دانلود پروژه مرمتپروژه مرمت در استان تهران

پروژه مرمت و احیای هتل و کافه نادری تهران به همراه پلان ها

پروژه مرمت و احیای هتل و کافه نادری تهران به همراه پلان ها

کد:M 141

تاریخچه بنا

در سال ۱۳۰۹ یکی از نخستین مجموعه های تفریحی به سبک غربی در خیابان ن ادری (جمهوری فعلی) تاسیس و افتتاح گردید. این مجموعه در زمینی که متعلق به برادران کهن بود ساخته شد. این مجموعه شامل هئل، کافه و قنادی بود و مهمانخانه نادری نامیده می شد. در بعضی نوشته ها هم آمده که در ابتدا کافه آن ساخته شد و خاچیک ماد یکیان انواع غذاها و شیرینی های فرنگی از مشتریان کافه اش پذیرایی می کرد و در ادامه فعالیتش مثل نادری را نیز تاسیس نمود . آنطور که مله بر فعلی هتل و کافه نادری می گوینده در سال ۱۳۰۲ خاچیک ماتیکیان ارمنی که از گرجستان به ایران مهاجرت کرده بود زمینی را از خانواده کهن که از یهودیان متمول بودند اجاره کرد و نانوایی دایر نمود.

 نان پولکی این نانوایی کم کم مشتریان خود را بین تهرانی های آن زمان پیدا کرد و مشهور شد. در سال ۱۳۰۹ خاچیک در طبقه بالای نانوایی مهمانخانه را تاسیس کرد و نانوایی را به صورت فضایی غرفه غرفه در آورد و در هر غرفه میزی با روکش ماهوت سبز و چند صندلی لهستانی قرار داد و به این ترتیب کافه و مهمانخانه نادری شکل گرفت. در این کافه از مشتریان که اغلب از طبقه اعیان بودند با چای، بستنی، قهوه و نوشیدنی پذیرایی می شد.

 در سال ۱۳۱۲ مهمانخانه نادری تبدیل به هتل نادری و طبقه همکف آن تبدیل به کافه رستوران نادری شد. و با مدیریت خاچیک به فعالیت ادامه داد. در دهه ۵۰ مهمانخانه آتش گرفت و ساختمان جدید در کنار بخش قدیمی باقی مانده ساخته شد. خاچیک با کمک دو پرش هایک و گریگور با مدیریتی پیشرفته به هتلداری و اداره رستوران و کافه تریا پرداختند و با استخدام آشپزی ماهر به نام رحمان شهرت رستوران را صد چندان نمودند. پس از مرگ خاچیک پرش هایی که مدیر حاذق و با تجربه ای بود توانست هتل را با نام کافه تریا نادری در جمع مشتریان ایرانی و خارجیانی که به تهران سفر می کردند مشهور سازد.

نگاهی به کالبد بنا

 همانطور که اشاره شد در خصوص ویژگی های معماری دوران پهلوی ذکر شد آجر از مصالح اصلی ساخت و ساز این دوره بوده است. در دوره نو شدن شیوه های ساخت و ساز و در هنگام باز سازی بخش آسیب دیده مجموعه نادری (در اثر آتش سوزی) نیز از تیر آهن استفاده شده است. نمای بنا در بخش قدیمی از آجر بوده و چند سال پیش به دستور میراث فرهنگی (بنا به گفته ساکنین محل) آجرها با سیمان سفید پوشانده شده اند؛ با این حال آجرهای نما قابل مشاهده هستند. در نمای بخش باز سازی شده از “موزاییک در جا” استفاده شده و در پله ها نیز از جنس سنگ و موزاییک هستند.

پوشش بنا

 همانطور که گفته شد مجموعه نادری پوشش شیروانی با خرپای چوبی دارد. در هنگام بازسازی بخش سوخته بنا خرپای قسمت باقیمانده نیز مرمت و بهسازی شده و تا امروز جز نم زدگی مختصر در بخشی از راهروی طبقه اول هتل آسیبی ندیده، این اشکال نیز به دلیل گرفتگی یکی از آبروهای داخل شیر وانی است که در حال حاضر به آن رسیدگی شده و با رفع گرفتگی، بخش ریخته مرمت شده است. جزییات مربوط به خرپا در بخش شاخته آمیختگی ساختاری مورد بررسی قرار گرفته است.

پس از پرداخت آنلاین لینک دانلود فایل همان لحظه به طور خودکار به ایمیل شما ارسال خواهد شد.
جهت آموزش خرید از سایت اینجا کلیک کنید.

——————————————————————————————————————-

نام محصول:پروژه مرمت و احیای هتل و کافه نادری تهران به همراه پلان ها

فرمت فایل: پاورپوینت
تعداد صفحات: 161
حجم فایل:12 مگابایت

قیمت قبل از تخفیف 150000 تومان

قابل پرداخت با کلیه کارت های بانکی

پروژه مرمت و احیای هتل و کافه نادری تهران به همراه پلان ها،پروژه مرمت و احیای هتل و کافه نادری تهران به همراه پلان ها

دکمه بازگشت به بالا