دانلود پایان نامه معماریسایر بناها

مطالعات پژوهشکده هواشناسی+مطالعات +نقشه ها +پوستر +پاورپوینت

 

کد محصول:209

چکیده:

قدمت و سابقه حقیقی دانش هواشناسی به ابتدای خلقت انسان باز می گردد که در محاصره هوا، این سیال بی رنگ حیات بخش قرار داشت. باد، باران، دمای هوا و دهها متغییر دیگر هواشناسی، انسان را از همان روز ازل در بر گرفت و تا امروز هم انسان از دایره تأثیرات آنها نرهیده است و به جرأت می توان گفت که هیچ رشته ای از علوم تا به این حد به حیات و ممات موجودات کره خاکی اثر گذار و مرتبط نبوده است.
از گذشته¬های دور مردم براساس برخی تغییرات پدیده های جوی به پیش بینی وضعیت هوا در روزهای آینده می پرداختند. به عنوان مثال معتقد بودند که هرگاه ابرها در آسمان به شکل فلس های ماهی در آید روزهای آتی بارانی خواهد بود و گاه وقوع بارندگی این تصور و ذهنیت را قوت می بخشید.
مطالعه و بررسی جو همواره مورد نظر دانشمندان ایرانی بوده و بسیاری از منجمان در آثار خود بخشی را به مسائل جوی اختصاص داده¬اند. محمد بن زکریای رازی، ابن سینا، حکیم عمر خیام، ابوریحان بیرونی و انوری شاعر معروف، از شخصیتها و دانشمندان ایرانی بوده اند که پیرامون پدیده¬های جوی مطالبی را در آثار خود به یادگار گذاشته¬اند.
در جهان غرب همگام با جهش علمی که پس از انقلاب صنعتی روی داد و در تمام رشته های علمی تحولی بزرگ رخ نمود، علم هواشناسی نیز گسترش یافت و در اندک زمان تأثیر انکار ناپذیر خود را بر قلمرو بسیاری از رشته¬های علوم نمایان ساخت. بکارگیری دانش هواشناسی به عنوان بستر بسیاری از برنامه-ریزی های علمی، فنی، صنعتی، کشاورزی، عمرانی و … ضرورت یافت و از آن پس هواشناسی به عنوان یک شاخه از علم شناخته شد و کاربرد علمی و عملی بیشتری یافت که همچنان این روند ادامه دارد.
امروزه هواشناسی در عرصه های مختلف و متنوعی مهم می نماید. در کشاورزی، در مسافرت های هوایی، مسافرت¬های زمینی و مسافرت های دریایی، در زمینه خشکسالی و تغییرات اقلیمی و… بدین ترتیب زندگی انسان امروزه با علم هواشناسی پیوندی ناگسستنی یافته است.
ما در کف اقیانوسی عمیق از هوا زندگی می کنیم و نفس می کشیم. فشار این سیال، ترکیبات وارد شده در آن و تغییراتش همه می¬تواند بر زندگی و سلامت ما تأثیر فراوان داشته باشد. ارتباط تنگاتنگ این سیال با سلامت و تمام جوانب زندگی آدمی، تعبیه سکوهای دیده بانی برای اندازه گیری رطوبت، گرد و غبار و آلاینده¬های هوا را الزامی می کند. علاوه بر این بروز رخدادهایی مانند سرمای شدید، بارش تگرگ و جاری شدن سیل که می¬توانند به محصولات کشاورزی و باغات آسیب برسانند؛ با تهیه نقشه های هواشناسی قابل پیش بینی خواهد بود.
اکنون در کشور ما کلیه اطلاعات جوی از 160 ایستگاه سینوپتیک به طور همزمان ساعت به ساعت در مرکز تهران جمع آوری شده، بی درنگ در اختیار مرکز پیش بینی و مرکز خدمات کامپیوتری سازمان هواشناسی قرار می¬گیرد. کارشناسان مرکز با توجه به دستورالعمل ها و استانداردهای بین المللی در چند مرحله کار کنترل کیفی و کمی اطلاعات رسیده را به صورت دستی و کامپیوتری انجام می دهند. مرکز پیش بینی تهران با دریافت دائمی و فوری اطلاعات جوی کلیه کشورهای خاورمیانه، اروپا و آسیا و جمع آوری همزمان اطلاعات ایستگاه¬های هواشناسی سینوپتیک داخل کشور، روزانه چندین نقشه هواشناسی در سطوح مختلف جو تهیه و پیش بینی های لازم را صادر می کند.
زندگی افراد ملل، چه آنها که پیشرفته محسوب می¬شوند و چه آنها که در حال رشد و توسعه هستند و یا در توحش و بربریت بسر می رند و روزگار می گذرانند، محکوم عوامل محیطی است که آنان را احاطه کرده است. برف، باران، باد، طوفان و رعد و برق؛ میدان محدودی در کره زمین نمی شناسند و هر جا که عوامل وجودی آن ایجاد گردد با بروز خسارات و تلفاتی هویدا می گردند.
اما انسان که قادر است بر تمام عوامل طبیعی دست یابد و از رموز خلقتشان برای استفاده خود آگاه گردد می خواهد از اثرات وخیم یک طوفان یا ریزش باران به منظور استفاده و یا دفع خطرات آن آگاه شود تا از منافعش استفاده کند و از مضراتش در امان باشد.
از این رو علم هواشناسی به وجود آمده است و امروزه با استفاده از این علم خسارات به حداقل می رسد و برنامه های آبادانی تدوین می گردد زیرا هواشناسی فرمانده تحرک یک جامعه بشمار می آید و با قاطعیت در آسمان، زمین و دریا بشر را به حرکت یا توقف و یا اختفا وا می دارد.

—————————————————————————————————————————————————————————————————————-

نکات مهم:

1-تمامی رساله های موجود در سایت مطابق آیین نامه های پژوهشی تدوین گردیده است.

2-تمام رساله ها دارای منابع درون متنی در پایان هر سطر و همچنین فهرست منابع در انتهای رساله می باشند.

3-نمونه های موردی که در هر رساله آورده شده شامل پلان و نقشه می باشد.

4-ظوابط و استاندارد های طراحی در هر رساله آورده شده است.

5-هر رساله شامل بخش اقلیم و تحلیل سایت می باشد.

————————————————————————————————————————————————————————————————–


نام محصول:فایل کامل مطالعات  پژوهشکده هواشناسی
قیمت:20 هزار تومان
فرمت فایل:word (قابل ویرایش)
تعداد صفحات:171 صفحه
حجم فایل:8 مگابایت

قابل پرداخت با کلیه کارت های بانکی


نام محصول:فایل اتوکدی نقشه های پژوهشکده هواشناسی+پوستر(شیت بندی)+رندرهای داخلی و خارجی+پاور پوینت ارائه
قیمت:40 هزار تومان
فرمت فایل:dwg وjpgوpower point  (قابل ویرایش)
حجم فایل:45 مگابایت

قابل پرداخت با کلیه کارت های بانکی

——————————————————————————————————————————————————————————————————

——————————————————————————————————————————————————————————————–

رساله  پژوهشکده هواشناسی , پروپوزال  پژوهشکده هواشناسی ،طراحی   پژوهشکده هواشناسی ,مطالعات  پژوهشکده هواشناسی , برنامه فیزیکی  پژوهشکده هواشناسی ,دانلود  پژوهشکده هواشناسی ،دانلود  پژوهشکده هواشناسی ،رساله  پژوهشکده هواشناسی ، رساله  پژوهشکده هواشناسی ، طراحی  پژوهشکده هواشناسی ، رساله  پژوهشکده هواشناسی ،نمونه موردی  پژوهشکده هواشناسی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا