رساله معماریسایر بناها

مطالعات و رساله طراحی آرامستان

کد محصول:1021

چکیده:

اهمیت فضای گورستان در شهرها به حدی است که برخی از صاحبنظران آغاز یکجانشینی را ،تدفین مردگان و شکل گرفتن گورستان ها در مکانی خاص می دانند، نه پیداش کشاورزی. بر اساس این ایده جوامعی که برای مردگان احترام ویژه ای قا یل بودند با دفن مردگان در محلی خاص ، آن مکان را واجد نوعی تقدس می دانستند. بنابراین در آن محل مستقر شده و یا در مقاطعی خاص به آن محل رجوع می کردند که به تبع این امر کاربری های دیگر ، شکل گرفته و نطفه کانون های زیستی نخستین پدید آمدند. بقایا و آثار تاریخی بازمانده از تمدن های کهن اغلب نشانگر اهمیت ویژه ای است که این فرهنگ ها برای مقابر و مدفن مردگان خود قایل بودند ، چنانکه بسیاری نخستین مظاهر معماری را ساخت و تزیین مقابر می دانند.

در کنار این جنبه ها ، ویژگی خاص گورستان یعنی ماندگاری و پایایی ، هویت این فضا را در زمان تدوام می­بخشد . گورستان به عنوان یکی از پایدارترین فضاهای شهری می تواند عامل استمرار فرهنگی بین نسل­های جامعه باشد . هم چنین ویژگی های خاص این کاربری و حال و روحیه کاربران آن توجهی خاص به طراحی گورستان را یادآور می شود .

سعی ما براین بوده است که در فصل اول رساله ، به تعریف موضوع، اهمیت و ضرورت تحقیق پرداخته شود و اینکه چه عوامل و عناصری باید مورد مطالعه ، بررسی و تحقیق قرارگیرند. از آنجایی که طراحی گورستان با بنیان های فکری، اجتماعی ،تاریخی و هویتی شهروندان در ارتباط است ، پرداختن به آن مستلزم بررسی و مطالعه مبانی نظری مرتبط با مرگ و گورستان است. هم چنین در فصول دیگر رساله ، تعاریف و نظریه های مرتبط با مرگ ، آیین ها ، مراسم و رفتارهای مرتبط با پدیده مرگ بررسی شده است و با مطالعه نمونه های مشابه در ایران و جهان به نکات حایز اهمیت و جالب توجهی رسیده که این مفاهیم پایه ، دربرگیرنده ایده هایی برای برنامه ریزی ، ضوابط و مقررات ، تا دستورالعمل ها و ایده های طراحی بوده است.

شناخت کلی تهران و موضوعات موقعیت ، سابقه تاریخی ، ویژگی های اقلیمی و جمعیت به صورت کلی و مختصر مورد اشاره قرار گرفته اند. عوامل موثر بر مکان یابی سایت نیز بحث و ارایه شده اند و سایت مورد نظر معرفی گردیده است.

در نهایت به برنامه ریزی فیزیکی و انگاره های کلی طرح پرداخته شده است و با بهره گیری از مطالعات نظری و تجزیه و تحلیل وضع موجود ، در یک جمع بندی کلی ، به ارایه چارچوب نظری طرح (ایده ها ، کانسپت طرح ) رسیده ایم و در پایان دیاگرام ها ، اسکیس ها ، پلان ها و جزییات طرح ارایه می شود.

این رساله به دلیل انتخاب موضوعی خاص، که نیازمند مطالعه و تحقیق دو چندان می­باشد و دلیل آن هم بی­توجهی به اهمیت و ضرورت طراحی معماری این فضای شهری ودر نتیجه، نبود منابع مطالعاتی کامل و نیز نمونه­های طراحی شده­ی استاندارد در ایران و حتی در سطح دانشگاه­ها، وهم­چنین وسعت سایت انتخاب شده براساس کاربری­های لازم در آرامستان، ما را بر آن داشت تا با موافقت گروه محترم معماری دانشگاه آزاد اسلامی واحدتهران جنوب و نیز همراهی و راهنمایی­های استاد محترممان جناب آقای مهندس صفایی، برای ارائه­ی هرچه بهتر مطالعات و در نتیجه داشتن طراحی­هایی درست، به صورت دونفره و گروهی به تدوین این رساله بپردازیم که حاصل این تلاش در قالب دو جلد به طور جداگانه و با طراحی­های متفاوت ارائه می­شود .

دانلود فهرست مطالعات طراحی آرامستان 

قابل توجه دوستان عزیز

با توجه به محتوا و کیفیت رساله ها و نقشه های ارائه شده قیمت ها به صورت حداقل تعریف شده است؛ و تمامی رساله های ارائه شده در سایت مطابق با استانداردها و آیین نامه های پژوهشی تدوین گردیده است. همچنین تمامی فایل های نقشه با نرم افزار اتوکد طراحی گردیده است و کاملا قابل ویرایش هستند .همینطور رندر ها ، پوسترها و شیت بندی های هر کار با بالاترین کیفیت ارائه شده است. لازم به ذکر است رساله ها و نقشه های ارائه شده درسایت bankarc  در هیچ سایت دیگری وجود ندارد. لذا تمامی حقوق مادی و معنوی برای این سایت محفوظ  است و هرگونه کپی برداری در سایت های دیگر پیگرد قانونی دارد.

توجه! لطفا  هنگام تایپ ایمیل خود از وارد کردن www خودداری فرمائید.

پس از پرداخت آنلاین لینک دانلود فایل همان لحظه به طور خودکار به ایمیل شما ارسال خواهد شد.

جهت آموزش خرید از سایت اینجا کلیک کنید.


———————————————————————————————————————————————————————————————

نام محصول: مطالعات و رساله طراحی آرامستان
قیمت 12 هزار تومان
فرمت فایل:word
تعداد صفحات:141 صفحه
حجم فایل:8
 مگابایت

قابل پرداخت با کلیه کارت های بانکی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا