دانلود پروژه مرمتپروژه مرمت در استان آذربایجان شرقی

پروژه مرمت و احیای خانه کلانتری تبریز

پروژه مرمت و احیای خانه کلانتری  تبریز

کد:M 225

شـرح مختصـري از بنـا :

      اين خانه و باغ متعلق به آقاي ابراهيم خان شرف الدوله كلانتري كه جزء نمايندگان تبريز در اولين مجلس شوراي ملي در دوره قاجار مي باشد كه در سال 1360 ه – ش توسط آقاي حاج محمد اخوان ( دبير بازنشته ) خريداري شده است . خانه‌ کلانتری در باغی به همین نام قرار گرفته است و متعلق به میرزا ابراهیم خان باغمیشه‌ای، ملقب به شرف الدوله و مشهور به کلانتر است. وی نماینده‌ی تبریز در اولین دوره‌ی مجلس شورای ملی و سومین شهردار تبریز بوده است که دو بار به این سمت منسوب شد. پدر او کلانتر تبریز بود و بعدها میرزا ابراهیم خان نیز جانشین پدر شد. این خاندان صاحب، ارباب و کدخدای باغمیشه‌ی تبریز بودند و امروزه آثاری هم‌چون مسجد کلانتر از آن‌ها به یادگار مانده است. قدمت باغ و خانه‌ی کلانتر که از دیدنی های تبریز محسوب می‌شود، به دوران قاجار می‌رسد.

مشخصـات فنـي  بنـا :

      اين بنا كوشكي است در داخل باغي به مساحت 6550 متر مربع ( اين باغ بخشي از باغ قديمي است . ) و با اعياني 1040 متر مربع در دو طبقه كه قباله آن به نام خانه مي باشد . معماري اين بنا ملهم از معماري قفقاز مي باشد كه اجراي آن به دست مهرازان وبنايان ايراني بوده است .

پلان اين خانه كاملا قرينه و همانند ساير بناهاي دوره قاجاريه تقارن به صورت كامل در اين خانه رعايت شده است .طبقه همكف شامل يك ايوان با چهار جفت ستون ، يك ورودي به عنوان هشتي ، يك دهليز ، دواتاق جانبي با الگوي سه دري به عنوان نشيمن و دو اتاق كشيده با مدول 1*3 پشت اتاقهاي نشيمن  كه به عنوان آشپزخانه استفاده مي شده قرار گرفته است . پله هاي ارتباطي طبقه همكف به اول در انتهاي دهليز قرارگرفته است . طبقه اول نيز شامل يك طنبي ( طنبي روي محور اصلي بنا قرار دارد و توسط دو درب به ايوانهاي جانبي متصل شده است . ) ، يك دهليز و چهار اتاق مي باشد .

اقـدامـات انجـام شـده :

چند سال است كه متروكه مانده است .

تـوضيحـات ضـروري و اختصـاصي بنـا :

پوشش طبقه همكف طاق آجري وطبقه اول چوبي مي باشد .

باغ شامل دو استخر كه استخر قديمي در مقابل عمارت كوشك و استخر جديدالاحداث در گوشه جنوب شرقي باغ و يك چاه نيمه عميق مي باشد .

اقـدامـات انجـام گـرفته در گـذشته بـر روي بنـا :

عمارت كوشك در حال تخريب توسط  ما لك مي باشد و قسمتي از بخش شمالي آن از بين رفته است .

تـزئینـات بکـار رفتـه در خانه کلانتری

۱. سرستونهای گچی

۲. طلق رومی بالای ستونهای ایوانهای طبقه اول

۳. قاب بندی های آجری

۴. گچ بریهای برجسته در نما با نگاره های انگور و برگ

۵. کاشی کاری هفت رنگ بالای طاقهای ایوانها که جزء نادر کاشیکاریهای بنا ها در تبریز می باشد.

۶. شومینه اتاق طنبی

۷. قاب بندی های گچی داخل طبقه همکف

آدرس و مسیر دسترسی خانه کلانتری تبریز

برای بازدید از این بنا به میدان فهمیده، خیابان عباسی رفته و وارد کوچه هاشمی شوید. می‌توانید با اتوبوس یا ماشین به این خانه برسید. اگر با اتوبوس می‌آیید خود را برای یک پیاده‌روی حدود ده دقیقه‌ای آماده کنید. اگر با ماشین هستید که در کوچه هاشمی، حوالی پلاک 23 پارک کرده و بازدیدتان را آغاز کنید. در صورتی که به تبریز سفر کرده و قصد بازدید از این مکان تاریخی را دارید، می‌توانید در هتل پارس ائل گلی تبریز اقامت کنید. این هتل در فاصله 13 کیلومتری و در بازه زمانی 25 دقیقه‌ای از خانه کلانتری تبریز قرار دارد.

جاهای دیدنی اطراف خانه کلانتری

مقبره دو کمال نزدیک این بنا قرار گرفته است اما بهتر است با ماشین به آنجا بروید. اگر حس و حال پارک گردی داشته باشید می‌توانید از پارک‌های اطراف خانه کلانتری، مانند پارک دانش آموزی، شیرسوار یا دو قله استفاده کنید. از همینجا پل توانیر را به سمت بزرگراه توانیر که آمده، پارک مینیاتور تبریز سمت راست‌تان قرار دارد. به اینجا که برسید مرکز خریدهای برج و جواهر تبریز نزدیک‌تان است. از خیابان عباسی، به سمت چهارراه عباسی که بروید، مقبره دو کمال و بنای ربع رشیدی را هم خواهید دید.

——————————————————————————————————-

نام محصول:پروژه مرمت و احیای خانه کلانتری  تبریز
فرمت فایل: پاورپوینت
تعداد صفحات: 180
حجم فایل:28 مگابایت

قیمت قبل از تخفیف 150000 تومان

قابل پرداخت با کلیه کارت های بانکی


نحوه خرید :

 ۱- کلیک روی دکمه خرید و پرداخت ۲- ثبت ایمیل و مشخصات ۳- پرداخت مبلغ با کلیه کارتهای بانکی ۴-  نمایش لینک دانلود فایل  و ارسال یک نسخه به ایمیل شما

دوستان عزیز در صورت هرگونه مشکل در خرید یا دانلود فایل و همچنین سوال در مورد محصول لطفا با شماره ۰۹۱۰۰۸۹۴۹۰۶ از طریق تلفن و تلگرام باما در ارتباط باشید.

پروژه مرمت و احیای خانه کلانتری  تبریز،پروژه مرمت و احیای خانه کلانتری  تبریز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا