دانلود پروژه مرمتپروژه مرمت در استان مازندران

پروژه مرمت و احیای محله امام زاده یحیی ساری به همراه پلان ها

پروژه مرمت و احیای محله امام زاده یحیی ساری به همراه پلان ها

کد:M 155

بافت کهن ساری به صورت ارگانیسمی زنده و مشخص و ساختاری غیر مشابه با توسعه های وسیع شهر امروز توان آن را دارد که به صورت مکمل توسعه های جدید مشترک به نیازهای متفاوت و متنوع كل شهر پاسخ دهد. کافیست ظرفیت های هر دو ارگانیسم (تاریخی و امروزی) شناسایی و متناسب با آنها تقسیم وظایف صورت گیرد.

امامزاده یحیی ساری در میدان ساعت، خیابان جمهوری اسلامی، خیابان هشتم شهر ساری استان مازندران واقع شده است. بر اساس کتیبه موجود بر روی صندوق منبت‌کاری‌ شده مرقد امامزاده، این بنا مدفن امامزاده یحیی و برادر و خواهر وی، حسین و سکینه، فرزندان امام موسی کاظم (ع) است. این بنا احتمالا از آثار قرن نهم هجری قمری می باشد. هسته اصلی بنای امامزاده دارای پلان دایره شکل می‌باشد که حجم استوانه‌ای را به‌وجود آورده است. برج مقبره مذکور با گنبد دو پوسته پوشانده شده که پوسته درونی بر پایه چفتی تیزه‌دار اجرا شده و بر روی آن گنبد بیرونی به صورت رک و ۱۲ ضلعی قرار گرفته است. مصالح مورد استفاده در بنا نیز آجر ختایی با ابعاد ۱۹ در ۱۹ در ۴ سانتی‌متر، ملات آهکی و گچ می باشد. در دوره معاصر نیز آجرهای سه سانتی جهت نماسازی بخش‌های الحاقی استفاده شده است. از چوب نیز برای ساخت در ورودی، پنجره و ضریح استفاده شده است.

بخش تاریخی محور امامزاده یحیی و محله سیزده پیچ شهر ساری نیز همچون دیگر بافتهای تاریخی از فرآیند فرسایش در امان نمانده است و امروزه شاهد رکود فعالیت های گوناگون و از همه مهمتر سكونت در این بافت می باشیم. بافت های میانی شکل گرفته در کنار بافت تاریخی نیز از فرسایش به دور نمانده و از نظر کالبدی تا حد زیادی دچار مسئله گردیده اند. این مسئله باعث رکود فعالیت در این پهنه ها شده و آنها را از چرخه فعال حیات شهری دور کرده است.

به طور کلی محدوده بافت کهن ساری شامل ۱۳۶ هکتار از محدوده شهر ساری می باشد که حدود 4 هکتار آن را بافت تاریخی و با ارزش محور امامزاده یحیی و محله سیزده پیچ تشکیل می دهد. طرح ساماندهی بافت تاریخی محور امامزاده یحیی و محله سیزده پیچ با دیدگاه همه جانبه نگر اقدام به مطالعه این بافت در سیستم شهر و در ارتباط با سایر اجزای شهر نموده است. این نگاه صرف کالبدی نبوده و به تمامی جنبه های یک بافت شهری توجه دارد در فرایند تهیه این طرح مطالعات در دو سطح کلی انجام می گردد. در سطح اول با دیدگاهی شهر نگر ویژگی های کلی شهر ساری و بافت های کهن شهری آن مورد مطالعه قرار می گیرد و در سطح بعدی، در مقیاس پهنه ای به بررسی های ویژگی های بافت مورد نظر خواهد پرداخت.

در نهایت برخی از راهبرد ها به صورت مکانی ارائه خواهند گردید، محصول این مرحله به صورت نقشه پهنه بندی مداخله در بافت محور امامزاده یحیی و محله سیزده پیچ نیز ارائه خواهد گردید

مطالعات ساماندهی بافت تاریخی محور امامزاده یحیی و محله سیزده پیچ در بخش های مختلف جنيه – های گوناگون شناخت بافتهای با ارزش را مورد توجه قرار می دهد و سعی گردیده تا دیدگاه فرآیندی و دارای باز خورد در تمامی این مطالعات لحاظ گردد.

——————————————————————————————————————-

نام محصول:پروژه مرمت و احیای محله امام زاده یحیی ساری به همراه پلان ها

فرمت فایل: پاورپوینت
تعداد صفحات: 120
حجم فایل:35 مگابایت

قیمت قبل از تخفیف 150000 تومان

قابل پرداخت با کلیه کارت های بانکی


نحوه خرید :

 ۱- کلیک روی دکمه خرید و پرداخت ۲- ثبت ایمیل و مشخصات ۳- پرداخت مبلغ با کلیه کارتهای بانکی ۴-  نمایش لینک دانلود فایل  و ارسال یک نسخه به ایمیل شما

دوستان عزیز در صورت هرگونه مشکل در خرید یا دانلود فایل و همچنین سوال در مورد محصول لطفا با شماره ۰۹۱۰۰۸۹۴۹۰۶ از طریق تلفن و تلگرام باما در ارتباط باشید.

پروژه مرمت و احیای محله امام زاده یحیی ساری به همراه پلان ها،پروژه مرمت و احیای محله امام زاده یحیی ساری به همراه پلان ها،پروژه مرمت و احیای محله امام زاده یحیی ساری به همراه پلان ها

دکمه بازگشت به بالا