دانلود پروژه مرمت

پروژه مرمت و احیای عمارت وکیل سنندج

پروژه مرمت و احیای عمارت وکیل سنندج

کد:M 215

موقعیت جغرافیایی مجموعه:
عمارت وکیل از سمت جنوب به خیابان وکیل (کشاورز) – سمت شمال بازار وكيل – سمت شرق اداره پست و تلگراف و پارک وکیل (که تنها قسمت باقیمانده ساختمان وکیل می باشد)، در قسمت غرب عمارت کوچه وكيل واقع است که در گذشته حیاط و اصطبل بوده است. حمام خصوصی خانواده وکیل که روبروی عمارت مرکزی و در بین سه عمارت قرار دارد. در حال حاضر ورودی عمارت شعاعی در کوچه وکیل ورودی عمارت های مرکزی و جنوبی از خیابان وكيل می باشد.


مساحت بنا:
مساحت کل عمارت در حدود ۸/۱ هکتار بوده است که مشتمل بر باغاتی در حدود یک هکتار و سه بخش و تشریفاتی به مساحت ۱۰۰۰ متر مربع می باشد. علاوه بر این بناها بازارچه ای نیز در کنار آنها بنام بازار وکیل وجود داشته است .
موقعیت عمارت وکیل در متون قدیمی: در کتاب آیینه سنندج در مورد موقعیت این عمارت چنین نوشته شده است:
بعد از باغ معرفت و نرسیده به کمپانی نفت و مخازن نفت و پمپ بنزین دور میدان اقبال باغ وکیل شروع می شود که میدان اقبال تا جلو عمارت های منزل آقایان وکیل عموما درخت های شهر آلوچه های پاییزه و زردآلو و به زرد و زردآلوی مراغه و سیب یاقوتی و انگور و بیدمشک گل محمدی بود. این باغ به اندازه ای محصول فراوان داشت که به اجاره داده می شد و محصولات حمل بازار میوه فروش ها می شود. اطراف این باغ دو ردیف چنار و نارون و بید بود که جویبارها از بین آنها می گذشت خیابانی که اکنون خیابان وکیل نامیده می شود فقط سه راه باریکه ای بود که بر اثر پای مردم تشکیل راه وارد بود و اگر آدم در ایوان مشرف به باغ عمارت های وکیل می ایستاد از جلوی پای آدم تابلو راو گریز و کوههای سلطان سراج الدين و از دست راست تا قله های آبیدر و شریف آباد ویلا پارک نظاره گاه بود.


این عمارت را نیاکان وکیلی در دوره صفویه و زندیه بنیان نهادند و در سالهای بعد توسط پسران امان الله خان وكيل الملک تکمیل و تبدیل به مجموعه ای کامل از سد عمارت مسکونی ( مربوط به ۳ برادر) دو حمام (عمومی و خصوصی) مطبخ ، اصطبل ، بازارچه و میدانچه ، مسجد و باغ میوه شده است.

توصیف بنا:
این عمارت دارای پلانی ساده و درونگرا و مانند دیگر بناهای دوره اصفهانی است. این بنا شامل سه دری ها ، پنج دری ها ، دو دری ها و همچنین ایوان می باشد و دارای راهرو های ارتباطی نیز هست سه دری ها به عنوان اتاق خواب مورد استفاده قرار می گرفته است. و از نظر اندازه بر حسب نیاز های مختلف یک زن ، مرد با بچه های آنها لوازم مورد نیاز در نظر گرفته شده است. به طوریکه عملکرد اتاق و طرز قرار گیری عناصری چون درها و روزنه ها و… نیز بر همین اساس به دقت انتخاب شده است. جهت قرار دادن وسایلی شامل تشک ، لحاف و … پستویی وجود داشته و برای وسایل ضروری نیز تاقچه هایی تعبیه شده است. عملکرد پنج دری ها به عنوان نشیمن بوده است.


اتاق دو دری به عنوان اتاق افراد مجرد خانواده مورد استفاده بوده قرار می گرفته است. در درون دالان در سمت چپ انباری طویل برای نگهداری آذوقه وجود دارد و در دست راست پله هایی که به طبقه فوقانی ساختمان می رود و همچنین انباری کوچکی وجود دارد. در داخل حیاط و در سمت شرق قسمت شاه نشین و در سمت راست شمال پنج دری ها و در سمت جنوب که قسمتی از آن تازه ساز است مشرف به داخل حیاط است . و در سمت غرب که بر خلاف جهات دیگر یک طبقه می باشد ، سرایداری و محل خدماتی بوده است.

——————————————————————————————————-

نام محصول:پروژه مرمت و احیای عمارت وکیل سنندج
فرمت فایل: پاورپوینت
تعداد صفحات: 160
حجم فایل:25 مگابایت

قیمت قبل از تخفیف 150000 تومان

قابل پرداخت با کلیه کارت های بانکی


نحوه خرید :

 ۱- کلیک روی دکمه خرید و پرداخت ۲- ثبت ایمیل و مشخصات ۳- پرداخت مبلغ با کلیه کارتهای بانکی ۴-  نمایش لینک دانلود فایل  و ارسال یک نسخه به ایمیل شما

دوستان عزیز در صورت هرگونه مشکل در خرید یا دانلود فایل و همچنین سوال در مورد محصول لطفا با شماره ۰۹۱۰۰۸۹۴۹۰۶ از طریق تلفن و تلگرام باما در ارتباط باشید.

پروژه مرمت و احیای عمارت وکیل سنندج،پروژه مرمت و احیای عمارت وکیل سنندج

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا