پروژه مرمت در استان تهراندانلود پروژه مرمت

پروژه مرمت و احیای خانه آیت الله کاشانی در تهران به همراه پلان ها

پروژه مرمت و احیای خانه آیت الله کاشانی در تهران به همراه پلان ها

کد:M 122

خانه آیت الله کاشانی واقع در حصار صفوی و بافت تاریخی محله سیروس می باشد. این اثر در ناحیه سه شهرداری منطقه 12 تهران، خیابان پانزده خرداد شرقی، بازارچه نایب السلطنه، کوچه کیانتاش، کوچه عباسی واقع است. این بنا متعلق به آیت الله کاشانی بوده و از آنجایی که برای این بنا کتیبه ای وجود ندارد قدمت آن تنها به واسطه نظر کارشناسان از طریق مطالعات تاریخی و نیز الگوی معماری آن قابل تشخیص بوده و این بنا را منصوب به دوره قاجار می دانند. این نکته نیز قابل توجه است که این بنا در داخل محدوده شهر، دوره ناصری قرار دارد. این بنا دارای اندرونی و بیرونی می باشد که در حال حاضر علاوه بر اینکه بخشی از بنا تخریب شده است بلکه بخش بیرونی از اندرونی بنا کاملا مستقل است. بخشی بیرونی این بنا دست مستاجر می باشد و بخش اندرونی آن دست خواهر آِیت الله کاشانی می باشد. به نقلی مالک اصلی این بنا همسر ایشان بوده است. کشیدگی بنا با حدود 30 درجه انحراف از محور شمال هم جهت با قبله می باشد. اتاق های دو دری و سه دری در ضلع شمالی بنا واقع گردیده که همانند سایر خانه های این دوره با درب های میانی از همدیگر جدا می شوند.

در ضلع شرقی ساختمانی نداریم اما در ضلع غربی و جنوبی آن ساختمان موجود می باشد، که به نسبت ضلع شمالی آن دارای حجم کمتری است و تنها در ضلع شمالی و جنوبی آن زیرزمین داریم. مصالح این بنا آجر و چوب با ملات کاهگل است. با وجود سکونت در این بنا همچنان آسیب دیدگی هایی ترمیم پذیر (مانند: رطوبت و شوره زدگی در زیرزمین، به چشم می آید، بخش دیگری از این بنا به دلیل تغییر کاربری به انبار غیر قابل دسترس بوده و آسیب بیشتری نسبت به بخش مسکونی دیده است. در حال حاضر از این بنا به عنوان محل سکونت استفاده می شود. این خانه با توجه به نوع معماری آن، از جمله آثار دوره قاجاریه به حساب می‌آید. خانه آیت الله کاشانی دارای اندرونی و بیرونی بوده و در ضلع شمالی آن اتاق‌های 3 دری و 2 دری قرار دارد. تزئینات این خانه قدیمی شامل، ارسی در 3 دری شاه‌نشین است که دارای شیشه‌های رنگی بوده و آجرکاری‌های آن ساده است. عمده مصالح به کار رفته در این بنا نیز شامل آجر، چوب با ملات کاهگل است. خانه آیت الله کاشانی در سال 1384 توسط سازمان میراث فرهنگی با شماره 13737 در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسید.

پس از پرداخت آنلاین لینک دانلود فایل همان لحظه به طور خودکار به ایمیل شما ارسال خواهد شد.
جهت آموزش خرید از سایت اینجا کلیک کنید.

——————————————————————————————————————-
نام محصول: پروژه مرمت و احیای خانه آیت الله کاشانی در تهران به همراه پلان ها
فرمت فایل: پاورپوینت
تعداد صفحات: 80
حجم فایل:10 مگابایت

قابل پرداخت با کلیه کارت های بانکی

قیمت قبل از تخفیف 150000 تومان

پروژه مرمت و احیای خانه آیت الله کاشانی در تهران به همراه پلان ها،پروژه مرمت و احیای خانه آیت الله کاشانی در تهران به همراه پلان ها

دکمه بازگشت به بالا