دانلود پروژه مرمتپروژه مرمت در استان تهران

پروژه مرمت و احیای حمام انصاری تهران به همراه نقشه های اتوکدی

پروژه مرمت و احیای حمام انصاری تهران به همراه نقشه های اتوکدی

کد:M 144

حمام تاریخی انصاری در منطقه یازده تهران و در خیابان وحدت اسلامی- خیابان فرهنگ، نبش کوچه شهید نادر قدسی قرار گرفته است.

   منطقه 11 شهر تهران با 62/12 کیلومتر مربع مساحت به قلب پایتخت معروف بوده و تاریخچه شکل گیری بافت های مسکونی در این منطقه به زمان تجدید حیات تهران در دهه 1280 ه.ق بر می گردد و از ویژگی های بارز این منطقه وجود مراکز مهم حکومتی و سیاسی از جمله بیت مقام معظم رهبری ، نهاد ریاست جمهوری ، محل مجلس سابق، شورای نگهبان ، مجمع تشخیص مصلحت نظام ، شورای عالی امنیت ملی ، قوه قضاییه و سازمان بازرسی کل کشور است. به گزارش روابط عمومی شهرداری تهران، بخش وسیعی از محدوده کنونی منطقه در داخل حصار ناصری قرار گرفته و به پیکره سنتی شهر تهران می پیوندد ، رونق ، توسعه و شکل گیری ساختارهای محدوده کنونی منطقه مربوط به دوران پهلوی است و بین سالهای 1304 تا 1320 به تدریج عناصری از جمله راه آهن ، دانشگاه ، پادگان ، بیمارستان و پارک شهر در محدوده منطقه یا جوار آن قرار گرفته و تا سال 1342 بخش هایی از منطقه، بعنوان مناطق مرفه نشین و پررونق تهران محسوب می شدند.

مشخصات حمام تاريخي انصاري

 حمام انصاري در تاريخ 1/1/1381   و با شماره   4569   به ثبت آثار تاريخي رسيده است.

موقعيت:

 حمام انصاري درخيابان فرهنگ، در منطقه 11 شهرداري تهران قرار دارد كه در تهران قديم ، جزو محله سنگلج بوده است.

دسترسي ها :

حمام انصاري در نبش كوچه شهيد قدسي، درخيابان فرهنگ كه از دو خيابان اصلي “وحدت اسلامي يا شاهپور سابق” در سمت شرق و امتداد “وليعصر” در سمت غرب داراي قابل دسترسي است و داراي دو درب ورودي به سمت خيابان فرهنگ و يك درب به سمت كوچه “شهيد نادر قدسي” است. كه درب اصلي ورودي به سربينه حمام از درب شرقي رو به خيابان فرهنگ و درب ورودي به قسمت حمام زنانه در سمت غربي رو به خيابان فرهنگ تعبيه شده است. درب رو به كوچه شهيد قدسي در واقع راه دسترسي به فضاهاي خدماتي حمام من جمله ، حياط پشتي (جبهه شمالي) ، انبار سوخت و كوره‌، پشت بام است كه امروزه مسدود شده است.

فضاها:

     حمام انصاری در زمینی به مساحت 365  متر مربع واقع شده است و در عمق 3 متري سطح كف فعلي خيابان مجاورقرار گرفته است. حمام شامل دو قسمت است، قسمت اصلی شامل فضاهای یک حمام سنتی است که در جبهه شرقي واقعشده و بقاياي حمام زنانه كه داراي ساختار جديدي بوده و در جبهه غربي حمام سنتي مساحتي در حدود 72  مترمربع را اشغالمي كند. اين قسمت نوساز در عمليات مرمت سال 1385 و به عنوان فضاهاي الحاقي نوساز تخريب شده است. بقاياي كاشي ها، دودكش ها و اندودهاي سطوح حمام الحاقي در اين مكان كاملاً مشخص است.

   فضاهاي قسمت حمام سنتي شامل، راه پله ورودي در جبهه جنوب شرقي كه از درب اصلي رو به خيابان فرهنگ و پس ازگردش 90 درجه به فضاي سربينه وارد مي شود.

   فضاي سربينه مساحتي در حدود 64 متر مربع را در بر مي گيرد كه حوض هشت ضلعي با مصالح سنگي در وسط فضاي سربينه قرار دارد. اين فضا برخلاف ساير نمونه هاي سربينه فاقد سكو است كه احتمالاً در مراحل پاكسازي و عمليات مرمتياز بين رفته و يا سالها پيش از اين تخريب شده است.

شناخت تاریخچه و تحولات اثر

  • این بخش با استناد براقوال شفاهی(ساکنان قدیمی محل از جمله تون سوز حمام که به مدت 53 سال درخدمت حمام بوده است)،مطالعات تطبیقی حمام های قدیمی تهران ، عکس های قدیمی حمام و عکس های هوایی تهیه شده است.

با استناد بر مدارک ذکر شده تحولات حمام انصاری به چهار دوره تقسیم می شود:

  • -دوره اول:: شکل گیری اولیه حمام  (اوسط دوره قاجار)حمام خصوصی باغ نواب والا نصرت الدوله
  • -دوره دوم: انتقال مالکیت به وثوق لشگر(دوره پهلوی اول حمام)
  • دوره سوم:انتقال مالکیت به انصاری و الحاق حمام زنانه (1334)
  • -دوره چهارم: انتقال مجدد مالکیت و تبدیل به وضعیت کنونی

——————————————————————————————————————-

نام محصول:پروژه مرمت و احیای حمام انصاری تهران به همراه نقشه های اتوکدی

فرمت فایل: پاورپوینت،فایل ورد،فایل اتوکد
تعداد صفحات: 103
حجم فایل:76 مگابایت

قیمت قبل از تخفیف 150000 تومان

قابل پرداخت با کلیه کارت های بانکی


نحوه خرید :

 ۱- کلیک روی دکمه خرید و پرداخت ۲- ثبت ایمیل و مشخصات ۳- پرداخت مبلغ با کلیه کارتهای بانکی ۴-  نمایش لینک دانلود فایل  و ارسال یک نسخه به ایمیل شما

دوستان عزیز در صورت هرگونه مشکل در خرید یا دانلود فایل و همچنین سوال در مورد محصول لطفا با شماره ۰۹۱۰۰۸۹۴۹۰۶ از طریق تلفن و تلگرام باما در ارتباط باشید.

پروژه مرمت و احیای حمام انصاری تهران به همراه نقشه های اتوکدی،پروژه مرمت و احیای حمام انصاری تهران به همراه نقشه های اتوکدی

دکمه بازگشت به بالا