نمونه موردی و تحلیل پلان بیمارستان

تحلیل و بررسی بیمارستان امام رضا مشهد،به همراه پلان ها و تصاویر

تحلیل نمونه موردی بیمارستان

تحلیل و بررسی بیمارستان امام رضا مشهد،به همراه پلان ها و تصاویر

کد:467

دوران پهلوی اول در معماری معاصر ایران، مجوعه ای از خاطرات، یادآوریها و فراموشی هاست. در این دوره بناهایی وجود دارند که بر این ادعا صحه میگذارند. از آنجایی که ارزشهای گذشته را نمیتوان طوطی وار پذیرفت، شناخت بناهای این دوره اجتناب ناپذیر به نظر میرسد. یکی از این بناها، بیمارستان امام رضا در مشهد است، که به غایت درمیان آثار معماری این دوره، مهجور و مغفول مانده است.

در این تحقیق که با استفاده از مطالعات کتابخانه ای و تحقیق میدانی صورت گرفته است، ابتدا انواع نقد، ضرورت و اهمیت آن را خواهیم شناخت، به دوران پهلوی اول سری میزنیم و سپس اندکی ژرفتر، بیمارستان امام رضا را مطالعه خواهیم کرد. این پروژه سعی دارد تا با بررسی و تشریح جامع یک نمونه از ساختمانهای دوره ی اول پهلوی، به سبک آن نزدیک شود و امید است در ابعاد دیگر معماری، از جمله بررسی سایر بناهای ارزشمند موجود در ایران، مورد استفاده قرار بگیرد.

بیمارستان شاه رضا که پس از انقلاب اسلامی به امام رضا(ع) تغییر نام داد، ویژگی هایی مشابه همین آثار دارد. مانند بدنه ی آجری، قوس جناغی، کاشی کاری، بام شیب دار، خطوط کشیده ی افقی، تقارن و پلان برون گرا، که به تفسیر توضیح داده خواهدشد.

ساختمان بیمارستان امام رضا، واقع در استان خراسان رضوی، شهرستان مشهد که از شمال محدود به خیابان ابن سینای شرقی و میدان امام رضا می باشد، از شرق به خیابان همت، از جنوب به خیابان بهار و از غرب به خیابان دانشگاه محدود است.

قدمت این بیمارستان به سال ۱۳۱۲ هجری شمسی و دوران رضا شاه پهلوی بازمی گردد. اکنون ساختمان در مالکیت آستان قدس رضوی می باشد. این ساختمان را کریم طاهرزاده بهزاد در مدت زمان اقامتش در مشهد طراحی نمود.

 

پس از پرداخت آنلاین لینک دانلود فایل همان لحظه به طور خودکار به ایمیل شما ارسال خواهد شد.
جهت آموزش خرید از سایت اینجا کلیک کنید.

——————————————————————————————————————-

نام محصول: تحلیل و بررسی بیمارستان امام رضا مشهد،به همراه پلان ها و تصاویر

فرمت فایل:powerpoint

تعداد صفحات:65صفحه

حجم فایل:6 مگابایت

قابل پرداخت با کلیه کارت های بانکی

قیمت قبل از تخفیف 120000 تومان


تحلیل و بررسی بیمارستان امام رضا مشهد،به همراه پلان ها و تصاویر،تحلیل نمونه موردی بیمارستان،دانلود رایگان پلان بیمارستان،نمونه خارجی بیمارستان،نقشه اتوکدی بیمارستان ،نمونه داخلی بیمارستان ،نقشه بیمارستان ،دانلود رایگان بیمارستان ،مطالعات رایگان بیمارستان ،پلان بیمارستان خارجی،پلان نمونه بیمارستان داخلی،تحلیل بیمارستان داخلی،رساله رایگان بیمارستان ،رساله بیمارستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا