دانلود پروژه مرمتپروژه مرمت در استان مازندران

پروژه مرمت و احیای خانه نیما یوشیج شهرستان نور

پروژه مرمت و احیای خانه نیما یوشیج شهرستان نور

کد:M 236

فرم کالبدی بنا

    از کوچه پس کوچه های یوش که گذر می کنیم در محله لاله وی عمارتی زیبا خود را به ما می نماید . اول چیزی که جلب نظر می کند ایوان آن است ایوانی پرکار با ستونی گچی که روی ورودی اسطبل قرار دارد سردر اصلی عمارت و ورودی آن در مجاورت این ایوان قرار دارد که کتیبه سنگی بنا بر بالای سردر نصب شده است سپس وارد هشتی شده که توسط یک راه پله به داخل عمارت راه می یابد و ساختمان دو حیاط مرکزی دارد که جهت گیری هر دو شمالی جنوبی است و توسط راهرویی به هم متصل است ایوان در سمت جنوبی حیاط قرار دارد و در جدار ایوان یک اتاق پنج دری قرار دارد . روبروی ایوان هیچگاه از فضای باز عمومی ( کوچه ) مستقیما وارد خانه نمی شویم بلکه اجزای ورودی سلسله مراتب ورود از فضای عمومی به حریم خصوصی را ایجاد می کند .

ارتباط

حیاط خانه ها بین اجزای دیگر کاملا محصور شده و نسبت به آن نوعی مرکزیت داشته است . حیاط در واقع همچون قلب خانه می باشد که سایر فضاها با نظمی خاص در کنار شکل یافته اند . شکل غالب حیاط مربع مستطیل است است . در ضلع شمالی حیاط حتما بخشی از فضاهای زندگی قرار گرفته است . فضاهای زندگی در ارتباط نزدیکتری با حیاط قرار دارند و فضاهای خدماتی ارتباط مستقیمی با حیاط پیدا کردند . غالباٌ باغچه و حوض آب در حیاط وجود دارد . به دلایل فوق ورودی طرح پیچیده ای پیدا می کند ورودی ساده ترین شکل خود عبارت از یک سردر و یک مدخل و یک دهلیز که موارد بالا در این خانه در رابطه با ورودی صدق می کند .

ورودی

یک علت مهم در ایجاد اشکال پیچیده ورودی ها مسائل اعتقادی و کنترل محرومیت و ایجاد فضای خصوصی در داخل خانه است بطوریکه فضای داخل به راحتی در دسترسی هر وارد شونده ای قرار نمی گیرد .

در معماری سنتی ما ورودی بعنوان یک المان مهم مطرح میباشد ورودی در کنار اجزای بنا قرار می گیرد و اتصال دهنده فضای بیرون با فضای درون است و مثل گذرگاهی است که تنها با عبور از آن می توان به فضای درون رسید . ورودی از یک سو پیوند دهنده فضای بیرون با فضای درون است و از سوی دیگر تفکیک کننده این دو فضاست . ورودی از یک جهت به داخل دعوت می کند و از طرف دیگر به وارد شونده هشدار میدهد او را متوقف می کند و تمایز درون از بیرون را متذکر می شود . ورودی ها همیشه دعوت شونده را به حیاط می رسانند و معمولا بعد از آن باید از طریق حیاط به فضاهای دیگر رفت .

دسترسی ها

 در همه موارد راهی برای ورود به فضای زیست به جز آنکه از حیاط بگذرد وجود ندارد معنی حیاط حد فاصل بین ورودی و فضای زیست میباشد در همه موارد حیاط ها گره اصلی است که از طریق آن به بخشهای مختلف خانه دسترسی می یابند . ورودی ها اغلب از یک راهروی دراز و تنگ تشکیل شده که بدون بریدگی به حیاط ختم می شوند و از آنجا به قسمت های دیگر می توان دست یافت . غالبا محل ورود به حیاط در گوشه و یا نزدیک به گوشه حیاط واقع شده اند که این امر در خانه نیما کاملا مشهود است .

——————————————————————————————————-

نام محصول:پروژه مرمت و احیای خانه نیما یوشیج شهرستان نور
فرمت فایل: پاورپوینت
تعداد صفحات: 65
حجم فایل:30 مگابایت

قیمت قبل از تخفیف 150000 تومان

قابل پرداخت با کلیه کارت های بانکی


نحوه خرید :

 ۱- کلیک روی دکمه خرید و پرداخت ۲- ثبت ایمیل و مشخصات ۳- پرداخت مبلغ با کلیه کارتهای بانکی ۴-  نمایش لینک دانلود فایل  و ارسال یک نسخه به ایمیل شما

دوستان عزیز در صورت هرگونه مشکل در خرید یا دانلود فایل و همچنین سوال در مورد محصول لطفا با شماره ۰۹۱۰۰۸۹۴۹۰۶ از طریق تلفن و تلگرام باما در ارتباط باشید.

پروژه مرمت و احیای خانه نیما یوشیج شهرستان نور،پروژه مرمت و احیای خانه نیما یوشیج شهرستان نور

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا