دانلود پروژه مرمتپروژه مرمت استان آذربایجان غربی

پروژه مرمت و احیای کنیسه کلیمیان ارومیه

پروژه مرمت و احیای کنیسه کلیمیان ارومیه

کد:M 228

کنیسه کلیمیان، در استان آذربایجان غربی شهرستان ارومیه خیابان مطهری و در کنار بازار قدیمی قرار دارد، این اثر تاریخی تنها عبادتگاه یهودیان بوده که قدمتش مربوط به اواخر دروه قاجار می باشد. نقشه این کنیسه به شکل مستطیلی ساخته شده است. در ضلع جنوبی کنیسه ایوانی به شکل هشت ضلعی کشیده ای در بین دو اتاق در طرفین درب ورودی به شکل بسیار زیبای واقع شده است.

محراب کنیسه در وسط ایوان قرار گرفته و کف بنا از آجر و سقف آن چوبی بوده و به طور کلی مصالح استفاده شده برای ساخت این بنا آجر و چوب می باشد. این اثر تاریخی در سال ۱۳۸۳ ترمیم و مرمت شد، گرچه اکنون این کنیسه از لحاظ سازه و دیواره در وضعیت مناسبی است ، ولی اگر به آن رسیدگی و توجه نشود در معرض تخریب و آسیب قرار میگیرد.

بنا در حال حاضر بصورت تقریبا متروکه رها شده است اما به عنوان انباری برای مغازه های اطراف استفاده می شود والبته از بخش سرایداری آن یک پیرزن جهت سکونت استفاده می شود.

درب ورودی: کنیسه دارای دو درب ورودی است یکی از قسمت غربی کلیسا که تقریبا ورودی فرعی محسوب می شود وورودی از بازار نجارهاست ورودی دیگر که از سمت خیابان مطهری است ورودی اصلی محسوب می شودجنس هردو درب ورودی از آهن است که زمانی رنگ طوسی داشته اکنون این درقسمت های مختلف زنگ زده شده است.روی دری که ورودی از طرف خیابان مطهری است طرح شمعدان که از علامت های یهودیان است کار شده است.

نمای ساختمان در جایی که تالار اصلی پشت آن قرار دارد از آجر می اشد که البته همراه باسقف مرمت شده است.در ایوان سقف دار جلوی فضای تالار نما را با گچ کار کرده اند. نمای خارجی کنیسا آجری می باشد کنیسا دارای دو ایوان غربی وشرقی است که  سقف وسازه ی زیر این ایوان ها از چوب است ودر نما آجری می باشند.

سقف:سقف چوبی پوشاننده ی آن می باشد که البته از قسمت های نادر بنا می باشد که مرمت شده است روش اجرا به این صورت بوده است که ابتدابرروی چوب حصیرکشی شده بعد روی آن خاکریزی کرده اند بعد گل بعد سیمان وسپس ایزوگام شده است.

درزمان رضاخان وسفر او به ارومیه در قسمت مرکزی تالاریک کلاه فرنگی کار شده است توسط یک نجار ارومیه ای ساخته شده است والان روی آن با گچ پوشیده است البته پوشش سقف در پشت بام از آهن می باشد که روزگاری ستاره ی داوود بر نوک آن بوده است بعد ها توسط خود یهودیان این ستاره کنده شده است. دیوارهای داخلی باآجر کار شده است سپس روی این آجرها را ابتدا با ملات گچ وبعد سفی کاری کرده اندالبته در قسمت های مختلف این گچ ها فروریخته اند وآجرها در نما مشخصند.

ستون ها از جنس چوب می باشند در میان 4ستون مرکزی سکوی تالار نیایش که محل ایستادن رهبران مذهبی بوده است قرار داردبالای اینستون ها را گچ بری های رنگی کرده اندکه این گچ بری ها به دور نمای داخل کلاه فرنگی نیز دیده میشود.

طاقچه ها دارای درهای چوبی هستند بالای آن ها با طاق رومی کارشده است در زیر پاکار چوب هایی برای تحمل بار قرار داده اند. بین طاقچه ها طاقچه هی کوچک مربعی ساخته اند که احتمالا برای تحمل بار میان دوطاقچه بوده است نعل درگاه این طاقچه ی کوچک از چوب است. دردیواری درب ورودی در آن قرار دارد طاقچه ها بصورت چهارگوش کار شده اند که نعد درگاه وتقسیم بندی داخل آن همه از چوب می باشند.

——————————————————————————————————-

نام محصول:پروژه مرمت و احیای کنیسه کلیمیان ارومیه
فرمت فایل: پاورپوینت
تعداد صفحات: 170
حجم فایل:30 مگابایت

قیمت قبل از تخفیف 150000 تومان

قابل پرداخت با کلیه کارت های بانکی


نحوه خرید :

 ۱- کلیک روی دکمه خرید و پرداخت ۲- ثبت ایمیل و مشخصات ۳- پرداخت مبلغ با کلیه کارتهای بانکی ۴-  نمایش لینک دانلود فایل  و ارسال یک نسخه به ایمیل شما

دوستان عزیز در صورت هرگونه مشکل در خرید یا دانلود فایل و همچنین سوال در مورد محصول لطفا با شماره ۰۹۱۰۰۸۹۴۹۰۶ از طریق تلفن و تلگرام باما در ارتباط باشید.

پروژه مرمت و احیای کنیسه کلیمیان ارومیه،پروژه مرمت و احیای کنیسه کلیمیان ارومیه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا