دانلود پروژه مرمتپروژه مرمت در استان قزوین

پروژه مرمت و احیای گراند هتل قزوین

پروژه مرمت و احیای گراند هتل قزوین

کد:M 210

هتل در طراحی اولیه اش نسبت به دهانه مرکزی متقارن ساخته شده بود ولی پس از ساخت سینما در مقابل ضلع شرقی بنا و در سوی دیگر حیاط به منظور دسترسی به آن از خیابان پیغمبریه دهانه شمالی بنای هتل حذف و به راهروی سینما اختصاص داده شد و شکل و ساختار هتل دگرگون شد. ساختمان سینما بنایی مستقل از هتل بود که به صورت بیضی شکل در حیاط و در محور مرکزی با هتل بنا شده بود. با ایجاد راهروی سینما، در طبقه فوقانی آن نیز اتاق های کوچک با کیفیت نازل تری نسبت به بنای اولیه هتل به منظور اقامت مورد استفاده قرار گرفتند. پس از آن ساختمان سینما دچار آتش سوزی شده و بنای آن به طور کلی تخریب شد اما راهرو بنا و فضاهای اقامتی تراز فوقانی آن موجود هستند و دچار فرسودگی کامل شده اند.

یک بنای تاریخی قبل از آن که معرف صورت مساله فنی – ساختمانی باشد دربرگیرنده یک سلسله روش هایتفکر و رفتارهای محیطی است که راه و رسم زندگی مردمان عصر خود را بازگو می کند و وظیفه ما پاسخ گوییبه مساله ای است که جامعه زنده پیش روی ما قرار می دهد. برای باززنده سازی یک فضای ساخته شدهتاریخی نخست باید ارزش های فرهنگی موجود در بطن و در گوشه و کنار واحدهای معماری متشکله آن را بازشناخت و سپس تصمیم بر دگرگون کردن ساختار شکلی و شالوده کاربردی ساختار کالبدی که هم مشروط وهم زاده معادله ای خاص از ارزش های فرهنگی است پرداخت که پرمسئولیت ترین وظیفه ای است که معمارمرمتگر متحمل می شود.

معرفی فضاهای گراند هتل قزوین : در تراز میانی و تحتانی شبستانی با ستون های قطور آجری و پوشش های طاق و چشمه در طرفین دهانه مرکزی به صورت قرینه قرار دارند. راهروی مرکزی تراز میانی در دو طرف دهانه مرکزی دارای طاق گهواره ای می باشد. در محور و دهانه مرکزی بنا با دهانه وسیع تر پلکان های ارتباطی بنا به تراز های مختلف ساختمان قرار دارند.

فضاهای اقامتی هتل در تراز فوقانی در طرفین پلکان مرکزی بنا و راهروی میانی قرار دارند این تراز برخلاف دو تراز تحتانی دارای پوشش های تخت است و در دیوارها و سقف از کلاف ها و تیر چوبی استفاده شده است. بنا در حال حاضر در وضعیت نامناسبی است و باززنده سازی متکی بر شناخت صحیح از بنا نیاز به بازنگری و بررسی هویت اصلی آن دارد، در ادامه با توجه به اینکه اهمیت رولوه دقیق در بازشناسی بنا و رسیدن به نتیجه مطلوب اهمیت زیادی دارد یک رولوه دقیق از بنا در پلان، نما و مقطع انجام شد، شکل پایه های آجری و موقعیت و ابعاد آن ها به طور مجزا اندازه گیری و ثبت شد همچنین ضخامت دیوارها و نحوه اتصالات آن ها با پایه ها مورد بررسی قرار گرفت .

شرایط استقرار بنا در زمین : هتل در سه تراز در امتداد ضلع شرقی و غربی ساخته شده و از سمت غرب مشرف به خیابان بوده و از سمت شرق به ایوان ستوندار و حیاط هتل منتهی می شود با توجه به اختلاف سطح خیابان در سمت غرب بنا و حیاط در سمت شرق، بنا از جبهه غربی در دو طبقه و از جبهه شرقی سه طبقه دیده می شود و شرایط استقراری بنا به صورت زیر می باشد.

——————————————————————————————————-

نام محصول:پروژه مرمت و احیای گراند هتل قزوین
فرمت فایل: پاورپوینت
تعداد صفحات: 140
حجم فایل:25 مگابایت

قیمت قبل از تخفیف 150000 تومان

قابل پرداخت با کلیه کارت های بانکی


نحوه خرید :

 ۱- کلیک روی دکمه خرید و پرداخت ۲- ثبت ایمیل و مشخصات ۳- پرداخت مبلغ با کلیه کارتهای بانکی ۴-  نمایش لینک دانلود فایل  و ارسال یک نسخه به ایمیل شما

دوستان عزیز در صورت هرگونه مشکل در خرید یا دانلود فایل و همچنین سوال در مورد محصول لطفا با شماره ۰۹۱۰۰۸۹۴۹۰۶ از طریق تلفن و تلگرام باما در ارتباط باشید.

پروژه مرمت و احیای گراند هتل قزوین،پروژه مرمت و احیای گراند هتل قزوین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا