دانلود پروژه مرمتپروژه مرمت در استان اصفهان

پروژه مرمت و احیای خانه لباف اصفهان

پروژه مرمت و احیای خانه لباف اصفهان

کد:M 241

خانه لباف مربوط به دوره قاجار – دوره پهلوی است و در اصفهان، خیابان ابن سینا، کوچه مشیرفاطمی، پلاک ۱۰۷ واقع شده و این اثر در تاریخ ۲۳ شهریور ۱۳۸۲ با شمارهٔ ثبت ۱۰۲۲۷ به‌عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.خانه لباف اصفهان یکی دیگر از خانه‌های تاریخی این شهر است که علاوه بر معماری کم‌نظیر خود، به سبب برخورداری از قدمتی تاریخی، بخشی از هویت این شهر به شمار می‌رود.خانه لباف مربوط به دوره قاجار دوره پهلوی است که به عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است. باز هم در این قسمت قصد داریم در بخش پروژه مرمت , پروژه مرمت خانه لباف اصفهان را که در قالب نقشه های اتوکدی خانه لباف , پاورپوینت خانه لباف اصفهان و همچنین فایل ورد این بنای تاریخی را تقدیم همراهان عزیز سایت بانک آرک کنیم .

فضاهای خانه در سه جبهه حیاط وسیع آن قرار گرفته اند که جبهه شمالی مهم ترین و مرتفع ترین آنها می باشد. این جبهه شامل تالاری صلیبی شکل در میانه و دو اتاق در طرفین آن است. تالار توسط سه در چوبی به حیاط گشوده می شود و از دو سوی دیگر به فضاهای پیرامون خود راه می یابد. اتاق شرقی تالار نیز با اتاق دیگری در پشت خود مرتبط است. یک ایوان ستون داری سراسری بین فضاهای این جبهه و حیاط واقع شده است. در زیرزمین فضاهایی مشابه به طبقه اول قرار دارند که با یک ردیف پنجره از حیاط نور می گیرند. فضای حوضخانه با ارتفاعی معادل دو طبقه در گوشه شمال شرقی حیاط واقع است و در هر طبقه به فضاهای مختلفی متصل می شود. حوضخانه همچنین از ضلع غربی خود با اتاق های جبهه شمالی خانه ارتباط کامل دارد.

مجموعه فضایی مهم دیگر خانه در جبهه شرقی حیاط شکل گرفته است. این مجموعه تالاری به شکل نیم صلیبی در میانه دارد که در طرفین آن دو اتاق دو دری و در دو انتهای این جبهه دو اتاق سه دری واقع شده اند. مجموعه تالار و اتاق های دوسوی آن از طریق درها و پنجره های متعدد به یکدیگر متصل می شوند. دو ایوان ستون دار کم عمق در طرفین تالار و در مقابل اتاق های این جبهه قرار دارند.

جبهه جنوبی شامل فضاهای خدماتی خانه از جمله حمام، مطبخ و اصطبل است و ورود به خانه نیز از این جبهه صورت می گیرد. خانه دارای دو ورودی از دو معبر عمومی است که هر دو توسط یک دالان به گوشه حیاط راه می یابند. ورودی گوشه جنوب غربی دارای سردر و حیاط خلوتی در پشت آن است که امروزه مسدود شده و ورود به خانه تنها از طریق ورودی جنوبی صورت می گیرد. نماهای خانه ساده و بدون تزیین می باشند و تنها ازاره آجری نمای شمالی تزیینات معقلی دارد. وجود ستون های متعدد در نمای جبهه شمالی و ایوان های جبهه شرقی، نماهای این دو ضلع حیاط را هماهنگ کرده و با یکدیگر پیوند داده است. حیاط خانه توسط یک حوض گرد و چهار باغچه پیرامون آن محوطه سازی شده که این ترکیب کمتر در خانه ها دیده می شود.

——————————————————————————————————-

نام محصول:پروژه مرمت و احیای خانه لباف اصفهان
فرمت فایل: پاورپوینت
تعداد صفحات:65
حجم فایل:40 مگابایت

قابل پرداخت با کلیه کارت های بانکی


نحوه خرید :

 ۱- کلیک روی دکمه خرید و پرداخت ۲- ثبت ایمیل و مشخصات ۳- پرداخت مبلغ با کلیه کارتهای بانکی ۴-  نمایش لینک دانلود فایل  و ارسال یک نسخه به ایمیل شما

دوستان عزیز در صورت هرگونه مشکل در خرید یا دانلود فایل و همچنین سوال در مورد محصول لطفا با شماره ۰۹۱۰۰۸۹۴۹۰۶ از طریق تلفن و تلگرام باما در ارتباط باشید.

پروژه مرمت و احیای خانه لباف اصفهان،پروژه مرمت و احیای خانه لباف اصفهان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا