نمونه موردی و تحلیل پلان دانشگاه

پاورپوینت نمونه موردی دانشگاه شهید باهنر کرمان

پاورپوینت نمونه موردی دانشگاه شهید باهنر کرمان،به همراه پلان ها و تصاویر

کد:M 12

بررسی کیفی فضاها

 با توجه به شکل گیری بلوک ها در مدت زمانی بیش از ۳۰ سال کیفیت مشترک فضاهای ساختمانی به صورت خلاصه به شرح زیر است : ساختمان های آموزشی بر پایه ساختار آموزشی وگروهی شکل گرفته که بر خلاف سیستم دانشکده ا‌ی فضاهایی مانند کلاس های بزرگ، آزمایشگاه ها و کارگاه های مرکزی،سالن های نمایش و اجتماعات و نظایر آن به گروه خاصی اختصاص نداشته و تمام گروه ها بر اساس برنامه زمانی از این فضاها استفاده کرده و حداکثر بهره برداری از سرمایه گذاری به عمل می‌آید .در ادامه با سایت بانک آرک همراه باشید تا پاور پوینت نمونه موردی دانشگاه شهید باهنر کرمان تقدیم شما عزیزان گردد.

 تاثیر این امر بافت فشرده ساختمانها و دسترسی به فضاهای آموزشی از طریق مسیرهای پیاده طبقه همکف و راهرو های طبقات  اول و دوم بلوک های آموزشی متصل به یکدیگر فراهم شده است . طول و عرض محدوده  مرکزی پردیس نیز به صورتی انتخاب شده که از هر نقطه و از هر بلوک می‌توان به صورت پیاده و در فاصله زمانی استراحت بین دو کلاس به مقصد بعدی، دسترسی پیدا کرد.

ساختمان های  کلاس های بزرگ و سالن های نمایش و اجتماعات در محل های مناسب مجموعه و به صورت مجزا در نظر گرفته شده، به نحوی که بتوانند بر اساس برنامه ریزی در اختیار تمام گروه‌های اموزشی قرار گرفته و مورد  بهره‌برداری کامل قرار گیرند.استقرار بلوک ها در مجموعه به صورتی است که هر گروه از ساختمان ها در اطراف یک حیاط مرکزی مستقر شده اند و به این ترتیب با محوطه سازی و احداث آبنما در این حیاط ها و ارتباط با حیاط های مجاور ازطریق زیرگذرهای طبقات  همکف فضایی مناسب و سایه دار برای مطالعه و یا استراحت دانشجویان فراهم شده است.

دسترسی معلولان به کلیه فضاهای دانشگاه باهنر کرمان طبقه همکف بلوک ها از طریق سطح شیبدار ورودی و دسترسی به طبقات با استقرار بالابرهای مکانیکی در فواصل مناسب فضاهای داخلی ساختمان ها نظر گرفته شده و با توجه به ارتباط داخلی بلوک های متصل به هم،دسترسی مورد نیاز معلولان به کلیه فضاها امکان‌پذیر شده است.

سبک و روحیه حاکم بر مجموعه

 ساختار هندسی پلان ها، ساماندهی عناصر فضایی هر بلوک، استفاده از بتن نمایان ،آجر و تزئینات آجری در نماها، مقیاس انسانی، رواق پیرامون ساختمان ها، استفاده از مفاهیم و عناصر معماری گذشته مانند حیاط مرکزی درونگرایی، برون گرایی ،دعوت کنندگی، ساباط و نظایر آن مفاهیمی هستند که بیشتر از آنکه ساختمان را متعلق به سبک یا دوره خاصی معرفی کند، بیانگر ارتباط طراحی مجموعه با معماری گذشته می باشند . این مجموعه یکی از نمونه های خوب بیان نیازهای امروز در تداوم اندیشه کهن معماری این سرزمین است . بسیاری از خصوصیات ساختمان متاثر از جنبش معماری مدرن می باشد. اما توجهی که به بوم، بستر، اقلیم و عناصر معماری گذشته شده، بیان گرتاثیر نهضتهای پست مدرنیسم در معماری به ویژه گرایش هایی که به بوم و بستر توجه دارند،می باشند.

این ساختمان ها بیشتر از آنکه بخواهند معرف سبک یا دوره خاصی باشند ،معرف خود و و اندیشه‌های طراح در برآورد ساختن نیازهای عملکردی و خلق فضایی معمارانه می باشند .

پاورپوینت نمونه موردی دانشگاه شهید باهنر کرمان

پس از پرداخت آنلاین لینک دانلود فایل همان لحظه به طور خودکار به ایمیل شما ارسال خواهد شد.
جهت آموزش خرید از سایت اینجا کلیک کنید.

——————————————————————————————————————-
نام محصول:پاورپوینت نمونه موردی دانشگاه شهید باهنر کرمان،به همراه پلان ها و تصاویر

فرمت فایل:powerpoint
تعداد صفحات:67صفحه
حجم فایل:10مگابایت

قابل پرداخت با کلیه کارت های بانکی

قیمت قبل از تخفیف 120000 تومان


پاورپوینت نمونه موردی دانشگاه شهید باهنر کرمان،پاورپوینت نمونه موردی دانشگاه شهید باهنر کرمان،پاورپوینت نمونه موردی دانشگاه شهید باهنر کرمان،پاورپوینت نمونه موردی دانشگاه شهید باهنر کرمان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا