دانلود پروژه مرمتپروژه مرمت در استان مازندران

پروژه مرمت و احیای مقبره میر بزرگ آمل به همراه پلان ها

پروژه مرمت و احیای مقبره میر بزرگ آمل به همراه پلان ها

کد:M 158

تاریخچه بنا

میر بزرگ در قرن ۸ هجری به مقام قطبیت عارفان رودبار مازندران می رسد و سلسله سادات مرعشیه را که از سال ۷۶۰ تا ۹۸۹ هق و به اعتباری ۱۰۰۲ هق حکومت داشتند پایه گذاری می کند. او در عین حالی که به ارشاد مردم می پرداخت ، بر «کیا افراسیاب چلاوی » شورید ، او را شکست داد و حکومت منطقه را به دست گرفت.

او بعد از سه سال ، حکومت را به فرزندش كمال الدين سپرد و خود به گوشه گیری و ارشاد مردم پرداخت ولی در موقع ضرورت ، همراه فرزندش در لشکر کشی شرکت می جست. وی در محرم سال ۷۸۱ ه. ق در بارفروش (بابل ) در می گذرد و مردم او را بر دوش به آمل آوردند و محلهائی که تابوت او را بر زمین گذاشتند بنام «زیارت میروزان » معروف شد و زیارتگاه مردم گردید. او را در آمل به خاک سپردند و قبه ای عالی برای گور او ساختند.

معرفی فضاهای مقبره میر بزرگ

 مقبره میر بزرگ دارای فرم کلی مستطیل، در دو طبقه و دارای یک صحن اصلی ( محل قرار گیری ضریح)، راهروها، دهليز، ورودی های اصلی و فرعی، مسیرهای راه پله به طبقه دوم و بام و اتاق های متعدد در اطراف صحن اصلی است

فضا های اصلی در طبقه تحتانی و یک اتاق کوچک در طبقه فوقانی قرار گرفته است. ورودی اصلی مسجد در جبهه جنوبی است که هم اکنون مسدود است و علاوه بر این ، یک ورودی دیگر در جبهه شرقی (با توجه به اینکه هم اکنون محل اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری است) قرار دارد که نقش فراخوانی را بر عهده می گیرد.

ورودی جبهه شرقی با توجه به ورودی عرصه و حیاط انتخاب شده و به طور مستقیم به راهرویی متصل می شود که در جبهه جنوبی آن پس از گذر از یک فضا به ضریح خواهیم رسید.

ورودی جنوبی ( ورودی اصلی بنا) هدایتگر ما به بزرگترین فضای این مجموعه است. این فضا که با گوشه سازی هایی در چهار کنج، گنبدی دورچین را بر فراز خود نگه داشته است ، به نظر می رسد قدیمی ترین بخش این مقبره باشد و با داشتن دهلیزهایی در جبهه شمالی ، فضاهای مختلف را در اطراف خود چیده است.

دسترسی به بنا

 طی کردن مسیر ویژه و مشخص شده و ورود به بنا، اولین مرحله سیستم سیرکولاسیون است که طی آن آماده می شویم فضاهای بنا را ببینیم و تجربه نمائیم و مورد استفاده قرار دهیم . جبهه شمالی مقبره میربزرگ پس از طی عرض گذری فرعی به بافت قدیم منتهی می گردد .

جبهه جنوبی به مسجد و مصلی آمل و جبهه غربی به دبیرستان دخترانه ملک زاده و خانه های مسکونی و جبهه شرقی به شکل محصور شده به انبار بازاریان محدود می گردد . البته در فواصل متفاوت در جبهه های مختلف می توان گنبد مقبره را به تنهایی نظاره نمود.

محوطه های مسکونی به طور تقریبی، جلوی دید بیشتر بنا را گرفته و بافت ناهمگونی را بوجود آورده اند. با این وجود از جبهه های مختلف و مسیرهای متفاوت می توان به این مقبره نزدیک شد بطوریکه از ۴ تا ۵ مسیر، می توان برای رسیدن به بنا یاد نمود.

——————————————————————————————————————-

نام محصول:پروژه مرمت و احیای مقبره میر بزرگ آمل به همراه پلان ها

فرمت فایل: پاورپوینت
تعداد صفحات: 125
حجم فایل:25 مگابایت

قیمت قبل از تخفیف 150000 تومان

قابل پرداخت با کلیه کارت های بانکی


نحوه خرید :

 ۱- کلیک روی دکمه خرید و پرداخت ۲- ثبت ایمیل و مشخصات ۳- پرداخت مبلغ با کلیه کارتهای بانکی ۴-  نمایش لینک دانلود فایل  و ارسال یک نسخه به ایمیل شما

دوستان عزیز در صورت هرگونه مشکل در خرید یا دانلود فایل و همچنین سوال در مورد محصول لطفا با شماره ۰۹۱۰۰۸۹۴۹۰۶ از طریق تلفن و تلگرام باما در ارتباط باشید.

پروژه مرمت و احیای مقبره میر بزرگ آمل به همراه پلان ها،پروژه مرمت و احیای مقبره میر بزرگ آمل به همراه پلان ها،پروژه مرمت و احیای مقبره میر بزرگ آمل به همراه پلان ها

دکمه بازگشت به بالا