پاورپوینت های دروس معماریمعماری اسلامی

دانلود پاورپوینت بررسی و تحلیل جایگاه بازارهای سنتی در ایران،به همراه بررسی نمونه های شاخص

بازار مهم ترین محور و شاهراه ارتباطی در شهرهای قدیمی بود و بیشترین آمد و شد شهروندان در آن صورت می گرفت. بازار مهم ترین کانال ارتباطی شهر بود که نه تنها مردم، در آن حضور داشته و کالاها و سرمایه ها در آن جریان می افتند، بلکه اطلاعات، اخبار و آگهی ها نیز از طریق آن به اطلاع شهروندان می رسید و غالبا عده ای جارچی یا منادی خبر را در بازار اصلی شهر جار می زدند.

žبر اساس بعضی از اسطوره ها و حکایت های تاریخی، در برخی از سکونتگاه های نخستین آریایی ها بازاری برای عرضه محصولات غذایی و سایر نیازمندی ها وجود داشت. در شماری از سکونتگاه هایی که پیش از تشکیل دولت ماد یا همزمان با آن وجود داشته مانند تپه حسنلو در آذربایجان متعلق به سده های دهم و نهم پیش از میلاد، نشانه هایی از کارگاه های فلزکاری یا سفالگری دیده شده است. در برخی از سکونتگاه های ماد نیز پیشه وران به صورتی سازمان یافته به کار اشتغال داشته اند و می توان گفت در شهرهای آنان نیز فضای بازار به صورتی متمایز شکل گرفته بود.
همچنین بر اساس کتیبه های به دست آمده از تخت جمشید مشخص شده مجموعه روابط اقتصادی و اجتماعی دوران هخامنشیان برخی از انواع شهرهایی را ایجاد کرده بود که در بعضی از آنها بازار به عنوان فضایی عمومی و مهم که مکانی شلوغ و پرآمد و شد بود، مورد توجه قرار داشت.

پس از پرداخت آنلاین لینک دانلود فایل همان لحظه به طور خودکار به ایمیل شما ارسال خواهد شد.
جهت آموزش خرید از سایت اینجا کلیک کنید.

——————————————————————————————————————-
نام محصول: پاورپوینت بررسی و تحلیل جایگاه بازارهای سنتی در ایران،به همراه بررسی نمونه های شاخص
فرمت فایل:powerpoint
تعداد صفحات95 صفحه
حجم فایل:10مگابایت

قابل پرداخت با کلیه کارت های بانکی

قیمت قبل از تخفیف 120000 تومان

دکمه بازگشت به بالا