دانلود پروژه مرمتپروژه مرمت در استان کرمانشاه

پروژه مرمت و احیای حمام حسن خان کرمانشاه

پروژه مرمت و احیای حمام حسن خان کرمانشاه

کد:M 203

بررسی و مطالعه معماری فضاهای بنا :

حمام حسن خان مانند بسياری از حمامهای تاريخی به دو بخش اصلی تقسيم می شود . “بينه ” يا ” جامه کن ” که خود از فضاهای متصل به يکديگر تشکيل شده و گرمخانه که مشتمل بر قسمتهای عمومی و خصوصی ( شاهنشين ها ) ، خزينه آب گرم است . اين دو بخش اصلی به صورت ظريفی توسط مياندر به يکديگر متصل می شوند . در واقع مياندر از يک سو دو بخش حمام را به يکديگر پيوند می دهد و از سوی ديگر طرح خاص آن سبب می شود که هر بخش بتواند دمای خود را که کاملاً متفاوت با دمای بخش ديگر است حفظ نمايد و نيز امکان ديد مستقيم از يک بخش به بخش ديگر منتفی می گردد.

سر در ورودی :

سر در ورودی حمام حسن خان که در امتداد و گوشه ضلع شمال غربی حمام واقع است و در مسير اصلی حياط (گذر اصلی ) محل واقع شده .

راهرو  ورودی

ورودی حمام حسن خان نيز مانند ساير حمام های تاريخی به گونه ای طراحی شده است که از بدو ورود تا رسیدن به اولين فضای اصلی حمام ( بنيه ) دارای اختلاف سطح چشم گيری می باشد که اين اختلاف سطح با ايجاد پله هايی جبران  شده است همچنين طراحی آن به گونه ای است که با چرخش هایی که در پلان آن وجود دارد از بيرون نمی توان به طور مستقيم به داخل آن ديد مستقيم داشته باشد .

اين اختلاف سطح و نداشتن ديد از ورودی به بينه ( اولين فضای حمام ) ، در جوابگویی به يکی از اصلی ترين اصول حمام ها است ، اين مسأله باعث جلوگيری از تبادل هوای گرم و سرد از بيرون به داخل حمام می گردد .  راهروی ورودی حمام ترکيبی از دو گنبد است که در امتداد هم قرار گرفته اند و قرار گيری آنها به گونه ای است که چرخش لازم در ورودی را نه يک تغيير زاويه حرکتی بلکه با چرخاندن گنبد ها نسبت به يکديگرمانعی جهت جلو گیری از دید مستقیم را ايجاد کرده است قوسهای اين ورودی به تبعيت از ورودی آن از نوع قوس مازه دار و نوع پوشش از نوع گنبد طاق و تويزه می باشد .

بینه :

محوطه وسيعی که در بدو ورود به حمام با آن مواجه می شويم بينه است . در فضای بينه چهار ستون سنگی وجود دارد که بر گسترش فضا می افزايد . سقف اين فضا ( بينه ) با 9 گنبد کوچک ، متوسط و بزرگ پوشيده شده است . گنبد بزرگتر که با چهار ستون سنگی نگاه داشته شده است بر مرکزيت فضا می افزايد و فضاهای اطراف با گنبد های کوچک تر و کم ارتفاع تر پوشانده شده اند.  طاق های اين فضا از نوع طاق پنج اوهفت و نحوه پوشش سقف به صورت طاق کلمبو و تويزه می باشد و حد فاصله بين تويزه و طاق کلمبو بوسيله کار بندی اجرا شده است .با وجود لايه برداری روی تويزه ها نوع آجر چينی و اجراء  تويزه به روش طاق ضربی می باشد .

بخش خصوصی ( نوره کش خانه )

فضايی است که در زمان احداث بنا به عنوان نوره کش خانه ، محل حجامت و سرويسهای بهداشتی مورد استفاده قرار می گرفته است ورودی آن مستقيماً از هشتی می باشد که با يک چرخش 45 درجه در پلان به اين فضا منتهی می گردد .  پوشش اين فضا بوسيله 3  تويزه اجرا شده طاقهای اين فضا از نوع طاق پنج او هفت می باشد که اجراء تويزه ها  بصورت طاق ضربی می باشد و پوشش بين تويزه ها بصورت طاق و چشمه می باشد .

———————————————————————————————————-

نام محصول:پروژه مرمت و احیای حمام حسن خان کرمانشاه
فرمت فایل: پاورپوینت
تعداد صفحات: 72
حجم فایل:25 مگابایت

قیمت قبل از تخفیف 150000 تومان

قابل پرداخت با کلیه کارت های بانکی


نحوه خرید :

 ۱- کلیک روی دکمه خرید و پرداخت ۲- ثبت ایمیل و مشخصات ۳- پرداخت مبلغ با کلیه کارتهای بانکی ۴-  نمایش لینک دانلود فایل  و ارسال یک نسخه به ایمیل شما

دوستان عزیز در صورت هرگونه مشکل در خرید یا دانلود فایل و همچنین سوال در مورد محصول لطفا با شماره ۰۹۱۰۰۸۹۴۹۰۶ از طریق تلفن و تلگرام باما در ارتباط باشید.

پروژه مرمت و احیای حمام حسن خان کرمانشاه،پروژه مرمت و احیای حمام حسن خان کرمانشاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا