دانلود پروژه مرمتپروژه مرمت در استان آذربایجان شرقی

پروژه مرمت و احیای خانه تقی زاده اسکویی به همراه پلان ها

پروژه مرمت و احیای خانه تقی زاده اسکویی به همراه پلان ها

کد:M 171

معرفی فضاهای خانه
فرم کالبدی بنا
ارسن خانه تقی زاده در زمین تقریبا مستطیل شکلی به وسعت 1160 متر مربع و زیربنای 300 متر مربع ساخته شده است . در طراحی و جهت گیری این خانه همانند خانه های موجود در بافت عوامل زیست محیطی چون جهت و طرز تابش خورشید، جهت وزش و نوع باد تاثیر قاطع داشته اند به گونه ای که جهت گیری و رون این خانه به صورت رون راسته،رون مناسب اقلیم (جهت شمال شرقی جنوب غربی) بوده است .درون راسته تقریبا مواجه باقبله است.

ورودی خانه
ورودی خانه از ضلع غربی بنا که در یک کوچه بن بست و تنگ واقع شده است، انجاممی گیرد. دیوارهای بیرونی اینخانه کاه گلی بوده و فقط ورودی آن به صورت آجری ساخته شده است و در واقع سردر شاخص ترین عنصر نمای بیرونی بناست . متاسفانه هم اکنون نمای این دیوار کاه گلی به صورت اندود سیمانی است . البته در قیاس با سردرهای بزرگ و مزین، سر در خانه آقای تقی زاده محمر جلوه می نماید .

حیاط
بعد از گذر از ورودی وارد حیاط اصلی خانه می شویم حیاط که گاهی آن را میانسرا نیز می گویند با تناسب طلایی ایرانی و جهت گیری دستوری خود، در تمام طول سال محبط بهداشتی مطبوعی را فراهم کرده و از گردش آفتاب و نور خورشید بهترین استفاده را برای ساکنین خود کسب و تامین می کند.قسمتی از جبهه جنوبی و در حیاط اندرونی در جبهه غربی ساخت و ساز وجود دارد که معمار به تبعیت از اقلیم منطقه با فرهنگ و نیازهای صاحب خانه این فضاها را طرح ریزی کرده است . حیاط اصلی خانه دارای حوض سنگی در جلوی تالار و باغچه هایی در اطراف خود می باشد. دیوار ضلع غربی حیاط دارای تقسیماتی است که با گچ اندود شده است .


حياعل اصلی خانيه فن در جبهه شمالی و ف نی از جبهه جنوبی او در حیاط اندرونی در جبهه غربی ساخت و ساز وجود دارد که معمار به تبعیت از اقلیم منطقه با فرهنگ و نیازهای صاحب خانه این فضاها را طرح ریزی کرده است .حباط اصلی خانه دارای حوض سنگی در جلوی تالار و باغچه هایی در اطراف خود می باشد. برار ضلع غربی حیاط دارای تقسیماتی است که با گچ اندود شده است.
ایوان جنوبی
بعد از گذر از خباط با نمای اصلی و باشكره خانه که دارای ابوتی با چهار ستون مجزا و دو نیم ستون چسبیده به دیوار به همراه ترس های نیم دایر های شکل می باشد، مواجه می شویم مضح زبرین پوشش ایران با قاب بندی زیبایی تزئین شده است بنا همچنین در نمای اصلی خود دارای قاب های آجری و سه پنجره ارسی با شیشه های رنگی است استفاده از چنین تزئینات هنری و معماری واجد ارزش فراوان در این بنا باعث شده است که این بنا جزء خانه های شاخص محله باشد :


طبقه زیر زمین
این خانه در سه طبقه زیر زمین ، همکف و اول ساخته شده است. بنای زیر زمین شامل جناد بن اتاق است که از طریق در جوبی مشبک کاری شده ای بعد از طی 6 پله وارد آن می شویم زیرزمین تا ارتفاع 180 متر از سنگ لاشه بوده است و بعد دیوارهای آجری به سمت جلو سر خم کرده اند تا پوشش منحنی و ار سقف را تشکیل دهنده از زیر زمین برای نگهداری مواد غذایی از جمله گوشت و نان خشک و … استفاده می شده است. یکی از آثافي ها هم انباری برای جوب و هیزم برای استفاده در زمستان اختصاص یافته بود
طبقه همکف
طبقه همکف مشتمل بر تالار و اتاق های مجاور آن است که از طریق دو در چربی به ارتفاع 225 متر بعد از طی 6 پله از سطح حباط وارد آن می شویم. تالار دارای سه ارسی مشبک کاری شده با شیشه های رنگین در ضلع جنوبی است در بدنه های تالار، تاقنماها و طاقچه هایی دیده میشوند که با اندود و قاب بندی های گچی تزئبن بافته اند . در این طاقجه ها وسایل روزمره مثل آینه، جانماز، آفتابه لگن ، سرمه دان و … فرار می گرفته است.


ایوان شمالی
پشت تالار فصای نفريبا ذوزنقه شکلی قرار گرفته است که از آن به عنوان ایوان شمالی پاد می کنند از مهمترین و بزگی های این فضا، گشادگی، فراخی، دید آزاده داشتن به فضای بیرون (حباط پشتی است که این ویژگی ها جز . علان و طبیعت ایرانیان در ساخت خانه ها بوده است . این ارتباط بصری مناسب از طریق یک پنجره بسیار بزرگی مشبک کاری شده صورت گرفته است. بدنه داخلی فضا توسط فرس های دایره ای شکل آجری تزئین شده است سطح زیرین پوشش این فضا با قاب بندی زیبایی کار شده است .
طبقه همکف

طبقه همکف مشتمل بر تالار و اتافی های مجاور آن استتالار دارای سه ارسی مشبک کاری شده با شیشه های رنگین در ضلع جنوبی است در بدنه های تالار، ناقنماها و طاقجه هایی دیده می شوند که با اندود و قاب بندی های گجي تزنین بافته اند در این مطافجه ها وسایل روزمره مثل آینه ، جانماز، آفتابه لگن ، سرمه دان و …. قرار می گرفته است. ارتفاع طاقجه پاپنیکه به شکل مستطیل است 150 متر و ارتفاع طاقنمای بالایی متر است ارتفاع آسمانه خود تالار نیز در حدود 4 متر بوده و به صورت تیرپوش احداث شده است.

——————————————————————————————————————-

نام محصول:پروژه مرمت و احیای خانه تقی زاده اسکویی به همراه پلان ها

فرمت فایل: پاورپوینت
تعداد صفحات: 176
حجم فایل:25 مگابایت

قیمت قبل از تخفیف 150000 تومان

قابل پرداخت با کلیه کارت های بانکی


نحوه خرید :

 ۱- کلیک روی دکمه خرید و پرداخت ۲- ثبت ایمیل و مشخصات ۳- پرداخت مبلغ با کلیه کارتهای بانکی ۴-  نمایش لینک دانلود فایل  و ارسال یک نسخه به ایمیل شما

دوستان عزیز در صورت هرگونه مشکل در خرید یا دانلود فایل و همچنین سوال در مورد محصول لطفا با شماره ۰۹۱۰۰۸۹۴۹۰۶ از طریق تلفن و تلگرام باما در ارتباط باشید.

پروژه مرمت و احیای خانه تقی زاده اسکویی به همراه پلان ها،پروژه مرمت و احیای خانه تقی زاده اسکویی به همراه پلان ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا