلیدی و کنکوری بوده تا افرادی که فرصت کافی برای خواندن این کتاب را ندارند بتوانند با مرور کلی این پاورپوینت به مطالب اصلی و مهم این کتاب دست پیدا کنند در ادامه به معرفی فصول اصلی این کتاب می پردازیم و امیدواریم که بتوانید از مطالب این کتاب بهترین استفاده را داشته باشید.

دانلود خلاصه کتاب پارادایم های پردیس،نوشته آزاده شاهچراغی

در ادبیات ایران به باغ ایرانی «باغ سرا»، پردیس یا فردوس، بوستان یا بستان گفته می‌شده‌است. واژه باغ ایرانی جدید و ترجمه پرشن گاردن است.

باغ ایرانی سه ساختار و طراحی منحصر به فرد دارد: اول در مسیر عبور جوی آب قرار دارد. دوم: محصور است با دیوارهای بلند سوم در داخل باغ عمارت تابستانی و استخر آب قرار دارد. این سه مشخصه باغ‌های ایرانی را متمایز می‌کند. در واقع این باغ سراهای ایرانی را جهانگردان اروپائی که مشاهده کردند آن را با مشخصه و نام «پرشن گاردن» وصف کردند. باغ ایرانی یا «باغ سرای» به ساختار و طراحی منحصر به فرد آن اشاره دارد. باغ ایرانی با تاریخ پیدایش قنات پیوند دارد اولین باغ‌های ایرانی در مسیر خروجی قنات‌ها شکل گرفته‌است.

نمونه این‌گونه باغ‌ها را می‌توان در طبس، یزد، گناباد، و بیرجند و اکثر مناطق کویری دید. یکی از مشخصه‌های باغ ایرانی عبور جوی آب در داخل باغ هست که معمولاً در این باغ سراها در وسط باغ استخر و یک عمارت یا ساختمان تابستانی وجود داشته‌است. بعضی باغ‌ها به صورت چهار باغ بوده و آب را در ۴ مسیر عبور می‌داده‌اند.

پارادایم‌های پردیس: درآمدی بر بازشناسی و بازآفرینی باغ ایرانی کتابی است در زمینه بازشناسی و بازآفرینی باغ ایرانی اثر آزاده شاهچراغی عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات است که در سال ۱۳۸۹ توسط جهاد دانشگاهی واحد تهران منتشر شد.

باغ‌های ایرانی را یا در زمین‌های مسطح ایجاد می‌کردند و باغ‌های دشتی بودند یا در زمین شیبدار، که امکان می‌داد باغ را با آبشارها و درختهای بیشتر، زیباتر ساخت. مانند باغ تاج نظر ،باغ شاهزاده ماهان و باغ تخت شیراز. در باغ ایرانی توجه خاصی به شکل‌های هندسی می‌شد و شکل مربع که فاصله بین اجزاء باغ را ساده و روشن نشان می‌داد از اهمیت خاصی برخوردار بود. برای کاشت درخت، نخستین گام، دقت در تعیین فاصله محل کاشت از هر طرف بود و بدین ترتیب مربع‌هایی شکل می‌گرفت که از هر طرف می‌توان ردیف درختان را دید.

فهرست مطالب

فصل اول: ضرورت بازآفرینی باغ ها

فصل دوم: باغ ایرانی

فصل سوم: نظام های کارکردی باغ ایرانی

فصل چهارم: نظام های کالبدی باغ ایرانی

فصل پنجم: نظام های معنایی باغ ایرانی

فصل ششم: پارادایم های بازنگری پردیس

فصل هفتم: بازشناسی نظام تمرکز حواس باغ ایرانی

فصل هشتم: باغ ایرانی در هنرهای تاریخی

فصل نهم: باغ ایرانی در هنرهای معاصر

فصل دهم: باغ ایرانی در معماری معاصر

فصل یازدهم: دیگر تجربه های بازآفرینی

3box

———————————————————————————

مشخصات محصول:

  • نام محصول: دانلود خلاصه کتاب پارادایم های پردیس،نوشته آزاده شاهچراغی
  • نام نویسنده: آزاده شاهچراغی
  • فرمت فایل: power point
  • تعداد صفحات: 70
  • حجم فایل:12مگابایت
قیمت قبل از تخفیف 90000 تومان

———————————————————————————

———————————————————————————

پارادایم های پردیس ،کتاب پارادایم های پردیس ، خرید پارادایم های پردیس ،خرید کتاب پارادایم های پردیس،خرید اینترنتی کتاب پاردایم های پردیس ،خلاصه کتاب پارادایم های پردیس ، pdf پارادایم های پردیس،دانلود خلاصه کتاب پارادایم های پردیس،نوشته آزاده شاهچراغی،دانلود خلاصه کتاب پارادایم های پردیس،نوشته آزاده شاهچراغی

دکمه بازگشت به بالا