دانلود پروژه مرمتپروژه مرمت استان آذربایجان غربی

پروژه مرمت و احیای کلیسای گوی تپه ارومیه

پروژه مرمت و احیای کلیسای گوی تپه ارومیه

کد:M 229

با توجه به تحقیقات و مشاهدات انجام شده مشخص می شود که این کلیسا مطعلق به دو دوره می باشد. قسمتا داخلی دیوارها از خشت خام و قسمت بیرونی آن از آجر هاي قزازي بوده. با توجه به این مشاهدات و گفته هاي افراد مطلع کلیسا اول با دیوارهایی از خشت خام و سقفی مسطح ساخته شده بوده است و قدمتی در حدود150 سال داشته است ولی بعدا به علت خرابی ناشی از به آتش کشیدن و تاراج کلیسا و در حدود59 سال پیش بازسازي شده است که این کار توسط افراد خود روستا و همچنین کارشناسان انگلیسی انجام گرفته و این بار کلیسا با آجرقزاقی وسقف شیروانی کهسازه آن نیزاز چوب و تیرهاي خرپائی بوده بنا شده است و با پیروزي انقلاب اسلامی و مهاجرت کردن اکثر مسیحیان به کشور هاي خارجی این بنا مورد بی توجهی اهالی فعلی روستا قرار گرفته است و چیزي به جر چند دیوار از این اثر جا نمانده است .

جزئیات اجرائی بنا:

 همان طور که اشاره شد سقف این بنا به صورت شیروانی بوده ولی اثري از آن بر جا نمانده است. همچنین کلیه دیوارهاي بنا با مصالح بنایی ساخته شده و همگی باربر هستند به منظور ایستائی بیشتر بنا همهمچنین عملکرد منظم و همزمان دیوار ها ما بین خشکه چینی و و آجر چینی تیر هاي چوبی قرار دارد که نقش کلاف افقی را در ساختمان هاي کنونی ایفا می کند ، همچنین پی این با نیز از جنس سنگ با شفته آهکی است. از عناص سازه اي بنا می توان به تیرهاي چوبی اشاره نمود که احتمالا محلی براي نشستن تیر هاي سازه خرپایی سقف بوده اند که در قسمت فو قانی دیوار ها و در دل آن ها قرار دارند.

تنها سقف به جا مانده از بنا سقف قسمت برج ناقوس می باشد که سازه آن را تیر هاي چوبی درت تبریزي تشکیل می دهند و درطبقات مختلف برج به صورت هاي متفاوت اجرا شده اند بدین صورت که در طبقه اول تیرهاي اصلی به صورت تک تر و با پوشش کاهگل یا گوري گل که زیر و روي آنها آجر کاري شده و درطبقه دوم به صورت ترهاي اصلی دوبل و باز هم با پوشش گوري گل و حصیر و در طبقه سوم با پوشش تیر هاي اصلی به صورت تکی و همچنین پوشش آنها کاهگل و سپس ورق گالوانزه هست.

قسمت فوقانی برج ناقوس استراکچري متفاوت از سایر بخش هاي برج دارد این قسمت که داراي سقوي از4 طرف شیروانی بوده به وسیله تیر عمودي در وسط و تیرهاي موربی از کناره ها محافظت می شده است هم چنین سقف و کف این قسمت از جنس ورق آلومنیوم است.

از دیگر قسمت هاي بنا که به استراکچر مربوط می شود قوس هاي بنا می باشند که به سه نوع قوس نیم دایره ، دسته سبدي و شاخ بزي تقسیم می شوند ولی درطریقه اجرا همه آنها رومی می باشند. قوس هاي نیم دایره در قسمت طبقه اول برج ناقوس ( جلوي قسمت ورودي ) و طبقه دوم مجموعه قرار دارند. قوسهاي شاخ بزي که به صورت تک پرگاره نیز می باشند در قسمت میانی برج ناقوس و همجنین در پنجره هاي کلیسا و محراب کلیسا به چشم می خورند.

و نوع سوم قوس مجموعه قوسی است که در سردر کلیسا اجرا شده است و نکته حائز اهمیت در مورد این قوس این است که به دلیل خیز کم قوس دست سبدي و در تیجه باربري کم این نوع قوس بر بالاي این قوس نعل درگاهی از جنس چوب گذاشتهشده تا نیروي ناشی از وزن طبقات باعث ویرانی این قوس نشود.

——————————————————————————————————-

نام محصول:پروژه مرمت و احیای کلیسای گوی تپه ارومیه
فرمت فایل: پاورپوینت
تعداد صفحات: 130
حجم فایل:30 مگابایت

قیمت قبل از تخفیف 150000 تومان

قابل پرداخت با کلیه کارت های بانکی


نحوه خرید :

 ۱- کلیک روی دکمه خرید و پرداخت ۲- ثبت ایمیل و مشخصات ۳- پرداخت مبلغ با کلیه کارتهای بانکی ۴-  نمایش لینک دانلود فایل  و ارسال یک نسخه به ایمیل شما

دوستان عزیز در صورت هرگونه مشکل در خرید یا دانلود فایل و همچنین سوال در مورد محصول لطفا با شماره ۰۹۱۰۰۸۹۴۹۰۶ از طریق تلفن و تلگرام باما در ارتباط باشید.

پروژه مرمت و احیای کلیسای گوی تپه ارومیه،پروژه مرمت و احیای کلیسای گوی تپه ارومیه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا