نمونه موردی خوابگاه دانشجویی

دانلود پاورپوینت 3 نمونه موردی خوابگاه دانشجویی در تهران

نمونه موردی خوابگاه دانشجویی داخلی

نمونه موردی خوابگاه دانشجویی تهران

کد:467

بهترین و امن ترین مکان زندگی دانشجویی برای آنهایی که در شهرهایی غیر از محل سکونت دائم مشغول به تحصیل هستند ، خوابگاههای دانشجویی است . سیاست اسکان دانشجویان واجد شرایط در چارچوب قوانین و مقررات وزارت علوم تحقیقات و فناوری و نظارت بر سکونت آنها در طول سال تحصیلی با ارائه مطلوبترین خدمات رفاهی از جمله امکان دسترسی به اینترنت ، سالن تلویزیون ، سالن مطالعه ، نماز خانه ، سالن سرو غذا ، فروشگاه و فعالیت های فرهنگی از وظایف اداره امور خوابگاه ها است.

با اجرای طرحهای فرهنگی ، هنری ، ارائه خدمات آموزشی ، تفریحی و حمایت از تشکلهای دانشجویی در خوابگاه های دانشجویی ، سعی بر آن است تا بستر مناسبی برای بروز فعالیت ها و شکوفایی استعدادهای دانشجویان ساکن خوابگاه ها فراهم آید .

از جمله فعالیت های فرهنگی در خوابگاه ها ،برگزاری مسابقات فرهنگی هنری متنوع ، اردوهای یک روزه ، برپایی کارگاهها و کلاسهای آموزشی ، تشکیل کار گروه های مختلف ، طراحی و انتشار مجلات فرهنگی ، پخش فیلم ، برگزاری جشنواره ها ، فعالیت های آتلیه فرهنگی خوابگاه و اجرای طرحهای کارآفرینی هستند .

در این پروژه به تحلیل و بررسی سه خوابگاه دانشجویی در تهران پرداخته شده است.

1-تحلیل خوابگاه دانشجویی فاطمیه تهران

مجتمع فاطمیه ها بزرگترین مجتمع خوابگاهی خواهران دانشگاه تهران است که در انتهای خیابان کارگر شمالی؛ روبروی خیابان بیستم دست چپ؛ قرار دارد. این مجتمع شامل پنج ساختمان (فاطمیه ۱، فاطمیه ۲، فاطمیه ۳، فاطمیه۴، فاطمیه ۵)، دو مهمانسرا، یک مجموعه فرهنگی هنری، زمین چمن مصنوعی، کتابخانه، آمفی تئاتر، سایت رایانه و . . . است. ساختمانهای فاطمیه ۱، ۲ و ۳ در سال ۱۳۶۶ و ساختمانهای فاطمیه ۴ و ۵ در سال ۱۳۶۸ احداث شده اند. درب ورودی، هر ساختمان خوابگاه را به دو قسمت ضلع غربی و ضلع شرقی تقسیم نموده و در اطراف هر راهرو اتاقهای دانشجویان قرار دارد. لازم به ذکر است این مجتمع به شبکه اینترنت بی سیم (وایرلس) متصل و کلیه اتاقهای دانشجویان مجهز به یک دستگاه یخچال جداگانه است.

نمونه موردی خوابگاه دانشجویی تهران

۱-تحلیل خوابگاه دانشجویی دانشگاه علم و صنعت

مجموعه خوابگاه دانشگاه در بخش شرقی دانشگاه واقع گردیده است.مساحت زمین آن ۶۰۰۰۰ متر مربع است.طراحی بر اساس ظرفیت ۲۴۰۰ نفر دانشجو اتمام پذیرفته است و دارای سه نوع خوابگاه پسران،دختران،متاهلین می باشد.۷۰ درصد ظرفیت خوابگاه ها به پسران و ۱۷ درصد به دختران و ۱۳ درصد به دانشجویان متاهل اختصاص دارد.خوابگاه ها در فضاهای عمومی و خصوصی شامل واحد های خواب،مطالعه،اتاق های جمعی تلویزیون،سرویس های بهداشتی آبدارخانه و آشپزخانه ها و رخشویخانه ها،اطلاعات،اتاق سرایدار،انبارلوازم و محل موتور خانه فرعی و فضاهای ارتباطی تشکیل یافته است.

نمونه موردی خوابگاه دانشجویی تهران

۳-تحلیل خوابگاه کوی دانشگاه تهران

کوی دانشگاه تهران که در انتهای کارگر شمالی (امیرآباد شمالی) جای گرفته‌است، یکی از ۱۳ خوابگاه دانشجویی دانشگاه تهران و بزرگترین مجموعه خوابگاه دانشجویی در خاورمیانه‌است[نیازمند منبع] که در سال ۱۳۲۴ به دانشگاه تهران واگذار شد و پس از آن نیز گسترش یافته‌است.کوی دانشگاه تهران از خوابگاه پسران و خوابگاه دختران .تشکیل می‌شود. کوی دانشگاه یک مجموعهٔ خوابگاهی بزرگ است که از تعدادی ساختمان یا بلوک ساختمانی تشکیل شده‌است. برخی از این ساختمان‌ها نوساز و جدیدند و برخی نیز از قدمت زیادی برخوردارند.خوابگاه دختران دارای کتابخانه، مرکز درمانی بهداشتی و مشاوره، زمین ورزش روباز و فروشگاه است. در این نمونه خوابگاه دانشجویی حضور و غیاب صورت می‌گیرد و دانشجویان باید در ساعت مشخصی در شب در خوابگاه حضور داشته باشند. ظرفیت اتاق‌ها ۳ نفره‌است ولی معمولاً ۴ الی ۵ نفر در آن سکونت دارند. سرویس‌های بهداشتی و آشپزخانه‌ها اشتراکی استفاده می‌شود. هر ساختمان دارای سالن مطالعه نیز هست.

نمونه موردی خوابگاه دانشجویی تهران

پس از پرداخت آنلاین لینک دانلود فایل همان لحظه به طور خودکار به ایمیل شما ارسال خواهد شد.
جهت آموزش خرید از سایت اینجا کلیک کنید.

——————————————————————————————————————-
نام محصول: دانلود پاورپوینت 3 نمونه موردی خوابگاه دانشجویی در تهران

فرمت فایل: powerpoint
تعداد صفحات: 47 صفحه
حجم فایل: 5 مگابایت

قابل پرداخت با کلیه کارت های بانکی

قیمت قبل از تخفیف 120000 تومان

نمونه موردی خوابگاه دانشجویی تهران

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا