پروژه مرمت در استان تهراندانلود پروژه مرمت

پروژه مرمت و احیای خانه جلال آل احمد در تهران به همراه پلان ها

کد:M 121

يكي از مهمترين اصولي كه در امر مرمت واحدهاي معماري-شهري مي توان به آن اشاره نمود حفظ اصالت بنا و يا مجموعه شهري است.اصالت تنها در حفظ ظاهر بنا نيست.بلكه شامل اصالت در طرح،اصالت در طرز ساخت،اصالت در محيط پيرامون و اصالت در مصالح مي باشد.رعايت نكردن يكي از اصول ياد شده در مرمت باعث خدشه دار شدن اصالت كلي بنا مي شود و ممكن است عواقب جبران ناپذيري در بر داشته باشد. توجه به اينكه هر بناي تاريخي در يك بستر خاص اجتماعي و فرهنگي و اقليمي جاي دارد لذا مرمت آن مستلزم دقت و شناختي همه جانبه است اين عوامل از بافت شهر تا سايـر جوانب تاريخي، اجتماعي، فرهنگي، مذهبـي، اقتصادي، سياسي و غيره را شامل ميگردد. با توجه به اينكه سازه خانه جلال احمد تقريباً سالم مي باشد و بنا در كليت خود دچار تغيير اساسي نشده است بنابراين در ارائه طرح مرمت ، بيشتر جنبه حفاظت اثر مورد نظر بوده است. با توجه به اينكه بنا هم داراي ارزش تاريخي – فرهنگي مي باشد و هم متعلق به يكي از شخصيت هاي مهم ادبي كشورمان مي باشد ، ارزش بنا را براي حفاظت و نگهداري آن دو چندان كرده است.

 این خانه در سال 1330 تا 1332 به همت جلال و با کمک سرهنگ معینی برای این زوج هنرمند ساخته شد تا با خیالی آسوده در مکانی آرام و زیبا به خلق نوشته‌های بی رقیب خود بپردازند. امروزه وقتی در گوشه و کنار خانه موزه جلال آل احمد گام برمی‌دارید گویی که در کنار این دو نویسنده‌ی بزرگ نشسته‌اید و از حس و حال زندگی آن‌ها لذت می‌برید. حوضی آبی رنگ و با صفا در حیاط خانه به چشم می‌خورد که منظره‌ای خاص به این بنا بخشیده و به خنکای فضا کمک می‌کند. حتما در بازدید از اتاق‌های مختلف خانه موزه جلال آل احمد به محیط دوست داشتنی آن دقت کنید و مطمعن باشید که با تماشای کتابخانه‌ی آن‌ها بیش از قبل شیفته‌ی جلال و سیمین می‌شوید. ساختمان 220 متر مربع زیر بنا دارد و در 2 طبقه خود نمایی می‌کند. اتاق نشیمن، آشپزخانه، کتابخانه و سرویس‌ها در طبقه همکف قرار دارند و اتاق نشیمن خصوصی در طبقه دوم ایجاد شده است. نمای خانه بسیار ساده است و همچون یک خانه‌ی رویایی با آرامش خوش شما را افسون می‌کند.

پس از پرداخت آنلاین لینک دانلود فایل همان لحظه به طور خودکار به ایمیل شما ارسال خواهد شد.
جهت آموزش خرید از سایت اینجا کلیک کنید.

——————————————————————————————————————-
نام محصول: پروژه مرمت و احیای خانه جلال آل احمد در تهران به همراه پلان ها
فرمت فایل: پاورپوینت
تعداد صفحات: 78
حجم فایل:10 مگابایت

قابل پرداخت با کلیه کارت های بانکی

قیمت قبل از تخفیف 150000 تومان

پروژه مرمت و احیای خانه جلال آل احمد در تهران به همراه پلان ها،پروژه مرمت و احیای خانه جلال آل احمد در تهران به همراه پلان ها

دکمه بازگشت به بالا