دانلود پایان نامه معماریرساله کارشناسی ارشد معماریمسکونی

دانلود مطالعات طراحی برج باغ مسکونی با رویکرد کاهش مصرف انرژی+نقشه های اتوکدی و تصاویر سه بعدی

کد محصول:307

مجتمع های مسکونی یکی از ارکان مهم تجمع انسانی در زندگی شهری است که از قرن بیستم تا به امروز مورد توجه جوامع بشری بوده و سعی در تکامل وگسترش آن شده است .در این میان برج های مسکونی جایگاه ویژه ای در جوامع شهری داشته وپیکره اصلی زندگی جمعی را در شهرهای قرن بیست و یکم تشکیل میدهند. امروزه نیاز بالای مصرف انرژی در برجهای مسکونی و چگونگی تامین آن موضوعی است که باید مورد توجه معماران قرار گیرد تا نیازها و آسایش ساکنان این ساختمان ها در تضاد با عملکرد آنها قرار نگیرد. بررسی ها نشانگر این است که با استفاده از انرژی های پایدار و راهکارهای استفاده از انرژی باد می توان به معماری پایدار در بناها رسید. نتایج تحقیق نشان می دهد که برج مسکونی می تواند با طراحی معماری پایدار و بهره گیری از انرژیهای بالقوه طبیعی منطقه مقداری انرژی مورد نیاز خود را از محیط طبیعی تامین نماید. 30 تا 50 درصد مصرف سالیانه انرژی در ایران به صورت برق در ساختمان ها مصرف می شود. آمار نشان می دهد. که رشد مصرف انرژی در ساختمان ها 17 درصد در سال بوده است. برای پاسخگویی به این نیاز روزافزون، تلاش های بسیاری برای ایجاد ظرفیت های جدید تولید انرژی های پایدار در ساختمان ها صورت گرفته است. با استفاده از معماری سبز و بام سبز در برج های جدید الاحداث می توان 8,68 درصد در انرژی سرمایشی سالیانه صرفه جوئی نمود که این به معنای کاهش مصرف انرژی سرمایشی سالانه به میزان 44 تراژول , کاهش بار برودتی به میزان6,14 مگاوات و کاهش توان برق به میزان 2,2 مگاوات به ازاء هر میلیون متر مربع می باشد.

هرچه فضای باز سبزتری دراختیار ساکنان برج های مسکونی باشد (بام و تراس های سبز، باغ های موجود در سایت، نماهای سبز موجود در برج ها و…) ارتقاء کیفیت سکونت برای استفاده کنندگان بهبود می یابد این امر موجب افزایش آرامش،سرزندگی، کاهش استرس می شود و حتی در بهبود بیماری های قلبی عروقی و سایر بیماری های ناشی از زندگی شهرنشینی نقش بسزایی دارد که نمی توان آن را نادیده گرفت. و جایگزینی برای فضای سبز در ساختمان ها قایل شد. اهمیت پرداختن به انرژی های نو (تجدید پذیر) در معماری معاصر و نیاز مبرم به استفاده بهینه از انرژی در ساختمان سازی امروز ، جهت حل بحران زیست محیطی و برقراری تعادل میان تولید و مصرف انرژی ، حائز اهمیت ویژه ای در سهم این منابعدر سبد انرژی جهانی شده است . براین اساس ، نه تنها بکارگیری این نوع انرژی ها ، از نظر اقتصادی مقرون به صرفه بوده ،بلکه استفاده بهینه از انها ، عدم آسیب رسانی به محیط زیست را در پی خواهد داشت. امید است یافته های پژوهش حاضر بتواند با فراهم آوردن شاکله نظری مناسب گامی بلند در جهت معماری پایدار و تمرکز بر روی انرژی تجدید شونده باد و مدیریت این انرژی در برج های مسکونی و رعایت حقوق نسل های آینده نسبت به ذخایر انرژی های تجدید ناپذیر باشد.

اصل طراحی برای انسان (Humane Design)، آخرین و شاید مهمترین اصل از معماری پایدار است. این اصل ریشه در نیازهایی دارد که برای حفظ و نگهداری عناصر زنجیره‌ای اکوسیستم لازم است که آنها نیز به نوبه خود بقای انسان را تضمین می‌کنند.این اصل دارای سه استراتژی نگهداری از منابع طبیعی، طراحی شهری-طراحی سایت و راحتی انسان است که تمرکزشان بر افزایش همزیستی بین ساختمان و محیط بیرون از آن و بین ساختمان و افراد استفاده کننده از آنهاست.در واقع می‌توان گفت که برای رسیدن به معماری پایدار، طراح باید این مراحل و اصول را که تعریف کننده یک چارچوب اصلی برای طرحی پایدار است را در طرح خود لحاظ و برحسب مورد ترکیب و متعادل کند.

————————————————————————————————————————————————————————————————–

نکات مهم:

1-تمامی رساله های موجود در سایت مطابق آیین نامه های پژوهشی تدوین گردیده است.

2-تمام رساله ها دارای منابع درون متنی در پایان هر سطر و همچنین فهرست منابع در انتهای رساله می باشند.

3-نمونه های موردی که در هر رساله آورده شده شامل پلان و نقشه می باشد.

4-ظوابط و استاندارد های طراحی در هر رساله آورده شده است.

5-هر رساله شامل بخش اقلیم و تحلیل سایت می باشد.

———————————————————————————————————————————————————————————–

———————————————————————————————————————————————————————————————————–

مشخصات محصول:

نام محصول: مطالعات طراحی برج باغ مسکونی با رویکرد کاهش مصرف انرژی

قیمت: 20 هزار تومان

فرمت فایل:word

تعداد صفحات:158 صفحه

حجم فایل:9 مگابایت

قابل پرداخت با کلیه کارت های بانک


مشخصات محصول:

نام محصول:نقشه های برج باغ مسکونی با رویکرد کاهش مصرف انرژی +تصاویر سه بعدی کامل

قیمت:30 هزار تومان

فرمت فایل:,dwg,jpg

حجم فایل:22مگابایت

قابل پرداخت با کلیه کارت های بانکی

—————————————————————————————————————————————————————————————————————


 رساله طراحی برج باغ مسکونی با رویکرد کاهش مصرف انرژی , پروپوزال برج باغ مسکونی با رویکرد کاهش مصرف انرژی،طراحی برج باغ مسکونی با رویکرد کاهش مصرف انرژی,مطالعات برج باغ مسکونی با رویکرد کاهش مصرف انرژی, برنامه فیزیکی برج باغ مسکونی با رویکرد کاهش مصرف انرژی,دانلود برج باغ مسکونی با رویکرد کاهش مصرف انرژی،دانلود برج باغ مسکونی با رویکرد کاهش مصرف انرژی،رساله برج باغ مسکونی با رویکرد کاهش مصرف انرژی، رساله برج باغ مسکونی با رویکرد کاهش مصرف انرژی، طراحیبرج باغ مسکونی با رویکرد کاهش مصرف انرژی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا