اخبار معماری ایران و جهانتازه های معماری جهان

تحلیل و بررسی هتل واقع در کشور ماکائو اثر زاها حدید به همراه پلان ها و تصاویر

تحلیل و بررسی هتل واقع در کشور ماکائو اثر زاها حدید به همراه پلان ها و تصاویر

دانلود پاورپوینت های نمونه موردی ذاخلی و خارجی هتل

اطلاعات پروژه :

معمار: زاها حدید

موقعیت : کشور ماکائو

طراحی: زاها حدید و پاتریک شوماخر

مساحت: 147860.0 متر مربع

سال ساخت: 2018

نام پروژه : هتل مورفوس

هتل مورفوس یکی از برترین آثار زاحا حدید می باشد که در کشور ماکائو واقع شده است.این کشور در سال 2017 بیش از 32 میلیون گردشگر جذب کرده است که این آمار رو به افزایش است.در منطقه ای که هتل قرار گرفته چندین کازینو و رستوران  و بیش از 20 مرکز خرید قرار دارد که از نقاط قوت این منطقه محسوب می گردد.

طراحی هتل مورفیوس از طریق فرم های سیال و مقرنس های سنتی اما با متریال های نوین، با فضای عمومی دراماتیک و اتاق های مهمان با امکانات نوین و انسجام رسمی ترکیب شده است.

به عنوان یک اکستروژن عمودی از پهنای مستطیلی آن، یک سری از حفره ها از طریق مرکز آن حک شده است تا یک پنجره شهری را ایجاد کند که فضاهای عمومی داخلی هتل را با شهر ایجاد کرده و فرم های مجسمه سازی را که فضاهای عمومی هتل را تعریف می کنند، تولید کند.

هتل الهه خواب در سطح زمین با تریبون سه طبقه ای در اطراف روستای شهر رویاها، 770 اتاق مهمان، سوئیت و ویلا های آسمان را شامل می شود و شامل فضاهای مدنی، مسابقات ، اتاق های بازی، اتاق دهلیز لابی، رستوران ها، آبگرم و استخر روباز، و همچنین مناطق گسترده ای از خانه و امکانات اضافی است.

این طراحی برنامه های پیچیده هتل را در یک پاکت انعطاف پذیر یکپارچه می کند. زاها حدید در سال 2012 ساخت این هتل را شروع کرد. در آن زمان، بنیادها در حال حاضر در محل یک ساختمان مشترک بود که پیشرفت نکرد.
زاها حدید هتل الهه خواب را به عنوان یک اکستروژن ساده از بنیادهای رها شده طراحی کرد؛ با استفاده از این مستطیل برای تعریف یک ساختمان 40 طبقه از دو هسته عمودی داخلی متصل به پدیده و سطح سقف که در آن بسیاری از امکانات مهمان مورد نیاز بود.

این اکستروژن یک بلوک تک انحرافی را تولید می کند که بهترین استفاده از پاکت توسعه آن است که با کدهای برنامه ریزی محلی محدود به ارتفاع 160 متر می شود.


نمودار پایه طراحی هتل، جفت برج های متصل شده در سطح زمین و سقف است. دهانه مرکزی در میان این برجها ارتفاع هتل را اجرا می کند و از طریق حفره های خارجی که نمایانگر شمالی و جنوبی هستند متصل می شود. این حفره ها پنجره ی شهری را ایجاد می کنند که فضاهای داخلی هتل را با شهر پیوند می دهد.
سه تراز افقی، حفره ها را از طریق ساختمان ایجاد می کنند و فضای عمومی عمیق هتل را تعریف می کنند؛ ایجاد سوئیت های گوشه ای منحصر به فرد با دیدگاه های جذاب از دهلیز و شهر. این تنظیم حداکثر تعداد اتاقهای هتل با نمایش های خارجی و تضمین توزیع اتاق برابر در هر دو طرف ساختمان است.
در میان فضاهای آزاد که از روی دیواره عبور می کنند، یک سری از پل ها برای رستوران ها، کافه ها و مهمانان هتل، توسط سرآشپز های مشهور از جمله آلن دوکاس و پیر هرکی ایجاد می کند.

دوازده دستگاه آسانسور شیشه ای دهلیز، مهمانان را از دیدگاه قابل توجهی از داخل و خارج از هتل می بینند، زیرا بین حفره های ساختمان سفر می کنند.

این ساختمان با ایجاد فضاهای است که بدون حمایت از دیوار یا ستون بهینه سازی می کند.
نخستین شکل آزاد در معرض انقباض عضلانی، الگوی غنی از اعضای ساختاری آن در سطوح پایین، به سمت یک شبکه کوچکتر از اعضای سبکتر در اجلاس سرتاسر آن می رود.

مورفوس در 40 سال تحقیق در زمینه ی ادغام داخلی و خارجی، مدنی و خصوصی، جامد و خالی، کارتیسیان و انیشتین است. فضایی در داخل یک ساختار بافته می شود تا برنامه های متنوعی را به هم متصل کند و همواره ارتباط برقرار کند.

زاها حدید مدیر پروژه، توضیح می دهد:  این هتل ترکیبی از ترتیب مطلوب آن با ساختار یکپارچگی ساختاری و شکل مجسمه است. طراحی جذاب است زیرا هیچ اشاره ای به نوع های معماری سنتی ندارد.

“ساختمان های ماکائو قبلا سبک های معماری را از سراسر جهان به ارمغان آورده استهتل الهه خواب از شرایط منحصر به فرد محیط و سایت خود به عنوان یک معماری جدید به طور خاص از این شهر تکامل یافته است.
“مك كتولا ادامه داد:” تخصص همه اعضاي گروه  هتل الهه خواب فرصت هاي جديدي براي معماري ايجاد كرده است. ” “مدل پارامتری جامع، تمام نیازهای زیبایی شناسی، ساختاری و ساخت هتل را در بر می گیرد و به طور اساسی تغییر ساختار محیط زیست ما را برنامه ریزی و ساخت خواهد کرد.”
لارنس هو، رئیس و مدیر عامل شرکت Melco Resorts، گفت: “از همان ابتدا، چشم انداز و عزم زاها حدید را برای تحریم مرزها به اشتراک گذاشتیم. مورفوس یک سفر تخیلی را ارائه می دهد. از بیرونی منحنی به فضای داخلی دراماتیک، یک شاهکار معاصر که از نسل های مختلف به آن لذت می برند. “

منبع:تحریریه معماری گروه بانک آرک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا